var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38492;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38492","0","נישואי קטנה - איך מגינים עליה מפדופילים?","19/01/15 22:25","כח טבת","תשע"ה","22:25","אליצפן","פרק בית שמאי עוסק במיאון קטנה. אז נכון שעושים הכל כדי שהמיאון יהיה קל ונגיש עד כמה שאפשר (כדברי בית הלל), אולם עצם הנישואין של ילדה קטנה פחות גיל 12 לאדם מבוגר, בין אם אביה מחתן אותה, בין אם אמה או אחיה ובין אם היא בעצמה, איך לא חוששים שמא תיפול לידי פדופיל שינצל אותה?

וכבר בויכוח בין בית שמאי לבית הלל הם מעלים את הטענה: "אמרו להם ב"ה לבית שמאי: ממאנת והיא קטנה, אפילו ד' וה' פעמים! אמרו להם ב"ש: אין בנות ישראל הפקר, אלא ממאנת וממתנת עד שתגדיל, ותמאן ותנשא.

בית שמאי מנסים למזער את הסיכון לילדה הקטנה, אולם בית הלל לא חוששים.

מה השיקולים של התורה וחז"ל להתיר נישואין כאלו (מול הסיכון בפדופיליה של הבעל), עם כל הגמישות שיש בקשרים אלו עד כדי התרתם על ידי מיאון של הילדה הקטנה?","502","","3408","True","True","False","","877","85.64.120.223","0","0","יבמות|קז ע"א",""),new Message("38493","38492","שאלתך אינה ברורה","19/01/15 22:59","כח טבת","תשע"ה","22:59","דוד כוכב","מה זה פדופיל/פדופיליה?
היכן חז"ל דיברו על זה?
מה רע בזה?","125","","3408","True","True","False","","122","164.138.114.73","0","38492","יבמות|קז ע"א",""),new Message("38499","38492","כפי שמגינים על כל ילדה אחרת","20/01/15 09:39","כט טבת","תשע"ה","09:39","Almuaddib","הסיבה לנישואין הללו היא מצוקה של אמה ואחיה של היתומה הזו, לא כדי להגן עליה ממשהו.
פדופילים, אם יש כאלו בחברה, מחכים לנישואין עם כתובה וקידושין?

כפי שהחברה צריכה להגן על כל הילדים, כך גם על זו. אין כאן שום דבר אחר.","107","","3407","True","True","False","","166","195.200.205.133","0","38492","יבמות|קז ע"א",""),new Message("38512","38492","משיאין לו עצה ההוגנת לו ולה","20/01/15 19:58","כט טבת","תשע"ה","19:58","אור חדש","שיקול מרכזי לעניין זה הינו ההגיוניות של קיום יחסי אישות בין היבם והיבמה כאשר השאיפה הינה שלא יהיה פער גדול מדי בגיל או כל סיבה אחרת שעלולה להביא למכשולות.
אם נראה לב"ד שעלולה להווצר בעיה לו או לה מחייבים לחלוץ ולא ליייבם","458","","3407","True","True","False","","161","87.68.255.46","0","38492","יבמות|קז ע"א",""),new Message("38496","38493","פדופיליות-התנהגות מינית כלפי ילדים","20/01/15 07:23","כט טבת","תשע"ה","07:23","אליצפן","פדופיליות הן דפוסי התנהגות מינית הדורשים חפצים, טקסים או מצבים יוצאי דופן לצורך השגת סיפוק מיני. פדופיליה היא פרפיליה שבה מושא התשוקה המינית הוא ילד שעוד לא הגיע לגיל ההתבגרות המינית. חשוב להדגיש כי מתייחסים לבגרות המינית ולא לגילו של מושא התשוקה המינית. כלומר, ילדים צעירים מסוימים הגיעו לבגרות מינית למרות גילם הצעיר, כך שזהו תחום אפור שחשוב לשים לב אליו.

כמעט כל הפדופילים הם גברים וכשני שלישים מהקורבנות הן בנות (בין הגילאים 8-11).

