var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35251;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35251","0","מקור הסמכות לחידוש ריב"ז","08/06/14 16:18","י סיון","תשע"ד","16:18","אור חדש","תנו רבנן פעם אחת חל ראש השנה להיות בשבת [והיו כל הערים מתכנסין] אמר להם רבן יוחנן בן זכאי לבני בתירה נתקע אמרו לו נדון אמר להם נתקע ואחר כך נדון ...

מניין היתה לריב"ז הוודאות שיש לחדש תקיעה בשבת במקום מושב הב"ד, הרי בני בתירא שגדולי הדור היו נראה שלא נטו לכך וגם ריב"ז עצמו לא נתן מעולם נימוק להחלטתו ווודאי שאין ראוי לעשות מעשה שיש לו השפעה לדורות בלא להמלך בגדולי העולם ובלא לברר העניין עפ"י שכלה של תורה שבדור?
נראה שהתשובה גנוזה במשפט הבא:
והיו כל הערים מתכנסין
משראה ריב"ז שלעם פשוט שתהיה תקיעה במקום הב"ד ושיש למקום זה גדר מיוחד שלא קיים במקומם נפתרו לו כל הפקפוקים, וקול המון כקול שדי ואם לא נביאים הם בני נביאים הם.","458","","3616","True","True","False","","856","164.138.117.102","0","0","ראש השנה|כט ע"ב",""),new Message("35253","35251","כמה הסברים","08/06/14 16:34","י סיון","תשע"ד","16:34","בתר ממוצע","האשכול (הלכות ראש השנה דף קס) מבאר שרבן יוחנן דחה אותם כי אמר שאין להם מסורת בדבר זה ואילו לו היה מסורת ולכן לא חשש לדבריהם.

היעב״ץ (שו״ת ח״א סי׳ י) כתב שנראים הדברים שלא חשש רבן יוחנן לשמוע את התשובה שהיה לבני בתירה להשיב על הנהגתו לפי שכבר ידעה ולא החשיבה.

בשפתי חכמים מבאר כי מסתבר לומר שמעשה זה אירע בפעם הראשונה שחל ראש השנה בשבת אחר שגלתה סנהדרין מירושלים ליבנה ולפיכך הסתפקו כיצד לעשות.

ופשט הדברים התכנסו כל הערים לבית דין שביבנה כדרך שהיו רגילים לעשות בירושלים.

עוד ראה ערוך לנר וטורי אבן שאלות נוספות על מקרה זה וכו ....","138","","3616","True","True","False","","162","2.54.229.33","0","35251","ראש השנה|כט ע"ב",""),new Message("35268","35253","יישר כח","08/06/14 19:42","י סיון","תשע"ד","19:42","אור חדש","עדיין לא נחה דעתי אחרי כל מה שהבאת:
א: מניין מסורת לריב"ז על דבר שלא היה לפניו? אם יש לו מסורת שיעיד בפני חבריו שכך מקובל בידו והם יקבלו זאת כאומרם בכל מקום "אם קבלה נקבל ואם לדין יש תשובה"
ב: ברור שהסתפקו מה לעשות ולכן היה ראוי לדון כדרכה של תורה מה לעשות ומתוך תורה לעשות ולא לעשות בלא ברור תורני!
ג: היכן רמוז שהיה מנהג להתכנס לירושלים?!? בגמרא מבואר שכל סביבותיה היו תוקעים במקומם!","458","","3616","True","True","False","","141","87.68.35.163","0","35251","ראש השנה|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);