var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35938;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35938","0","מה אנחנו מרויחים ?","06/07/14 11:22","ח תמוז","תשע"ד","11:22","עלי","מכל סיפורי הצדיקים ונפלאותיהם המובאים בזה ?
א. אנחנו לא כאלה ואין כנראה סיכוי מעשי שנהיה, כמו שגם בדורם רוב הדור לא היה. סליחה שאני נשמע כקובע, אבל הסיפורים נשמעים טוב רק למשוגעים ( ואם יש מישהו בקוראים שחושב אחרת כדאי אולי שיתחיל להתייחס לעצמו כך ! ), לאנשים 'נורמליים' הסיפוריים נשמעים רעים מאד, רעים גם ביחס לקב"ה, וכביכול הוא בא עמם בטרוניה,
( מי שלא מאמין שיפנה ויספר אחד מהם לחילוני וישאל לדעתו על מה שכתוב כאן ) אלא שהם מרוב צדיקותם אינם מעלים בדעתם להתלונן ( בעצם אשתו של רבי חנינא ניסתה וראתה שתפסיד משכר עוה"ב וויתרה. זה אגב מוזר, הרי חשבנו שאינם עובדים על מנת לקבל פרס ומתברר שזה לא נכון ) !
נראה לומר שמבחינת עולמות הרוח העליונים, העולם הזה הוא עולם מדומיין הזוי ושקרי לגמרי.מי שרוצה להיות קשור לגמרי רק לעולמות רוחניים כאלו יכול, בתנאי שיוותר לגמרי על העולם הזה, וכל קשר גשמי - אפילו כל שהו - מזיק, לכן רק כשאין לצדיק שום הנאה ואפילו יש לו סבל מעצם הקשר לעולם הזה, רק אז הוא באמת 'צדיק גמור', אבל כאמור, זה ממש לא אנושי, ומתאים רק ל'משוגעים' המעטים שמוכנים להיות 'מלאכים' כאלה. מעניין מה גורם לאנשים להגיע למדרגות כאלו.
ב.אם הצדיקים 'חוסכים' לציבור תעניות וסבל מרובה, זה נוח מאד לציבור, אבל לא מוסיף תפילה ותשובה מצידם, להיפך,מה אם כן התועלת ( הרוחנית האמיתית ) לציבור מצדיקים כאלה ?
ג. מהללים אנו כל יום 'ה' אוהב צדיקים', בין פוקח עורים, זוקף כפופים שומר גרים ושאר מסכנים - אם כן במה הוא 'אוהבן', הרי עניים מרודים הם, מדוכאים בחוליים ( ע"ע נחום איש גמזו ) ומסכנים בחייהם בעולם הזה או לפחות במותם ( ע"ע רבי עקיבה ). האם כדי לזכות לכל השכר בעוה"ב חייבים לסבול בעוה"ז כ"כ ? זה שכר הצדיקות, וכי כ"כ רעים חיי העולם הזה הגשמי שלא די שאינם נהנים מהם אפילו באצבע קטנה עוד צריכים הצדיקים לסבול יסורים קשים כ"כ ?
מה רצו בזה חז"ל מאיתנו, הרי זה רק דוחה ולא גורם לנו לרצות להיות כמוהם ? ובבקשה, וגם אם זה מרגיז, לא תגובות כועסות או מתלהמות אלא ענייניות !","209","","3590","True","True","False","","1085","194.114.146.227","0","0","תענית|כה ע"א",""),new Message("35939","35938","הצעת כיווני מחשבה","06/07/14 11:53","ח תמוז","תשע"ד","11:53","אור חדש","א: השאלה "מה יוצא לי מהלימוד שלמדתי היום" הינה נכונה ביותר וראוי לשאול אותה כל יום וכל לימוד, יישר כח שהזכרת לנו "רודפי" הדף היומי להתייחס לשאלה זו.
ב: גם שאלה נכונה צריך לנסח נכון, אין שום צורך אמיתי להשתמש במילים "משוגעים" "רע מאד" "הזויים" ביחס לדברי חז"ל במיוחד אחרי אזהרתו של ר"א "לעולם אל יטיח אדם דברים כלפי מעלה"
ג: אמליץ לעיין כאן לשאלת "מה תועלת יש לנו בצדיקים והצלתם"
ד: היו לא מעט תנאים ואמוראים שנהנו מ"שני העולמות" והיו שנהנו רק מעולם הבא.
שאלה זו (מי ולמה זוכה לשניהם ומי לא) נדונה רבות מימות משה רבינו עבור דרך איוב ,משלי, תהלים וקוהלת, וכן במדרשים רבים מאד, מסתבר שהתשובה הינה בגדול "וחנותי את אשר אחון ורחמתי וגו' "- לא מוגדר ומובן לשכלנו.
אדם שמקבל את הדין לא חייב לסבול מהעוני וכך אכן הייתה מדתו של נחום "גמזו לטובה" וראה הסיפור אודות ר' זושא
ה: אציע לך מה שהסקתי מלימוד התנ"ך בשאלתך
בספר משלי שנכתב בילדותו של שלמה המלך ישנה גישה מאד "ילדותית" ו"פשטנית" עשה טוב כי כך יהיה לך טוב ואל תעשה רע כי זה יעשה לך רע! ואכן הנחת היסוד של הספר היא הקרקע שממנה צומחות שאלות כדוגמת זו שהצגת בהודעתך.
בספר איוב לעומתו ראוים שאכן ייתכן ויהיה צדיק גמור שייעשה רק טוב ובכ"ז יבוא עליו הרבה רע וזאת באישור של הקב"ה!
להבנתי ההסבר של ספר איוב לתופעה הנ"ל הינו שצדיק ש"טוב" לו יש עליו קטרוג שצידקותו אינה מבוררת מספיק כי לא עמדה בנסיון וע"כ ניתנת האפשרות לאותו צדיק להמשיך בצדקותו גם כשלא מקבל על זה שום שכר מיידי. הנהגה זו מבררת לצדיק עצמו את מדרגתו העליונה ומגדילה אותו, את שכרו והחשוב ביותר את קישורו לקב"ה. אדם שמגלה "הן יקטלני לו אייחל" הגיע לקישור גבוה הרבה יותר מצדיק שכל ייחסו עם בוראו זה קבלת שכר מיידי, וראה הפירוש למעשה בר"ע ור"א.

עניין חורז שמצאתי בדפים האחרונים זה שהגשם מגיע לא בזכות "צדקות" או ריבוי "תורה" אלא דוקא בעקבות "חלישות דעת" שבאה לת"ח של הדור כשהתבזו או שראו שלא נענו.
נראה אם כן שהעניין המרכזי שמונע את בוא הגשם זה הבטחון שבוטחים בני האדם ש"יהיה טוב" בלי קשר לקב"ה, במילה אחת- גאווה ואילו הגשם מגיע כשמבינם האנשים ששפלותם בפני איתני הטבע והקב"ה הינה מוחלטת, כאמור לימוד זה נצרך לגדולי התנאים וכ"ש שגם לנו שלא פעם סומכים על כוחנו, שכלנו ו"מפעלי התפלתנו".","458","","3590","True","True","False","","123","31.44.128.177","0","35938","תענית|כה ע"א",""),new Message("35941","35939","יפה מאד, יישר כח","06/07/14 13:17","ח תמוז","תשע"ד","13:17","עלי","( בד"כ כשאני כותב בלשון חריפה זה רק כדי לעורר תגובות ודיון,,, )","209","","3590","True","True","False","","141","194.114.146.227","0","35938","תענית|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);