var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37967;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","63"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","42"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37967","0","בין רש"י לתוספות: הבן והשפחה - הבת והעבד","12/12/14 06:55","כ כסלו","תשע"ה","06:55","אלף בית רשי","רש"י:
ונכבש על השפחה. נדחק ונדבק עליה לשון מכבש פריש''א בלע''ז ולשון גנאי הוא:
דרכו של איש לכבוש , ומאחר ולא תופס כאן קידושין נכתב בלשון גנאי נכבש ולא כבש, כי המעשה מיוחס אליו ואם היה נכתב בלשון ונשא את השפחה היה יכול להשתמע מכך שתופס בהם קידושין , משא"כ כש"הלכה" הבת ונישאת לעבד לשון זה בלבד רומז לגנאי ואין לטעות בכך שתופס קידושין,
תוספות:
ונשאת לעבד. תימה דלא קתני ונכבשה עם העבד כדקתני ונכבש עם השפחה דנישואין לא שייכי בה:
לתוס היה גירסה שונה ונכבש עם השפחה ולא "על" ע"כ יתכן ותוס' למד שאין כאן דווקא ענין של גנאי בלשון ונכבש אלא הוא לשון חליםי למקרה שלאתופס בו קידושין וע"כ היה צריך לדברי תוס להשמש הן בבן והן בבת באותו לשון","278","","3446","True","True","False","","787","76.68.227.16","0","0","יבמות|סט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);