var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38463;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","79"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107145","הגהות הגר"א ב"מ סט","אוריאל שלמוני","07/05/24 10:56","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38463","0","השופט כל הארץ לא יעשה משפט???","18/01/15 13:43","כז טבת","תשע"ה","13:43","Almuaddib","בת חמוה דרב פפא נפלה לפני יבם שאין הגון לה.
אתא לקמיה דאביי, אמר ליה: חלוץ לה - ובכך אתה כונסה.

אמר ליה רב פפא: לא סבר לה מר להא דאמר רבי יוחנן?
ואלא היכי אימא ליה?
אמר ליה: חלוץ לה ע''מ שתתן לך מאתים זוז.
לבתר דחלץ לה, אמר לה: זיל הב ליה אמר ליה משטה אני בך עבדה ליה. מי לא תניא הרי שהיה בורח מבית האסורין והיתה מעברא לפניו ואמר ליה טול דינר והעבירני אין לו אלא שכרו אלמא אמר ליה משטה אני בך הכא נמי משטה אני בך.

אמר ליה: אבוך היכא?
א''ל: במתא.
אימך היכא?
א''ל: במתא.
יהיב בהו עיניה ושכיבן:


וכי באיזה עוון מתו? וכי באיזה עוון נתייתם רב פפא?","107","","3404","True","True","False","","791","195.200.205.133","0","0","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38464","38463","ראה יעב"ץ","18/01/15 16:28","כז טבת","תשע"ה","16:28","אור חדש","עמ' 64 בסוף של ההוצאות הרגילות.
אומנם עדיין קשה שמשמע ממנו שנתינת העינים של ת"ח בהכרח קללה ישבה והוא פלא גדול דלכאו' יש להם להביא שלום וברכה מסתמא ורק בנתינת עינים מפורשת להעניש עוקצים, ועדיין צע"ג.","458","","3404","True","True","False","","159","37.60.43.13","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38475","38463","מה יש בה בסוגיא זו?","18/01/15 23:22","כז טבת","תשע"ה","23:22","המכריע","יותר משאר סוגיות של "עין הרע" המצויות לרוב בש"ס.

אולי הבנת שהיתה זו קפידא, ולא היא, עין היתה כאן.

ראה סופ"ק דב"ב גבי ההוא דאיתרמי ליה ס"ת שארכו כרחבו ויהבו ביה עין ושכיב.","199","","3404","True","True","False","","317","95.86.114.254","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38481","38463","ובדף הקודם לא מתו על שהאבא דיבר","19/01/15 08:46","כח טבת","תשע"ה","08:46","הודו_כי_טוב","","207","","3403","False","True","False","","166","46.19.85.16","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38489","38463","ודאי שיעשה משפט","19/01/15 19:31","כח טבת","תשע"ה","19:31","עם הארץ","אלא מי אנחנו שנשאל על השופט.
את השאלה שלך אפשר לשאול על בסיס יומי ולכן השרשור מיותר ואל לנו להתאמץ להבין דברים שנשגב מהבנתנו.","248","","3403","True","True","False","","216","184.32.252.144","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38495","38463","ובדף מח","20/01/15 02:06","כט טבת","תשע"ה","02:06","הודו_כי_טוב","מוזכר זרעו של עלי )הכהן לא הרופא ח"ו )
שמתים צעירים דור אחר דור
אז איך יתכן שאומרים שטועה מי שאומר בניו
לא חטאו ?","207","","3402","True","True","False","","180","46.19.85.73","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38504","38463","הצעה עפ"י הרמב"ם","20/01/15 12:29","כט טבת","תשע"ה","12:29","אור חדש","כידוע לשיטת הרמב"ם וכן הרבה ראשונים אין כלל השגחה פרטית על מעורותיו של אדם פרטי אא"כ הוא במעלה עליונה (לרמב"ם- שכלית לבעש"ט- אמונית) וכך ייתכן שיעבור אדם כל חייו וכל מה שיקרה לו ייגזר רק מכוחות הטבע ומהחלטות של בני אדם ללא שום התערבות של השגחה עליונה. היוצא דופן היחידי לכלל הנ"ל הינו אי היכולת לגרום לב"ד להרוג אדם בעדות שקר אבל גם שם ההשגחה הינה על הסנהדרין ולא על הנדון או על העדים, שיכולים לזמום לרצוח אדם גם בלי שיש בכך רצון אלוקי ואף להצליח במזימתם זו.

ממילא הקושיות האמוניות של הקדמונים הן על ההשגחה על ציבור או על אנשי מעלה בלבד ולא על אנשי ההמון שבהם כלל לא מצופה שיתנהלו עפ"י דין אלוקי אלא פשוט שנמסרו לכוחות הטבע.

