var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38262;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38262","0","עד אחד נאמן באיסורים - אז למה צריך משגיח","01/01/15 15:09","י טבת","תשע"ה","15:09","אליצפן","התלמוד הבבלי (מסכת יבמות דף פז עמוד ב) קובע "עד אחד נאמן" מוסיף רש"י: "והא ודאי פשיטא לן דסמכי' עליה כל זמן שלא נחשד דאי לאו הכי אין לך אדם אוכל משל חברו ואין לך אדם סומך על בני ביתו".

מנין שצריך השגחה על כשרות בחנויות? האם המוכר חשוד כלא מהימן?

ואם נאמר שהוא נוגע בדבר, איך מאמינים לאישה על ספירת ימי נידתה, הרי גם היא נוגעת בדבר, וקרובה אצל עצמה?","502","","3425","True","True","False","","802","85.64.138.34","0","0","יבמות|פח ע"א",""),new Message("38263","38262","תשובת הרשב"א","01/01/15 16:35","י טבת","תשע"ה","16:35","אור חדש","בשו"ת חלק א' סימן תל

מבאר שיש הבדל בין כשמעיד על איסור בלא נגיעת ממון שאז נאמן לבדו ולכן גם מותר לאכול ממזונו ולמרות שנהנה בכך. לבין מצב שעדותו על איסור מביאה לו רווח ממוני שבזה לא אמרינן שנאמן כשניים. וכדי להכריע כמותו צריך שני עדים. וע"כ למשל פסול להשבע כשחשוד על ממון כיוון שלא נחשבת השבועה, שעשויה להביא לו ממון, כדבר של איסור שנאמן בו הגם שחשוד בממון אלא כדבר של ממון ממש ולא נאמן בו.
אומנם כאמור הפסול שלו רק כאשר הינו "חשוד על הממון" אך כנראה שיש אומדנא שבד"כ העסוקים במסחר זה יש בהם חשד זה אם לא שדואגים להסירו ע"י השגחה.
היסוד הנ"ל מתפרש בדברי האחרונים בניסוחים שונים אך העיקרון אחד, כשיש לו נגיעה של רצון להרוויח ממון בעדותו לא נאמן עוד בצורה מוחלטת.","458","","3425","True","True","False","","174","212.76.111.180","0","38262","יבמות|פח ע"א",""),new Message("38264","38263","זה לא עונה על למה אישה נאמנה על נידה","01/01/15 16:44","י טבת","תשע"ה","16:44","הודו_כי_טוב","","207","","3425","False","True","False","","214","46.19.85.229","0","38262","יבמות|פח ע"א",""),new Message("38265","38264","מהו הרווח הממוני שיש לה בכך?","01/01/15 16:50","י טבת","תשע"ה","16:50","אור חדש","בדבר שהינו איסור "נטו" אפי' שיש לו הנאה אישית נאמן כשניים.","458","","3425","True","True","False","","115","212.76.111.180","0","38262","יבמות|פח ע"א",""),new Message("38268","38264","היא נאמנת כי ממילא תהיה טהורה בהמשך","01/01/15 20:14","י טבת","תשע"ה","20:14","דוד כוכב","במסכת בכורות דף לא ע"א: "נשאל על טהרותיו... דהא חזא ליה בימי טומאתו".

מפורש בפסוק: (ויקרא טו, כח) וְסָפְרָה לָּהּ, כלומר שהיא הסופרת והיא הנאמנת על כך.","125","","3425","True","True","False","","118","95.86.66.1","0","38262","יבמות|פח ע"א",""),new Message("38271","38268","לא מדוייק","01/01/15 20:37","י טבת","תשע"ה","20:37","אור חדש","יש בדבריך ג' עניינים וכולם בעייתים:

א: היא נאמנת כי ממילא תהיה טהורה בהמשך
כוונתך כנראה שכיוון שממילא תטהר בעתיד נאמין שטהורה כעת.
אומנם כיוון שטהרתה לא באה ממילא אלא רק בהתקיים תנאים מסויימים שגם מצריכים טורח טבילה בלא חציצה אין כאן סברא פשוטה לקבל טענתה שאכן נטהרה.

ב: במסכת בכורות דף לא ע"א: "נשאל על טהרותיו... דהא חזא ליה בימי טומאתו".
זה מקור ולא הסבר, גם על דין זה אפשר לשאול "למה ?"

ג: מפורש בפסוק: (ויקרא טו, כח) וְסָפְרָה לָּהּ, כלומר שהיא הסופרת והיא הנאמנת על כך.
זה מקור מדאו' שנאמנת, אכן יש ראשונים שראו בפסוק זה את המקור לדין עד הנאמן באיסורים אך שוב זה לא הסבר.
בנוסף יש הרבה ראשונים שהטעימו שדוקא כאן שהדבר מצד הטבע מסור בידה בלבד הריהי נאנמת על טהרתה בלעדית אך בשאר איסורים ייתכן ואין עד אחד נאמן שהרי בהם ניתן לברר המציאות ע"י עדות.","458","","3425","True","True","False","","139","77.127.211.8","0","38262","יבמות|פח ע"א",""),new Message("38275","38271","שוב","02/01/15 00:30","יא טבת","תשע"ה","00:30","דוד כוכב","אתה מניח הנחה שחילוק קלוש הזה ישנה את הדין, ואתה נשאר בקושיה מה טעם הדין.
הגמרא היא שהסבירה ש"חזי ליה בימי טומאתו" זה טעם לנאמנות. גם כאן ניתן היה לטעון שסוף סוף זקוק הוא למאכל דוקא עכשיו, ומה יעזור לו אם יוותר לו אוכל מיותר ליום אחר? ואעפ"כ קובעת הגמרא שצורך קלוש כזה אינו פוגם בנאמנות. על פי זה מוסברת גם נאמנות האשה על עצמה. אם תניח ללא מקור שהטרחה הקלה לטבול היא חמורה יותר מהצורך באוכל ביום שהוא רעב, ודומה כאילו לא יהא לה היתר, כי אז תישאר בקושיה. וקושיה זו היא ראיה שאין לאחוז בסברת בתר איפכא זו.

לגבי הסיפא, לא כתבתי שזה טעם. ולכן השארתי שורת רווח, לרמז שזה ענין חדש.","125","","3424","True","True","False","","133","95.86.66.1","0","38262","יבמות|פח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);