var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36669;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","35")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36669","0",""ואלו מגלחין במועד" - מהו הגילוח?","24/08/14 22:35","כח אב","תשע"ד","22:35","שיננא","לכאורה נראה פשוט שהכוונה לגילוח שער הראש, היינו: תספורת.

אם כך, המשנה לא אסרה כלל ולא עלה על דעתה לאסור גילוח זיפי הזקן (במכונת גילוח) בחול המועד...

ולכן - אותם אלו שנוהגים להתגלח כל יום במכונת גילוח - הרי שאין מקור לאיסור הגילוח בחול המועד. הלא כן?","146","","3538","True","True","False","","1424","84.228.90.148","0","0","מועד קטן|יג ע"ב",""),new Message("36674","36669","המממ","25/08/14 07:18","כט אב","תשע"ד","07:18","Almuaddib",".


זו שאלה שנשאלה פעמים רבות.","107","","3537","True","True","False","","121","87.68.101.217","0","36669","מועד קטן|יג ע"ב",""),new Message("36678","36669","מהו הגילוח?","25/08/14 08:42","כט אב","תשע"ד","08:42","דוד כוכב","כשיוסף נכנס לפרעה נאמר בו ויגלח ויחלף שמלותיו. על פי דרכי המצרים יתכן שמדובר בגילוח כלשון ימינו. אך במשנה ודאי אין הכוונה לגילוח הזקן, מפני האיסור. בתספורת, המותרת בזקן, שייך לשון "מיקל בתער" כבמסכתות מועד קטן דף יז ע"ב; תענית דף יג; נדרים דף יט ע"ב; ובמשנה בנזיר דף ד ע"א.

מי שמחליט להסתפר בכל יום (בדומה למלך) אין בזה בכדי להתיר לו את גזירת התספורת במועד.","125","","3537","True","True","False","","161","212.76.108.19","0","36669","מועד קטן|יג ע"ב",""),new Message("36696","36669","תוס' יד.","25/08/14 15:04","כט אב","תשע"ד","15:04","עומר","תוספות ב-יד. ד"ה "ומנודה" אומרים שמדובר על גילוח הזקן ולא על גילוח הראש (ומתלבטים אם גם גילוח הראש יהא מותר או לא).

התכוונת לביסוס כזה?","59","","3537","True","True","False","","179","46.19.85.25","0","36669","מועד קטן|יג ע"ב",""),new Message("36680","36674","ידעתי גם ידעתי אך רציתי לנסות להבין","25/08/14 10:21","כט אב","תשע"ד","10:21","שיננא","האם יש איזה שהוא ביסוס קל שבקלים לכך שמדובר על "גילוח יום-יומי" (לאותם האוסרים גילוח בחול המועד)?
נראה ברור שהכוונה ל"תספורת" ולא לגילוח יום-יומי של זיפי הזקן.
הלא כן?
מדוע יש שאוסרים להתגלח בחול המועד? מה המקור לכך?
[מעבר לחוסר ההגיון שבדבר - שאותם שלא מתגלחים בחול המועד - אין לך מנוול גדול מזה!]","146","","3537","True","True","False","","198","77.127.80.133","0","36669","מועד קטן|יג ע"ב",""),new Message("36681","36678","לא הצלחתי להבין את כוונתך","25/08/14 10:22","כט אב","תשע"ד","10:22","שיננא","","146","","3537","False","True","False","","193","77.127.80.133","0","36669","מועד קטן|יג ע"ב",""),new Message("36684","36681","לשאלתך","25/08/14 13:42","כט אב","תשע"ד","13:42","דוד כוכב","איסור הגילוח בחול המועד כולל הן את תספורת הראש והן את תספורת הזקן. גזירה זו לא משתנה על פי תכיפות הגילוח והתספורת של אדם זה או אחר.","125","","3537","True","True","False","","156","212.76.108.19","0","36669","מועד קטן|יג ע"ב",""),new Message("36686","36684","מנין לך?","25/08/14 13:44","כט אב","תשע"ד","13:44","שיננא","לכאורה - תספורת זה לספר/לגלח כשיש הרבה שיער ולא כמה זיפים שגדלו ביממה האחרונה.","146","","3537","True","True","False","","217","77.127.80.133","0","36669","מועד קטן|יג ע"ב",""),new Message("36687","36684","ראוי להוסיף שהרבה פוסקים להתיר גילוח זקן","25/08/14 13:48","כט אב","תשע"ד","13:48","Almuaddib","מה שכתבת לעיל זו פסיקתך, וכנראה גם פסיקת רבותיך. רבים פסקו ופוסקים אחרת.","107","","3537","True","True","False","","141","195.200.205.133","0","36669","מועד קטן|יג ע"ב",""),new Message("36692","36686","כמה זה הרבה?","25/08/14 14:23","כט אב","תשע"ד","14:23","דוד כוכב",""נתת דבריך לשיעורין". המשנה לא חילקה בשיעור האורך.","125","","3537","True","True","False","","203","212.76.108.19","0","36669","מועד קטן|יג ע"ב",""),new Message("36695","36692","הרבה זה הרבה ולא קצת","25/08/14 14:49","כט אב","תשע"ד","14:49","שיננא","נתון לשיקול הדעת ולהגיון בריא.

ואגב, האם ידוע לך כמה אנשים התגלחו בתקופת המשנה (במשהו שדומה למכונת גילוח)? האם בכלל היתה מציאות כזו?","146","","3537","True","True","False","","253","77.127.80.133","0","36669","מועד קטן|יג ע"ב",""),new Message("36698","36695","בכך בדיוק עוסקת האימרה השכיחה:","25/08/14 15:15","כט אב","תשע"ד","15:15","דוד כוכב",""אם כן, נתת דבריך לשיעורין".
גזירות חז"ל אינן נתונות לשיקול הדעת של כל אחד האם הוא בכלל הגזירה או שהדברים אינם אמורים לגביו.

בזמן המשנה לא התגלחו, בגלל איסור התורה. אבל קיצרו במספרים.","125","","3537","True","True","False","","232","212.76.108.19","0","36669","מועד קטן|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);