var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37705;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","58"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37705","0","הערות קצרות לדף נח","02/12/14 01:47","י כסלו","תשע"ה","01:47","המכריע","(הזכירוני ימים מקדם,וחרגתי מעט מחרגנותי לאחרונה).

נח.

א. דילמא עד כאן. יסוד הענין הוא שחופה גרועה מצד אחד מקידושין ועדיפא מינייהו מצד שני. דקידושין עושים חלות מסויים ונחשבת טפי משתמרת לביאה, מה שאין כן חופה ללא קידושין שאינה מחילה כלום. ומאידך גיסא כיון שעושה מעשה חופה (אף דלא חל כלום) הריהו מקרבה לביאה מבחינה מעשית והוי מצד זה טפי משתמרת. וזה יסוד הדחייה של דברי רמי בר חמא.

ב. כגון שנכנסו לחופה. יש לציין שבלשונו של תנא זה אין זה דוחק, שהרי כך מטבע לשונו לומר זו וזו, כלומר כשרות ופסולות, כך שפיר יש לפרש כוונתו נישאו כלומר נכנסו לחופה.

ג. וכל שאין ביאתה מאכילתה. לכאורה אפשר לראות מדבריו רק שחופה לא מאכילה. ואנו מחפשים ראיה שחופה פוסלת אפילו בת כהן. ולזאת האריך רש"י מעט לפרש שעיקר הראיה מהא דמדמה חופה לביאה, ולכן משמע שכמו שביאה גם פוסלת ה"ה חופה.

ד. דילמא רבי ישמעאל כר"מ וכו'. כוונת הסוגיא לומר דרי"ש לא מיירי כלל בנכנסה לחופה, אלא שרק קידשה. ודוק. וקצ"ב דלפ"ז לא פליג כלל על ת"ק.

נח:

ה. דהא אמר רב קנה לכל וכו'. לכאורה ללישנא בתרא דרש"י על כרחך לא גרס לכל זה. ודוק.

ו. נתן גט פלוגתא דריו"ח ור"ל. סברת ר"ל צריכה בירור רב. מה טעם יש שנצטרך שיכול להאכיל במקום אחר על ידי גירושין. ובפרט שאין הנידון שהגירושין יאכילו אלא שלא יקלקלו, אבל תאכל מכח בית אביה. וצ"ע.","199","","3456","True","True","False","","793","109.253.156.157","0","0","יבמות|נח ע"א",""),new Message("37733","37705","ל-ו.","03/12/14 21:15","יא כסלו","תשע"ה","21:15","דוד כוכב","אני הבנתי כך:
בעלמא "יש לו להאכיל במקום אחר" פירושו שיכול להאכיל אשה אחרת שישא. אך כאן מדובר בהאכלת אשה שנתן לה גט ומשום כך היא התנתקה ממנו במידה מסויימת. ואין היכי תמצי שיכול להאכיל במקום אחר אשה אחרת לאחר שנתן לה גט.","125","","3455","True","True","False","","105","212.76.100.87","0","37705","יבמות|נח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);