var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36398;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36398","0","סיכום לדף יז","29/07/14 10:46","ב אב","תשע"ד","10:46","המכריע","","199","doc","3565","False","True","False","","1148","212.76.117.225","0","0","מגילה|יז ע"א","0-doc"),new Message("36404","36398","דורשה","29/07/14 20:05","ב אב","תשע"ד","20:05","המכריע","לטובת אלו שאינם קוראים סיכומים.

נסתפקתי באחת ההערות מה הכוונה במשנה היה דורשה אם כוון לבו יצא, האם זה דוקא כשדורשה במחשבה בעלמא, אבל בפיו אומר את המגילה כמות שהיא, או גם אם יאמר בפיו את כל הדרשות, יוצא,","199","","3565","True","True","False","","235","31.44.142.94","0","36398","מגילה|יז ע"א",""),new Message("36406","36404","ראה בתפארת ישראל על המשניות","29/07/14 22:34","ב אב","תשע"ד","22:34","אלעד סטופל","שכותב "קורא כל פסוק ודורש בו, אף שמפסיק בדיבור" ומשמע שהדרשה בדיבור ולא במחשבה.

יישר כח על סיכום הדברים. המהרש"א בב"ב י': מפרש על המימרא "שמעתי שהיו אומרים אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו" כי "עיקר הלימוד ושנעשה בו רושם הוא הלימוד הבא מכתיבת היד אשר על כן נקראו החכמים סופרים".","282","","3565","True","True","False","","470","95.86.108.203","0","36398","מגילה|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);