var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35124;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35124","0","והא ר''ג יחיד הוא כיון דנשיא הוא שכיחי","02/06/14 17:28","ד סיון","תשע"ד","17:28","עלי","רבים בהדיה
בפרשת השבוע החולף כתוב :"וַיַּקְרִיבוּ הַנְּשִׂאִים אֵת חֲנֻכַּת הַמִּזְבֵּחַ בְּיוֹם הִמָּשַׁח אֹתוֹ וַיַּקְרִיבוּ הַנְּשִׂיאִם אֶת-קָרְבָּנָם לִפְנֵי הַמִּזְבֵּחַ." הבאה זו נפרדת מהבאת העגלות והבקר שלפניה, וגם שונה ממנה, כי את העגלות והבקר הביאו הנשיאים בשיתוף ויחד.
בפעם הראשונה בפסוק הי' שבמילה הנשאים אחרי הא' ואילו בשניה הי' לפני הא'.
מה פשר התופעה ?
לכאורה ניתן לחלק בפשטות ולומר שחנוכת המזבח משותפת לכל הנשאים כנציגי השבטים, לכן הסיומת ים היא סיומת הריבוי וגם החיבור של נש[י]א כאשר כל נשיא כתוב בכתיב חסר כי מייצג הוא את הרבים שעמו ולא את עצמו ביחוד, כמו ר"ג, וכולם חברו לחנוך את המזבח יחד, ואילו קרבנות הנשיאם - אין חיבור ממשי ביניהם אלא רק דמיון חיצוני וכל נשיא היתה לו כוונה שונה משלו, על כן כל נשיא נכתב מלא אבל ללא חיבור לאחרים, ולכן רק ם הריבוי נוספה בלי י' החיבור. אבל משרע"ה הסתפק בזה עד שגילה לו הקב"ה בצוותו 'נשיא אחד ליום, נשיא אחד ליום'. כך נלענ"ד.","209","","3619","True","True","False","","933","95.86.94.226","0","0","ראש השנה|כד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);