לרוב, פדופילים הם אנשים שנמצאים במסגרות חיים רגילות והם נמצאים באינטראקציה כלשהי עם הילד (כלומר, הילד מכיר את הפדופיל). בחלק מהמקרים הפדופיל הוא קרוב משפחה של הילד.","502","","3407","True","True","False","","275","85.64.120.223","0","38492","יבמות|קז ע"א",""),new Message("38503","38499","לא בהכרח","20/01/15 11:39","כט טבת","תשע"ה","11:39","עלי","השאת קטינות בעבר לא בהכרח נבעה ממצוקה כלכלית. באירופה ותימן נהגו לשדך ילדים וילדות כדי שייחשבו נשואים כדי להגן על הבנות מחטיפה של גוים.
בתקופה העתיקה השיאו נשים בגיל צעיר מאד אך הרי היתה תקופת המתנה של אירוסין, ומן הסתם גם כשנערה כבר עברה להתגורר בבית בעלה, אם עדיין היתה קטנה לא שימשה עם בעלה עד שגדלה והגיעה לבגרות מינית. המטרה לא היתה שתשמש כקטינה אלא להרגילה למי שיהא בעלה. כמו שאצל החרדים כיום די למרבית הזוגות בהיכרות קצרה מאד כדי להחליט על בחירת בן זוג ובד"כ די בנשיאת חן בסיסית, כך נהגו גם אז, ולא חשבו שנערה צריכה לבחור בעצמה בן זוג אלא הציעו לה שידוך ואם לא היתה התנגדות השיאו אותם ודי. רק בחברה של ימינו כשה'אני' ו'מימוש עצמי' הפכו חשובים גם לצעירים, וכשיופי חיצוני ומעמד נעשו חשובים בהשפעת התרבות המערבית ( שחלקה הגדול קלוקלת ), החלו הצעירים להיות בררנים, ויש לכך חסרונות ( כמו אולי גם יתרונות לעתים ).
לשאלה מי הגן עליה, יש לענות שבימים הללו הנשים חיו בחבורה ב'חמולה' של משפחה מורחבת, וכמו אצל הערבים כיום, היו ראש משפחה שאליו היו פונים כשמישהו התנהג שלא כראוי או לרב ולדיין. מן הסתם גם להוריה יכלה הקטינה לפנות אם חיו בקרבת מקום.","209","","3407","True","True","False","","221","194.114.146.227","0","38492","יבמות|קז ע"א",""),new Message("38514","38503","הכל סברות אני רוצה הוכחות!","20/01/15 20:23","כט טבת","תשע"ה","20:23","אליצפן","אתה מניח עשרות הנחות מוקדמות בכדי לבסס את התירוץ שלך, ומוסיף עליהן "מן הסתם", "שחיו בחמולה", "מצוקה כלכלית", שכל הנדון שייך ל"ארכאולוגיה ההלכתית", ואינה רלוונטית כיום, ועוד כהנה וכהנה.

זה נחמד מאד להמציא תשובות שכל הנכונות שלהן היא בזה שהן מתרצות את הבעיה. אולם מי יתקע לנו שהן אמיתיות? שלכך התכוונה התורה או חז"ל?

וכי ככה מלבנים נושא תורני?","502","","3407","True","True","False","","188","85.64.120.223","0","38492","יבמות|קז ע"א",""),new Message("38513","38512","הפורום עוסק בנשואי קטנה לא בייבום","20/01/15 20:15","כט טבת","תשע"ה","20:15","אליצפן","התבלבלת","502","","3407","True","True","False","","151","85.64.120.223","0","38492","יבמות|קז ע"א",""),new Message("38521","38513","נכון מאד","20/01/15 21:07","כט טבת","תשע"ה","21:07","אור חדש","ובכ"ז רואים שהשיקול הזה כן תפס מקום אצל חז"ל","458","","3407","True","True","False","","116","87.68.255.46","0","38492","יבמות|קז ע"א",""),new Message("38523","38514","אז אולי יראה כבודו היכן רשום שאסור להלכה","20/01/15 21:36","כט טבת","תשע"ה","21:36","הודו_כי_טוב","לבעל קטינה לעשות זאת ?

