var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38407;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","80"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38407","0","ה' הערות לדף קא","14/01/15 08:16","כג טבת","תשע"ה","08:16","המכריע","קא.

א. בזה אחר זה פטור. פירש"י דהוו ב' התראות וכל א' התרא"ס ולר"י לש"ה. לכ' משמע דאף אם יאמר לו בבת אחת אם תכה את זה וגם את זה תעבור ממ"נ, מ"מ זה ייחשב לב' התראות כיון דעל ב' מעשים נפרדים הוא מתרה, ממילא יש כאן בעצם ב' התראות מחולקות. ואכמ"ל.

ב. מה למעלה שאין בה שותפות. קיצרו ולא פירשו מנא לן הא גופא דברכה כלפי שמיא ביחד עם ברכת הדיוט אינה מחייבת.

קא:

ג. ואידך ההוא לעיני מאי עביד ליה. לכ' צ"ב דהא אמרי' דלכו"ע נפקא לן מזה פרט לסומין, אלא דר"י מפיק מיניה פרט להדיוטות ממילא. ולכאורה היה צריך להקשות מדוע רבנן לא נפקא להו מלעיני כר"י. ואולי בדוחק זו כוונת הגמרא להקשות, ולפ"ז עיקר התי' הוא דכיון דלעיני בא לומר שיראו הרוק, א"כ באמת היה אפשר דבעינן סנהדרין ולא הוצרך ללמד שלא יהיו סומין. (אלא דלפי האמת דלא בעינן סנהדרין, ילפי' מכאן תרוייהו, שלא יהיו סומין ושיראו הרוק).

ובכל זה יל"ע אי מנוקין ממום הוא רק בסנהדרין ולא בכל בית דין, א"כ מה הראיה של ר"י, הא שפיר י"ל דהדיוטות פסולין ובעינן דיינים מומחין וסמוכין, אבל בעי' קרא לפסול סומין לחליצה כיון דשאר דיינים דעלמא כשאינן סנהדרין א"צ להיות פקחין.

ד. צריכי דייני למיקבע דוכתא. לכ' דיינים שיש להם מקום קבוע סגי, וא"צ לקבוע מקום שונה לחליצה. וקצת משמע הכי מדנפקא לן מהשערה, דהוא מקום הקבוע לישיבת הזקנים כדאיתא בכמה מקומות.

ה. ואנא גר אנא. משמע דאע"ג דהיו ג' בלעדיו וסגי בזה מדינא, וקרא לו להצטרף לחמישה דהם רק לפירסומא, מ"מ היה פסול. ואפשר דאחרי שקובעים חמישה, כולם דייני חליצה אע"פ דסגי בשלושה, ונפסל כל הב"ד כיון דהוי א' מהם פסול, כעין עד שלישי פסול לעדות.","199","","3408","True","True","False","","802","31.44.136.68","0","0","יבמות|קא ע"א",""),new Message("38410","38407","הערות להערות","14/01/15 12:03","כג טבת","תשע"ה","12:03","Almuaddib","קא.

א. בזה אחר זה פטור. פירש"י דהוו ב' התראות וכל א' התרא"ס ולר"י לש"ה. לכ' משמע דאף אם יאמר לו בבת אחת אם תכה את זה וגם את זה תעבור ממ"נ, מ"מ זה ייחשב לב' התראות כיון דעל ב' מעשים נפרדים הוא מתרה, ממילא יש כאן בעצם ב' התראות מחולקות. ואכמ"ל.

אתה קובע כי מי שמתרה פעם אחת על שני מעשים - אלו שתי התראות. טענתך זו טעונה הוכחה. יתכן בהחלט לטעון הפוך, כי הואיל ואמר לו "בבת אחת אם תכה את זה וגם את זה תעבור" - מדובר בהתראה אחת. אתה נותן עדיפות לכך שזו הלראה על שני מעשים, אך ההתראה דיבור היא - וכאן היה דיבור אחד.



קא:

ג. ...
ובכל זה יל"ע אי מנוקין ממום הוא רק בסנהדרין ולא בכל בית דין, א"כ מה הראיה של ר"י, הא שפיר י"ל דהדיוטות פסולין ובעינן דיינים מומחין וסמוכין, אבל בעי' קרא לפסול סומין לחליצה כיון דשאר דיינים דעלמא כשאינן סנהדרין א"צ להיות פקחין.

