var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35443;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35443","0","עירבוב השטן בר"ה","15/06/14 17:18","יז סיון","תשע"ד","17:18","אור חדש","(ואמר) רבי יצחק למה תוקעין בר''ה למה תוקעין רחמנא אמר תקעו אלא למה מריעין מריעין רחמנא אמר זכרון תרועה אלא למה תוקעין ומריעין כשהן יושבין ותוקעין ומריעין כשהן עומדין כדי לערבב השטן !
התוס' :
כדי לערבב את השטן. פירש בערוך [כדאיתא] בירושל' בלע המות לנצח וכתיב והיה ביום ההוא יתקע בשופר גדול כד שמע קל שיפורא זימנא חדא בהיל ולא בהיל וכד שמע תניין אמר ודאי זהו שיפורא דיתקע בשופר גדול ומטא זימניה למתבלע ומתערבב ולית ליה פנאי למעבד קטגוריא.

שאלה: תינח בר"ה הראשון הצלחנו לבלבל השטן ע"י השופר אבל כעבור כמה פעמים לכאורה היה לו לשטן ללמוד את ה"טריק" שלנו ולא להתבלבל עוד מהתקיעות בר"ה?

ונראה לבאר לפי מה שמופיעה ביומא כ' וכן בנדרים דף לב:
"ושטן מאי אמר א"ל שטן ביומא דכיפורי לית ליה רשותא לאסטוני ממאי אמר רמי בר חמא השטן בגמטריא תלת מאה ושיתין וארבעה הוי תלת מאה ושיתין וארבעה יומי אית ליה רשותא לאסטוני ביומא דכיפורי לית ליה רשותא לאסטוני"
הר"ן בנדרים:
"השטן בחושבנא תלת מאה ושיתין וארבע הוו – וימות החמה שלוש מאות שישים וחמישה, אם כן איכא חד יומא דלית ליה רשותא למשטן, דהיינו יום הכיפורים."
ולכאורה יש להקשות שהרי יו"כ אין לו שייכות לשנת חמה אלא לשנת לבנה בדווקא וייתכן שיהיה שנת חמה שיהיו בה שני יו"כ ולחילופין שנה מעוברת ולא יחול יו"כ כלל בתוך השס"ה יום?
ונראה שהיא גופא התשובה לשאלתנו דלעיל, "למה לא לומד השטן לקח משנה לשנה?" והתשובה היא שהשטן, שהוא שרו של עשו מתנהל לפי לוח החמה וממילא נעלם ממנו קביעת החודשים שמקדשים ב"ד של ישראל, כך יוצא שהשטן לא מצליח כלל לזהות את יום ר"ה כיום מסויים (במיוחד שחל ב"כסה") וממילא לא מצליח ללמוד את ה"לקח" לשנה הבאה.","458","","3606","True","True","False","","1491","95.86.70.181","0","0","ראש השנה|טז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);