var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=406;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("406","0","דעת איסי בן יהודה","28/07/09 13:02","ז אב","תשס"ט","13:02","נתיבות השס",""אמר רב אשי אמריתה לשמעתא קמיה דרב כהנא דלמא בעושין בסעודתם דעבדו ואכלו אמר לי אפילו הכי ניחא ליה לאיניש לאוגר אגורי וניקטפיה לפרדיסיה ולא ניתו כולי עלמא ואכלו ליה".
מה מציע רב אשי ומדוע רב כהנא לא מקבל את פירושו?","61","","5393","True","True","False","","949","212.143.161.235","0","0","בבא מציעא|צב ע"א",""),new Message("407","406","אם התכוונת לפשט אז הנה:","28/07/09 15:17","ז אב","תשס"ט","15:17","הראל","קודם לכן בסוגיה נאמר שאיסי בן יהודה אמר שהפסוק "כי תבא בכרם רעך וקטפת מלילות בידך" מדבר בביאת כל אדם. היינו: לכל אדם [אפילו אם הוא לא פועל!!] מותר להיכנס לשדה חברו ולקטוף מלילות ולאכול!!
לאחר מכן נאמר שרב תמה על דין זה, כפי שבהחלט הדברים זועקים - "לא שבק איסי חיי לכל בריה" - שהרי מותר לכל בני האדם להיכנס לשדה חברם ולאכול כאוות נפשם.

ואז בא רב אשי ומציע (לפני רב כהנא, לאחר שהציג את דברי איסי בן יהודה ואת תמיהת רב) שאולי איסי בן יהודה התכוון להתיר לבני אדם להיכנס לשדה חברם ולאכול רק בתנאי שהם "עושים בסעודתם", היינו: שהם עובדים עבור בעל השדה בסכום כספי המשתווה למה שהם אוכלים בשדהו - "דעבדו ואכלו", וכל ה"עסקה" הזו ללא ידיעת בעל הבית.

אבל רב כהנא דחה גם הסבר זה וטען שתמיהתו של רב במקומה עומדת כי בעל השדה מעדיף לבחור בעצמו את הפועלים שיעבדו בשדה שלו, מאשר שכל מי שרוצה ייכנס על דעת עצמו לשדה שלו ויעבוד כפי שווי אכילתו.

לאור כך - נשארנו בתמיהה עצומה - מה באמת איסי בן יהודה התכוון???","46","","5393","True","True","False","","199","84.229.12.39","0","406","בבא מציעא|צב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);