var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35472;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35472","0","הפסקה במנחה","17/06/14 07:54","יט סיון","תשע"ד","07:54","הכהן","בדעת רב שביו"ט ראשון של גליות מזכירין במוסף ומפסיקין במנחה צ"ב דהטעם שמזכירין במוסף הוא משום שבאים כבר כל העם להתפלל ואי"ז משום חשיבות מיוחדת שיש בתפלה זו, ומדוע יפסיקו במנחה.","453","","3607","True","True","False","","888","213.151.63.219","0","0","תענית|ד ע"ב",""),new Message("35479","35472","הסבר","17/06/14 12:34","יט סיון","תשע"ד","12:34","בתר ממוצע","ראה רש"י

מתחיל במוסף. של שמיני ספק שביעי דשמא יו''ט האחרון הוא: ופוסק במנחה. שמא שביעי חול הוא ואין זמן הזכרה עד מוסף של מחר: ופוסק נמי בערבית ושחרית. של תשיעי ספק שמינין

ועל זה הגמ' מקשה:

אמר להו שמואל פוקו ואמרו ליה לאבא אחר שעשיתו קודש תעשהו חול אלא אמר שמואל מתחיל במוספין ובמנחה ופוסק ערבית ושחרית וחוזר ומתחיל במוספין

המשך דף ה.

רבא אמר כיון שהתחיל שוב אינו פוסק וכן אמר רב ששת כיון שהתחיל שוב אינו פוסק ואף רב הדר ביה דאמר רב חננאל אמר רב מונה עשרים ואחד יום כדרך שמונה עשרה ימים מר''ה עד יוה''כ ומתחיל וכיון שהתחיל שוב אינו פוסק והלכתא כיון שהתחיל שוב אינו פוסק:","138","","3607","True","True","False","","220","94.188.248.67","0","35472","תענית|ד ע"ב",""),new Message("35486","35479","לא זכיתי","17/06/14 22:51","יט סיון","תשע"ד","22:51","הכהן","עדיין לא זכיתי להבין מה בין מוסף למנחה, מדוע במוסף היום הראשון מזכירים ובמנחה לא?","453","","3607","True","True","False","","35","213.151.63.219","0","35472","תענית|ד ע"ב",""),new Message("35489","35486","אנסה שוב","18/06/14 08:33","כ סיון","תשע"ד","08:33","בתר ממוצע","במוסף של היום הראשון מתחיל להזכיר מספק שמא הוא שמיני עצרת

פוסק במנחה של אותו יום שמא הוא היום השביעי של סוכות והרי צריך להזכיר רק במוסף שלמחרת
ומאותה סיבה גם לא מזכיר בתפילות ערבית ושחרית של היום השני
וחוזר להזכיר במוספין של אותו יום שהרי עתה בודאי הגיע כבר היום השמיני

//","138","","3606","True","True","False","","197","2.54.48.27","0","35472","תענית|ד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);