var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36196;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36196","0","מקום ארון אינו מן המדה","22/07/14 00:54","כד תמוז","תשע"ד","00:54","דוד כוכב","אלו דברים אינם תופסים מקום גשמי.

על כך כאן.","125","","3573","True","True","False","","1215","95.86.109.128","0","0","מגילה|י ע"ב",""),new Message("36198","36196","ומה אומר על כך המדע המודרני?","22/07/14 10:07","כד תמוז","תשע"ד","10:07","יהודי_קדום","ראה כאן.","233","","3573","True","True","False","","420","109.67.56.230","0","36196","מגילה|י ע"ב",""),new Message("36203","36196","ראה","22/07/14 12:49","כד תמוז","תשע"ד","12:49","עלי","ביומא נד, מאמרי בנושא.
ההבדל משאר נסים : א.בכך שנס זה הוא נס מתמיד ולמעשה טבעו של הארון.
ב.לוחות הראשונים היו עשויים בעצמם מ'חומר' רוחני ולכן לא תפשו מקום אפילו לאחר ש'נשברו' ומשרע"ה החזיק רק ב'שליש', ולכן לא היה צורך בארון עבורם. רק עבור הלוחות השניים היה צורך בארון כי משה עשאם מחומר ( שאף הוא מיוחד, סנפירינון, ואין לנו מושג אמיתי במהותו ), אבל גם בהם המכתב היה רוחני-אלוקי. בגלל הלוחות לא רק הארון לא היה מן המידה אלא אף כנפי הכרובים שמעליו בביהמ"ק.
ג. רס"ג מובא באבן עזרא עה"ת, כתב שהלוחות השניים מעולים מהראשונים בגלל שהם כאדם עשויים חומר ורוח ושילוב חומר ורוח יותר קשה מרוח ורוח, והאבן עזרא סובר להיפך שרוח ורוח יותר מעולה ותקף אותו על זה במלים קשות. חפש ומצא.","209","","3573","True","True","False","","158","194.114.146.227","0","36196","מגילה|י ע"ב",""),new Message("36206","36203","יישר כוח על המאמר. ואוסיף ברשותו:","22/07/14 13:55","כד תמוז","תשע"ד","13:55","יהודי_קדום","א. בבית שני לא היה "בין הבדים" - ראה הגמרא ביומא נב: על המשנה שם האומרת שהכה"ג הניח את המחתה על רצפת קודש הקודשיםבמקום שהיה "בין הבדים".
ב. גם מה שנאמר שם במשנה: "מהלך לשמאלו עם הפרוכת עד שהוא מגיע לארון" מפרשת שם הגמרא שהכוונה 'למקום שבו היה הארון'. (משום שבבית שני לא היה הארון)
ג. בעמוד 2 במאמרו הוא מצטט את הפסוק ממלכים א ח,ח "...ויארִכוּ הבדים וָיֵרָאוּ ראשי הבדים מן הקדש על פני הדביר ולא יֵרָאוּ החוצה ויהיו שם עד היום הזה" - ראה יומא נד. ש-''עד היום הזה" - אינו עד היום בו קוראים את הפסוק.","233","","3573","True","True","False","","436","109.67.56.230","0","36196","מגילה|י ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);