var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37211;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","57"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","38"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37211","0","הכנה לחנוכה","03/10/14 08:28","ט תשרי","תשע"ה","08:28","דוד כוכב",""נאמנין עליהם בשעת הגיתות והבדים, וקודם לגיתות שבעים יום".

פירש רש"י: "שבעים יום - מקדימין לטהר את הכלים".
כלומר שמקדימים בהכנה שבעים יום.

שנינו בברייתא דמגילת תענית (הסכוליון):
"ומה ראו לעשות חנכה שמנה ימים והלא חנכה שעשה משה במדבר לא עשה אלא שבעת ימים שנאמר ומפתח אהל מועד לא תצאו שבעת ימים וגומר ואומר ויהי המקריב ביום הראשון את קרבנו וגומר ובשביעי הקריב אפרים, וכן מצינו בחנכה שעשה שלמה שלא עשאה אלא שבעת ימים שנאמר כי חנכת המזבח עשו שבעת ימים, והחג שבעת ימים, מה ראו לעשות חנכה זו שמנה ימים? אלא בימי מלכות יון נכנסו בני חשמונאי להיכל ובנו את המזבח וסדוהו בסיד וכל שבעת הימים היו מתקנים בכלי שרת".
כלומר שעסקו שבעת ימים בתיקון כלי שרת וביום השמיני חגגו. וזו התשובה הראשונה והמקורית לקושיית הב"י המפורסמת. ראה עוד.

וצריך לדקדק בקושיה "והחג שבעת ימים", אמנם סוכות שבעת ימים, אך למה לא תירצו בפשטות שגם שמיני עצרת שנחשב לחלק מהחג - כגון לענין תשלומי הקרבן?
אלא שדוקא לחג סוכות עצמו יש שייכות לחנוכת המקדש והמזבח, בו עשה שלמה את חנוכת הבית, וכך יהיה לעתיד לבוא, כדברי הגר"א.

מכאן שסוכות - החל בשנה מליאה בדיוק שבעים יום לפני חנוכה, מהווה הכנה לחנוכה. אף שבפועל לא היה לחשמונאים אפילו יום אחד של פנאי לטהר את הכלים לפני הדלקת המנורה.

אמנם ערב יום הכפורים היום, אך החסידים דוחים את החתימה הסופית עד להושענא רבא ואפילו עד לחנוכה. והדף היום הוא חגיגה דף כה. לא כ"ה בכסליו אך הכנה אליו.","125","","3497","True","True","False","","1696","95.86.113.150","0","0","חגיגה|כה ע"א",""),new Message("37220","37211","אלא ש......","05/10/14 14:40","יא תשרי","תשע"ה","14:40","חשיבה ישרה","בגת - יוצרים את התירוש, ממנו מפיקים יין.
ובדים = בית הבד - בו מפיקים את היצהר, השמן.

את הזיתים לשמן מתחילים למסוק אחרי הגשם המשמעותי הראשון, כדי שיתמלאו הזיתים, כלומר, אחרי סוכות [ועד החנוכה].

אך שיבעים יום נאמרו דווקא "קודם לגיתות" - הפקת התירוש ולא על השמן כבדרשה שלך.","219","","3495","True","True","False","","43","188.138.1.229","0","37211","חגיגה|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);