var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41373;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45"),new MostViewed("107089","הגהות הגר"א ב"מ סג","אוריאל שלמוני","01/05/24 10:28","605","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41373","0","ישיבה בסוכה בשמיני עצרת","07/10/15 12:18","כד תשרי","תשע"ו","12:18","galsaba","להבנתי נפסק להלכה בגמרא שיש לשבת בסוכה בשמיני עצרת ולא לברך משום ספק שביעי. נראה לי שהלכה זו נקבעה לפני שעברו להשתמש בלוח הקבוע שקבע הילל השני. מדוע גם אחכ (רמבם, ש״ע) המשיכו בהלכה זו? להבנתי, שלא שיום שני של גלויות, כאן יש קונפליקט בעייתי, של יום שביעי עם חג שמיני עצרת. ואכן יש מנהגים שונים והתפתלויות כמו לשבת בסוכה ולא לברך, לא לשבת בסוכה בערב אבל ביום שמיני עצרת (ביום) כן לשבת, וכו. האם לא היה נכון יותר לומר שההלכה שנפסקה בגמרא טובה היא לימים שלפני השימוש בלוח הקבוע, אבל השתא, שיש לנו לוח קבוע ועל מנת להמנע מתרתי דסתרי כמוזכר לעיל, לא נתיר לשבת בסוכה בשמיני עצרת?","191","","3133","True","True","False","","872","142.105.40.162","0","0","סוכה|מו ע"ב",""),new Message("41374","41373","הלוח נקבע לפני הסוגיות הרלונטיות בבבלי","07/10/15 13:48","כד תשרי","תשע"ו","13:48","אור חדש","הצעתך יוצרת בעיה של בלבול ביחס ליו"ט שני של גלויות ואילו היתה מתקבלת היתה עוקרת תקנה זו לגמרי בעוד שפשוט שחז"ל הקפידו על עניין זה למרות הבעיות הרבות שנגרמות מכך (ביטול מלאכה- הפסד ממון, ביטול תפילין, תפילות לא נכונות(מוסף ביום חול- ברכה לבטלה!!!)
למעשה השאלה אם לברך על הסוכה בשמיני הינה שולית ביחס לשאלה אם להתפלל מוסף בתשיעי.","458","","3133","True","True","False","","143","77.125.120.17","0","41373","סוכה|מו ע"ב",""),new Message("41377","41374","הלוח נקבע לפני הסוגיות הרלונטיות בבבלי?","07/10/15 14:24","כד תשרי","תשע"ו","14:24","galsaba","חשבתי שהלוח נקבע אחר כך. אומנם הגמרא נחמה במאה השביעית, והלוח נקבע בשנת 357 לספירתם, אך נראה לי שהאמוראים הנזכרים בסוגיה, רבי יוחנן ואחרים, חיו קודם. הלא כן?","191","","3133","True","True","False","","79","142.105.40.162","0","41373","סוכה|מו ע"ב",""),new Message("41378","41377","[ללא נושא]","07/10/15 14:27","כד תשרי","תשע"ו","14:27","אור חדש","כפי שציינתי הנושא רחב יותר מאשר ביחס לשמיני של סוכות ונוגע לדינים רבים שמסתבכים בגלל מנהג יו"ט שני של גלויות, בר"ה הגמרא מסכמת שלמרות שאנן בקיאין בקביע דירחא בכ"ז צריך להמשיך ולנהוג הדבר (למרות הבעיות שזה מעורר)","458","","3133","True","True","False","","140","77.125.120.17","0","41373","סוכה|מו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);