var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35837;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35837","0","לא הקפדתי בתוך ביתי","01/07/14 12:45","ג תמוז","תשע"ד","12:45","דוד כוכב","האמנם לא היתה דרכו של רב אדא בר אהבה להקפיד?!

על כך כאן.","125","","3589","True","True","False","","885","95.86.64.221","0","0","תענית|כ ע"ב",""),new Message("35860","35837","רבי זירא אמר בדיוק אותם דברים במגילה כח.","02/07/14 07:51","ד תמוז","תשע"ד","07:51","יהודי_קדום","האם הכתוב במאמרו יכול לחול גם על רבי זירא? כנראה שכן.

אבל האם גם על שאר המימרות? כנראה שקשה.

כי איך רבי זירא יכול (לצטט?) להצהיר "ולא ששתי בתקלת חבירי," וכו'?

הרי מצינו שאחרי עלייתו לארץ ישראל מבבל הוא לועג ואומר "בבלאי טפשאי" (ביצה טז.) והיותר מכך הוא, שהוא עצמו לא רק נולד שם, אלא הוא למד בסורא אצל רב הונא (מנחות כט.), בפומבדיתא אצל רב יהודה (יבמות לח:), מסר הרבה בשם רב ובשם שמואל והוסיף על כל אלה כאשר צם מאה תעניות כדי לשכוח את שיטת הלימוד הבבלית!
(רבי זירא חי כשניים שלושה דורות אחרי רב אדא בר אהבה.)

הנה כך מובא במגילה כח.
"שאלו תלמידיו את רבי זירא: במה הארכת ימים? - אמר להם:
מימי לא הקפדתי בתוך ביתי,
ולא צעדתי בפני מי שגדול ממני,
ולא הרהרתי במבואות המטונפות,
ולא הלכתי ארבע אמות בלא תורה ובלא תפילין,
ולא ישנתי בבית המדרש לא שינת קבע ולא שינת עראי,
ולא ששתי בתקלת חבירי,
ולא קראתי לחבירי בחניכתו"


תענית כ:
..."שאלו תלמידיו (את רבי זירא ואמרי לה) לרב אדא בר אהבה במה הארכת ימים אמר להם
מימי לא הקפדתי בתוך ביתי
ולא צעדתי בפני מי שגדול ממני ו
לא הרהרתי במבואות המטונפות
ולא הלכתי ד' אמות בלא תורה ובלא תפילין
ולא ישנתי בבית המדרש לא שינת קבע ולא שינת עראי
ולא ששתי בתקלת חברי
ולא קראתי לחבירי בהכינתו ואמרי לה בחניכתו..."


בדומה להנהגות אלה מצינו גם על רבי יוחנן בסוכה כח.(אותו דף: כבמגילה כח!)

"אמרו עליו על רבן יוחנן בן זכאי: מימיו לא שח שיחת חולין, ולא הלך ארבע אמות בלא תורה ובלא תפילין, ולא קדמו אדם בבית המדרש ולא ישן בבית המדרש לא שינת קבע ולא שינת עראי, ולא הרהר במבואות המטונפות, ולא הניח אדם בבית המדרש ויצא, ולא מצאו אדם יושב ודומם אלא יושב ושונה, ולא פתח אדם דלת לתלמידיו אלא הוא בעצמו, ולא אמר דבר שלא שמע מפי רבו מעולם, ולא אמר הגיע עת לעמוד מבית המדרש חוץ מערבי פסחים וערבי יום הכפורים. וכן היה רבי אליעזר תלמידו נוהג אחריו".
.","233","","3588","True","True","False","","587","79.176.25.223","0","35837","תענית|כ ע"ב",""),new Message("35864","35860","מי הוא בעל מימרא זו?","02/07/14 08:53","ד תמוז","תשע"ד","08:53","דוד כוכב","ראה בג' כת"י שבדקתי: גטינגן, לונדון, ורומי, שגם במגילה הגירסה רב אדא בר אהבה לחד לישנא, ובסוגייתנו מוכח שהיא סוברת שכך הוא הנכון.

ומכל מקום אדרבה, רבי זירא אינו מאשים את חבריו, אלא תולה את כל חסרונותיהם בטומאת ארץ העמים. ובדומה ללימוד הזכות שבגמרא כאן.","125","","3588","True","True","False","","139","95.86.64.221","0","35837","תענית|כ ע"ב",""),new Message("35900","35864","האם אנחנו צמודים לשיטה הבבלית ?","03/07/14 02:41","ה תמוז","תשע"ד","02:41","הודו_כי_טוב","","207","","3587","False","True","False","","143","79.177.62.56","0","35837","תענית|כ ע"ב",""),new Message("35902","35900","לאיזו שיטה אחרת כוונתך?","03/07/14 03:06","ה תמוז","תשע"ד","03:06","דוד כוכב","","125","","3587","False","True","False","","97","95.86.64.221","0","35837","תענית|כ ע"ב",""),new Message("35924","35902","לשיטה הירושלמית","04/07/14 07:19","ו תמוז","תשע"ד","07:19","הודו_כי_טוב","","207","","3586","False","True","False","","147","79.177.62.56","0","35837","תענית|כ ע"ב",""),new Message("35925","35924","גם לגירסת הירושלמי","04/07/14 07:31","ו תמוז","תשע"ד","07:31","דוד כוכב","מדובר ברב אדא בר אחווה.","125","","3586","True","True","False","","148","95.86.109.128","0","35837","תענית|כ ע"ב",""),new Message("35929","35925","שאלתי לא הובנה כהלכה","04/07/14 08:46","ו תמוז","תשע"ד","08:46","הודו_כי_טוב","","207","","3586","False","True","False","","171","79.177.62.56","0","35837","תענית|כ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);