var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35888;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","46"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35888","0","מתי ניצלים בזכות אחרים?","02/07/14 16:53","ד תמוז","תשע"ד","16:53","אור חדש","קראו נא תחילה דף המצ"ב המבאר תנאי הסף להצלה בזכות זכותם של אחרים.

ולבאר ענייני ההצלה שבדף היומי נראה לומר שיש צדיקים שחסידותם גבוהה כ"כ עד שאין סובביהם יכולים להדבק במדרגתם וממילא אין להם דרך להנצל בזכותם (כמבואר בדף המצ"ב) ע"כ דווקא אותם גומלי חסד שעושים מעשיהם היומיומיים במידה מעולה יכולים להביא הצלה למכירהם כיוון שמידות אלו כן ניתנות ללימוד והפנמה גם ע"י תושבי השכונה הפשוטים, אותם שלא חשבו כלל ללמוד הנהגה כלשהי מרב או מאביי ורבא.

להסבר המעשה בתרי ר"נ צריך להוסיף עוד יסוד: (מלכים א יז יח)
"ותאמר אל אליהו מה לי ולך איש האלהים באת אלי להזכיר את עוני ולהמית את בני "
יש סכנה בהתקרבות לצדיק! כיוון שאם לאחר זמן הקרובים לא משפרים כלל מעשיהם הרי שחומרת מעשיהם גוברת שהרי עתה היה להם ללמוד מהצדיק שהיה בשכונתם ולא למדו והרי יצאו מגדר שוגגים למזידים!
רב נחמן בר רב חסדא תעניתא אמר רב נחמן בר יצחק ... א''ל רב נחמן בר רב חסדא לרב נחמן בר יצחק ליקום מר ליתי לגבן א''ל תנינא רבי יוסי אומר לא מקומו של אדם מכבדו אלא אדם מכבד את מקומו... אמר ליה אי הכי ניקום אנא לגבי מר אמר ליה מוטב יבא מנה בן פרס אצל מנה בן מנה ואל יבא מנה בן מנה אצל מנה בן פרס.
רנבר"ח ראה שיש צורך לגזור תענית כדי שיעשו תשובה וינצלו (שאלת רנב"י תתבאר במאמר אחר בעז"ה) בהמשך מבקש רנבר"ח מרנב"י שיבא לעירו, כנראה מתוך סברא שזכות שניהם יחד תספיק להצלת העיר. אומנם רנב"י משיב שטעות בידו, כיוון שקדושת המקום לא מקילה דינם של זבים ומצורעים אלא אדרבה צריכים הם להדחות יותר בפני קדושה גדולה וממילא יש חשש שבואו יסכן אנשי העיר!
על כן מציע רנבר"ח שיצא הוא ממקומו וילך לרנב"י כדי שלא יקטרג על עירו.
עונה לו רנב"י שבמחשבה שניה עדיף שיבוא הוא שהינו מנה בן פרס- שקיבל מאביו "יצחק" ירושה של פרס אך התרומם בעבודתו לדרגת מנה ובכך יוכל להוות דוגמא לאנשי עירו שיש ביכולתם לרומם מדרגתם כלפי רבם וממילא יוסר מהם הקיטרוג, הצעה זאת באה מכיוון שנראה שרנב"י זיהה שמדרגתו של רנבר"ח שנולד מנה ונשאר מנה היא היא הגורמת לתלמדיו שלא לרומם מעשיהם.","458","doc","3589","True","True","False","","1675","212.76.96.46","0","0","תענית|כא ע"א","0-doc"),new Message("35908","35888","לאברם העיברי","03/07/14 09:37","ה תמוז","תשע"ד","09:37","אור חדש","אשמח לקבל התייחסותך להשוואת הפרשיות.
שאלה לגישתך בלימוד המקרא (כפי שהבנתיה עד כה):
ישנם המוני ניתוחים ספרותיים שמוצאים מקבילות בין כל ספרי התנ"ך, אומנם זה מוכיח על קיומו של עורך מאוחד לכל אותם ספרים וממילא היותו מאוחר למדי אך מצד שני זה מראה שנעשתה כאן ממש מלאכת מחשבת בשימוש במילים וביטויים והכנסתם המכוונת בדיוק במקום שבו הם נמצאים. אינני מבין כיצד ניתן לחקור את כל התופעות הספרותיות המיוחדות הללו ובכ"ז כשמוצאים טקסט שאינו בהיר לחוקרים לפטור זאת ב"קטע זה הינו שילוב של טקסט קדום ומסורת שונה שהוכנס בלא עריכה מספקת"?","458","","3588","True","True","False","","128","212.76.96.46","0","35888","תענית|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);