למי שמבין ש"עין הרע" הינו כח מכוחות הטבע, וטבעו לפגוע בתנאים מסויימים, לא קשה למה פגעה עין הרע בהתקיים התנאים לפגיעתה יותר משקשה לו למה האש עשתה כוויה באדם שלא נזהר בה כראוי.

פשוט גם שתפיסה אצל חז"ל היתה כבסעיף הקודם.

ייתכן להסביר שר"פ לא נפגע כיוון שהיה "איש מעלה" היושב בביה"מ ואילו הוריו, שהיו מאנשי ההמון (במתא ועיסוקיו) נפגעו, כיוון שלא הושגחו להצלה מיוחדת.","458","","3402","True","True","False","","132","212.76.115.227","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38519","38463","ראה עוד","20/01/15 20:41","כט טבת","תשע"ה","20:41","דוד כוכב","באשכול זה ובשתי הערות שכתבתי שם.","125","","3402","True","True","False","","83","164.138.114.73","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38485","38481","שמא לפעמים","19/01/15 13:32","כח טבת","תשע"ה","13:32","עלי","הורים נפטרים כדי שלא יראו את ילדיהם חוטאים ( אאע"ה ועשו ) או נענשים...ראוי היה רב פפא עצמו להיענש על ביזוי אביי, וכדי שלא יראו בכך מתו הם ובסופו של דבר זה בעצמו כבר היה מספיק עונש עבורו... אבל אינני בטוח כלל שהסבר כזה אפשרי...
ברם הרי אביי שאל אותו אם הוריו עדיין חיים, מדוע שאל, מה זה קשור ? אלא ודאי כרוצה לומר, האם ראוי להם לחיות ולראות את בנם חוטא ונענש על ביזוי ת"ח ? וממילא מה שיצא מפיו כשאלה בלבד נחשב במרומים בקפידת ת"ח ומה שצדיק גוזר אפילו בלי מתכוון עלול להתקיים, וכך קרה לבסוף.","209","","3403","True","True","False","","175","212.76.119.83","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38486","38485","איזה ביזוי?","19/01/15 13:53","כח טבת","תשע"ה","13:53","Almuaddib","","107","","3403","False","True","False","","95","195.200.205.133","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38491","38485","למה אתה ממציא סברות? אנחנו מחפשים מקורות","19/01/15 21:32","כח טבת","תשע"ה","21:32","אליצפן","","502","","3403","False","True","False","","158","85.64.120.223","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38490","38489","מעשה אבות סימן לבנים","19/01/15 20:32","כח טבת","תשע"ה","20:32","Almuaddib","דוד המלך שאל, ירמיהו שאל...

דומני שגם לנו מותר לשאול.","107","","3403","True","True","False","","112","77.127.59.15","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38494","38489","גם משה רבינו שאל","20/01/15 02:00","כט טבת","תשע"ה","02:00","הודו_כי_טוב","למה הרעות לעם הזה ?
אבל האבות לא שאלו","207","","3402","True","True","False","","141","46.19.85.73","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38502","38495","דף מח?","20/01/15 10:54","כט טבת","תשע"ה","10:54","המכריע","אולי כוונת קה?

לזה התכוונת בהערה קודמת באשכול זה (משהו בסגנון למה בדף הקודם האבא לא מת?)

קשה לנסות להשיב כשהשאלה לא ברורה.

בכל אופן לא עלי היה החוטא (רק שלא מחה) חפני ופינחס בניו היו החוטאים כמבואר בנביא, והם נהרגו במלחמה.

ובטח אתה מתכוון לסוגיא בשבת נה

כוונת כל אותה סוגיא שאין חטאי אישי התנ"ך כפשוטם אלא בדקויות.

לפי הפשט בניו שכבו עם הנשים שבאו להקריב, והחושב כך טועה, אלא רק עיכבו את קרבנם וכו' כמבואר שם. וכן נאמר שם על עוד סיפורי תנ"ך רבים.

אם כוונתך לדון על עצם הנושא הטעון של הענשת בנים על חטאי אבות, שהמקראות נראין כסותרין בזה, (לא יומתו בנים בחטאי אבות. בעוון וכו' בניו של אדם מתים וכו' וכו') והדעת אינה סובלת זאת באופן שטחי, וכדומה. בתחום זה יש שאינם נרתעים מלעסוק, גם אצלינו בפורום. בטח לא התכוונת לשאול זאת אותי הקטן.","199","","3402","True","True","False","","291","213.151.55.33","0","38463","יבמות|קו ע"א",""),new Message("38506","38502","על דקויות חטאים אלו מתים צעירים לדורות","20/01/15 14:04","כט טבת","תשע"ה","14:04","הודו_כי_טוב","זה מה שקשה אם זה דק אז לכאורה גם העונש לדורות צריך להיות דק
הכתיבה לעייל הייתה לכולם
ולא הייתה ספציפית אליך כמו שכתבת
ותודה שכתבת","207","","3402","True","True","False","","189","46.19.85.161","0","38463","יבמות|קו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);