ולשם הדיוק
ההגדרה שלך לפדופיליה כפי שאמר אחד מבכירי הפורום שרוצה לשמור על עילום שם , לא מדויקת
פדופיליה זה ילדים נטו
והוא גם הוסיף פטישיזם זה מה שאתה רשמת בהסברך להגדרה

רמב"ם
הלכות איסורי ביאה פרק כא :

י [ט] אשתו של אדם, מותרת היא לו; לפיכך כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו, עושה--בועל בכל עת שירצה, ומנשק בכל אבר שירצה, ובא עליה בין כדרכה, בין שלא כדרכה, בין דרך אברים. ואף על פי כן, מידת חסידות שלא יקל אדם את ראשו לכך, ושיקדש עצמו בשעת תשמיש, כמו שביארנו בהלכות דעות; ולא יסור מדרך העולם ומנהגו, שאין דבר זה אלא כדי לפרות ולרבות.


יח אסור להוציא שכבת זרע לבטלה; לפיכך לא יהיה אדם דש מבפנים וזורה מבחוץ, ולא יישא קטנה שאינה ראויה לוולד (צוטט חלקית)

כד [כה] מצות חכמים להשיא אדם בניו ובנותיו, סמוך לפרקן--שאם יניחן, יבואו לידי זנות או הרהור; ועל זה נאמר "ופקדת נווך, ולא תחטא" (איוב ה,כד). ואסור להשיא אישה לקטן, שזה כמו זנות היא. [כו] ואין האיש רשאי לישב בלא אישה, ולא יישא עקרה וזקנה שאינה ראויה לוולד; ורשות לאישה שלא תינשא לעולם, או תינשא למי שאינו מוליד או לסריס.
ולא יישא בחור זקנה, ולא יישא זקן ילדה--שדבר זה גורם לזנות.

מקור","207","","3407","True","True","False","","278","109.65.130.3","0","38492","יבמות|קז ע"א",""),new Message("38533","38514","אתה זועם שלא לצורך. שים לב:","21/01/15 08:24","א שבט","תשע"ה","08:24","Almuaddib","שאלת למעלה אודות נישואי הקטנה, שאלה שהיא - למעשה - שאלה כללית לגבי גיל הנישואין: "איך לא חוששים שמא תיפול לידי פדופיל שינצל אותה?".

שאר הדברים לקו בכמה, אולם זו ליבת שאלתך.

והטעות הבסיסית בשאלה היא שאתה מצמיד נישואין לבעילה, בלי שיש בכך הכרח.


הנישואין הם מכלול, הכולל בתוכו את יחסי האישות, אך לא רק אותם. ראה ראינו גם קשישים שגם תאוותם כבר אבדה נישאים. ראינו בהיסטוריה נישואי ילדים לצרכים פוליטיים, ועוד נישואים רבים בהם שני הילדים שנישאו נותרו בבתי הוריהם עד הגיעם לפרקם.
כולם יודעים מדוע כלה נכנסת לחופתה, וכולם יודעים שיש גיל בו אינה ראויה לביאה. איסור חובל קיים בכל גיל, גם כלפי אשתו של אדם, וראה במפורש ברמב"ם אודות המזיק את אשתו בתשמיש, שחייב בנזקיה.

אם כן, אם נחזור לשאלתך, הרי שלא ברור מדוע אתה שואל דוקא כלפי הילדה שנישאה, ולא - כפי שהדבר מצוי יותר - כלפי הילדה שיצאה לשחק בחצר. שהרי הבעל, קידש בעדים, והתחייב לכתובה, וטרח בסעודה - ואחרי הכל, יכולה הילדה בהחלטה חד-צדדית שלה לביישו בפומבי - במיאון או בדרישת הגט.

האם כאן יש לחשוש לפדופיליה? הרי לו תתלונן הילדה, משום שהיא נשואה טענתה תישמע פחות?","107","","3406","True","True","False","","225","195.200.205.133","0","38492","יבמות|קז ע"א",""),new Message("38525","38523","הוספתי ציטוט מהמשנה תורה","20/01/15 21:57","כט טבת","תשע"ה","21:57","הודו_כי_טוב","","207","","3407","False","True","False","","211","109.65.130.3","0","38492","יבמות|קז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);