var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35456;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35456","0","כעיר שחוברה לה יחדיו","16/06/14 11:34","יח סיון","תשע"ד","11:34","אור חדש","שמעתי פרוש יפה בפשט למשמעות הביטוי "כעיר שחוברה לה יחדיו":
ידוע שבזמנים הקדומים היו שתי דרכים לבנות עיר:
שישבה ואח"כ הוקפה חומה או הוקפה חומה ולאחר מכן התיישבה (מגילה דף ה: )
מהגמרא במגילה נראה שעיר שמראש נועדה להיות עיר חשובה ומשמשת לשלטון אזורי היו תחילה מקיפים שטח אדמה בחומה ולאחר מכן מתחילים לבנות בתוך השטח את הבתים.
עיר מחוז כזו אם הייתה מצליחה היו במהרה מתמלאים כל השטחים הפנויים שבה והכל נהיה מאוכלס בצפיפות, לעומת זאת עיר כושלת היו נשארים בה אזורים שוממים בין החומות.
ממילא מובן ששבחה של ירושלים בהיותה מתוארת שבנויה היא כעיר שחוברה יחדיו מבטא הצלחה של העיר, שהפכה למרכזית ואטרקטיבית בצורה כזו שגורמת למילוי כל שטחי העיר עד שנראה שכל הבתים מחוברים זה לזה וכדברי חז"ל "בנויה כעיר שחוברה לה יחדיו".
עיר שהיא אפילו מוצלחת יותר מהנ"ל מושכת אנשים שייתישבו בסמיכות אליה אפילו שיישארו מחוץ לחומות המגנות, על זה ייעד הנביא באומרו "פרזות תשב ירושלים"","458","","3608","True","True","False","","1169","95.86.78.142","0","0","תענית|ה ע"א",""),new Message("35459","35456","הערליך","16/06/14 14:52","יח סיון","תשע"ד","14:52","אמלתראות","","267","","3608","False","True","False","","158","66.128.7.111","0","35456","תענית|ה ע"א",""),new Message("35460","35459","מה כוונתך?","16/06/14 15:17","יח סיון","תשע"ד","15:17","אור חדש","","458","","3608","False","True","False","","96","95.86.78.142","0","35456","תענית|ה ע"א",""),new Message("35466","35460","... עם כל היפת שבו [ומסכים לכך...]","16/06/14 23:19","יח סיון","תשע"ד","23:19","אמלתראות","אינו בא לעומק ואמיתת פשט הפסוק שכ"כ רלוונטי כיום

ראה כאן

ועוד יותר מהישיבה המפורסמת","267","","3608","True","True","False","","275","66.128.7.111","0","35456","תענית|ה ע"א",""),new Message("35476","35466","רש"י בהקדמה לשיר השירים:","17/06/14 09:49","יט סיון","תשע"ד","09:49","אור חדש",""אחת דיבר אלהים, שתים זו שמעתי" (תהלים סב יב) – מקרא אחד יוצא לכמה טעמים, וסוף דבר אין לך מקרא יוצא מידי פשוטו ומשמעו. ואף על פי שדיברו הנביאים דבריהם בדוגמא, צריך ליישב הדוגמא על אופניה ועל סדרה, כמו שהמקראות סדורים זה אחר זה.

לפי רש"י נראה שהפשט לא אמור להסתדר עם ה"עומק" והדרש אלא להפך...
הערה
לא חסרים מדרשים ומימרות מפורשים של חז"ל בדבר חשיבות האחדות בעם והיחס של האחדות לירושלים (שעושה כל ישראל חברים(למרות שגם עניין זה הוצא מהקשרו)) כך שאין חובה ל"אנוס" דברים לא מפורשים להתאים למה שאינם","458","","3607","True","True","False","","121","31.44.141.168","0","35456","תענית|ה ע"א",""),new Message("35481","35476","נו שיהיה","17/06/14 19:14","יט סיון","תשע"ד","19:14","אמלתראות","השאלה היא מה היא הפשט, כי משמעות הן הן הפשט וילאו האצבעות והענינים לא...","267","","3607","True","True","False","","210","66.128.7.111","0","35456","תענית|ה ע"א",""),new Message("35483","35481","דווקא אני מכיר הגדרה מאד פשוטה","17/06/14 20:47","יט סיון","תשע"ד","20:47","אור חדש",""פשט זה מה שאני חושב, דרש זה מה שנראה בעיניך"
אומנם נראה שאין בהגדרה זו להועיל רבות לנידוננו...","458","","3607","True","True","False","","200","77.125.9.235","0","35456","תענית|ה ע"א",""),new Message("35487","35483","רשי בפרשת השבוע יפה נדרשת","18/06/14 04:59","כ סיון","תשע"ד","04:59","אלף בית רשי","מסביר זקיני הט"ז שהרי אסור לומר מימרא זו נאה וכו' ומדוע רש"י אומר כאן יפה נדרשת ? ומתרץ מפני שויקח קרח פשוטו מחייב את מדרשו כי אין לפשוטו הסבר "מה לקח"","278","","3606","True","True","False","","219","65.93.169.185","0","35456","תענית|ה ע"א",""),new Message("35496","35487","ראו ספרי הרב קופרשטין,","18/06/14 18:13","כ סיון","תשע"ד","18:13","אמלתראות","וספר קדושת פשוטה של מקרא","267","","3606","True","True","False","","227","66.128.7.111","0","35456","תענית|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);