לא כל כך פשוט לכתוב ששאר דיינים דעלמא יכולים להיות עוורים. ראה, למשל, מה צריך להיות מצבו של דיין בדיני ממונות בהם נצרך דיין סמוך - בהם הסומא פסול.



ה. ואנא גר אנא. משמע דאע"ג דהיו ג' בלעדיו וסגי בזה מדינא, וקרא לו להצטרף לחמישה דהם רק לפירסומא, מ"מ היה פסול. ואפשר דאחרי שקובעים חמישה, כולם דייני חליצה אע"פ דסגי בשלושה, ונפסל כל הב"ד כיון דהוי א' מהם פסול, כעין עד שלישי פסול לעדות.

אפשר להציע אחרת: הואיל והוספת השניים הם לפרסום, הרי עלולה לצאת תקלה, שיחשבו שגר יכול לשבת בדין חליצה. כלומר, חששו הוא שמא יטעו ההמון, ופרסום החליצה יבוא במחיר של טעות.","107","","3408","True","True","False","","148","195.200.205.133","0","38407","יבמות|קא ע"א",""),new Message("38412","38410","לגבי התראה על שני מעשים","14/01/15 14:37","כג טבת","תשע"ה","14:37","המכריע","אני גם מסכים שמסברא אין זה מוכרח כלל שזה נחשב ב' התראות. אולי להיפך. אני באתי לדייק מרש"י שביאר שאלו שתי התראות וכל אחת מהן היא התראת ספק. אלא כמובן עדיין ניתן לומר שמיירי שהותרה על כל הכאה בהתראה נפרדת, אבל בסמוך כשרש"י בא להגדיר בבת אחת, מפרש רש"י שכוללם בהכאת מקל אחת ובקללה אחת, והרי היה מספיק לו לפרש שהותרה על שניהם בהתראה אחת. ומזה היה לי משמע שדעתו של רש"י שהתראה משותפת על שני מעשים נפרדים נחשבת במהותה לשתי התראות. ולענ"ד גם לשונו של רש"י נוטה לכך, אבל על זה כמובן אפשר לדון.

בזכרוני שיש על זה ראשונים במקום אחר, אולי אפילו תוס', אך עצל אני מלחפש. מי יתן והחכם כדי יסייע כדרכו בקדש.","199","","3408","True","True","False","","254","31.44.141.35","0","38407","יבמות|קא ע"א",""),new Message("38413","38410","לגבי סומין בדיני ממונות","14/01/15 14:47","כג טבת","תשע"ה","14:47","המכריע","אכן, לכך כתבתי יש לעיין אי מנוקין ממום הוא רק בסנהדרין וכו'. כלומר אינני זוכר מה נתפרש, ואם נאמר שזה רק בסנהדרין, א"כ לא מובנת ראיית הגמרא.

האמת שזו סוגיא בסנהדרין לד: והפוסקים הוציאו משם דכשר סומא באחת מעיניו. ובסנהדרין שדנה דיני נפשות צריך שלא יהא סומא כלל. ולכאורה לעיני מפיק כל סומא, שלא יהא סומא כלל, (וכן מוכח מתוס' שכתבו שרק למסקנה דלא ילפינן מלעיני כשר סומא בא' מעיניו לחליצה), ואכתי יש מקום לתמיהתי לכאורה. והפסוק והדרשה שהגמרא מביאה על מום אין בך, ודאי נאמר על סנהדרין ולא על דייני ממונות.

כלומר לענ"ד עדיין קצת צ"ב. אך בכל מקרה יישר כח גדול על העמדת הדברים על דיוקם.","199","","3408","True","True","False","","247","31.44.141.35","0","38407","יבמות|קא ע"א",""),new Message("38414","38410","לגבי גר להיות חמישי בחליצה","14/01/15 14:50","כג טבת","תשע"ה","14:50","המכריע","אכן, ללא ספק זו האפשרות השניה. לכן באמת כתבתי ואפשר. אנסח את זה אצלי כעת ביתר פירוט. כלומר למעשה אני מסתפק אי כשמוסיפים שניים לחמישה, כל החמישה צריכים להיות כשרים מעיקר הדין, או רק מחמת החשש שביארת. ושוב יישר כח על ההבהרה (אני קצרן כרוני לצערי).","199","","3408","True","True","False","","280","31.44.141.35","0","38407","יבמות|קא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);