var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37140;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","47"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37140","0","מה פירוש בינוניים?","28/09/14 10:48","ד תשרי","תשע"ה","10:48","אור חדש","שלום רב ושנה טובה לכולם.
במהלך המועד האחרון נסיתי להבין כוונת חז"ל שבר"ה:
"וא"ר יוחנן שלושה ספרים נפתחים בראש השנה:
אחד של רשעים גמורים, ואחד של צדיקים גמורים, ואחד של בינונים.
צדיקים גמורים נכתבים ונחתמים לאלתר לחיים,רשעים גמורים נכתבים ונחתמים לאלתר למיתה,בינונים תלויים ועומדים מראש השנה ועד יום הכיפורים (והן עשרת ימי תשובה), זכו נכתבים לחיים לא זכו נכתבים למיתה"


שיוצא שכל תכליתו של יוה"כ הינו רק ל"טובת" הבינוניים והם הוגדרו ע"י הרמב"ם כאותם ש"מעשיהם מדוקדקים בדיוק להיות חצי\\חצי זכויות עבירות".
השאלות שאשמח לקבל עליהן תשובותיכם הן:
א: לכאורה יוה"כ מועיל לרוב ברשעים כיוון שעתיד למחוק הרבה מעוונותיהם (הקלים) ובכך ייתכן שיזכו בדין, א"כ למה נחתמים מר"ה?
ב: האומנם ל"צדיקים" אין צורך ותועלת ביוה"כ, יכולים גם לאכול?!?
ג: מה שיעורם של ה"בינוניים" באוכלוסיה, מסתבר שהרוב, אומנם אם כן לא ברור לי כיצד הצליחו רוב בנ"א להגיע לדיוק נפלא כזה של שיווי משקל בין "רשעות" ל"צדקות"?
אם אין ההגדרה חצי\\חצי מהי אם כן ההגדרה הנכונה ל"בינוניים"?
ד: איך יענה הרמב"ם לשאלות הנ"ל?","458","","3501","True","True","False","","1530","213.151.51.155","0","0","ראש השנה|טז ע"ב",""),new Message("94373","37140","מה שנ"ל","27/10/21 22:47","כא חשון","תשפ"ב","22:47","אור חדש","שמדובר על תפיסת האדם את עצמו
כלומר רוב האנשים רואים בעצמם בינוניים וממילא שייכים הן לטוב והן לרע בכל מעשיהם, כלומר עלולים לחטוא אך לא בדווקא, ימי הדין אמורים להטות אותם לתפוס מעצמם כ'שואפים לצידקות' וממילא יש בהם תועלת בעוה"ז
לעומתם רשעים גמורים הם אותם שלא מתרצים כלל לעצמם שהם בסדר רק...
אלא באמת עושים הרע לכתחילה (ולא רק מכח שנעשה להם כהתר) ממילא כאלה באמת שאין להם עוד תקנה שהרי זה מונע לגמרי דרך התשובה שעושים הרע במזיד גמור (בניגוד לרוב בנה"א המרשיעים רק אחרי קנ תרוצים כידוע)
וכן צדיק גמור זה אותו אחד שתופס מעצמו שלא ייתכן שיחטא כלל","458","","915","True","True","False","","67","147.236.159.194","0","37140","ראש השנה|טז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);