var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38457;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","64"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38457","0","ג הערות לדף קה","17/01/15 23:20","כו טבת","תשע"ה","23:20","המכריע","קה.

א. ומי כתיב וירקה רוק. מרש"י משמע דפשטו ליה דכשר לכתחילה על סמך שאין דם (במוצצת) בלא צחצוחי רוק. אבל מתוד"ה יבמה קצת משמע דרק פוסלת על האחין, אבל אם רוצה להיות ניתרת לשוק, תחזור ותירוק רוק הנראה לעין. ויל"ע בזה. (ולפ"ז משמע דשותתת אין כאן בית מיחוש).

קה:

ב. לא צריכת כבר הורה זקן. להלן פסקו דאינה חולצת עד שתביא ב' שערות. ומשמע קצת דאכן כך סתם רבי במתני' כר"מ דלא כר"י. ולפ"ז צ"ב מדוע קיבל בשעת מעשה את הוראת ר"י אף דלא ס"ל. ואפשר שאם היתה קטנה באמת לא היה מתירה בחליצה, אלא הגיעה לשנים ויש לה חזקה דרבא, (דכל שבאה לכלל שנים באה לכלל סימנים) אלא דלגבי דאורייתא לא סמכינן על זה ובעינן בדיקה, ולגבי זה צירף את דעת ר"י והתיר לחלוץ בלא בדיקה. ויל"ע בכ"ז.

ג. בינו לבינה מי ידענא. אם כוונת הגמרא כפשטות הלשון, דבאמת כשר בינו לבינה לר"ע אלא דמנין נדע, הרי יכלו ליישב דאה"נ לא נדע אבל היבמה שואלת את המורה הוראה האם האמת שהיא מותרת ותוכל לינשא במקום שאין מכירין אותה. ולכן קצת משמע דס"ל דהוי דבר שבערוה ואינו חל בלא עדים (והלשון מי ידענא יש ליישב דכל היכא דאי אפשר לדעת מכח עדים ממילא לא חל כלל בדשב"ע). ויל"ע בזה.","199","","3401","True","True","False","","937","95.86.87.160","0","0","יבמות|קה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);