var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41900;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41900","0","לא מועילה תשובה ?","23/11/15 11:40","יא כסלו","תשע"ו","11:40","עלי","כתוב שרק אם האיש נקי מעוון דומה מועילים המים לבדוק את אשתו. אם כן אדם שהיה פרוץ בעריות, ושב בתשובה שלימה, ונשא אח"כ אשה, ועתה חושד הוא בה שסוטה היא, וכי מפני שחטא בעבר לא יוכל לבודקה ? הרי כבר חזר בתשובה ומדוע אין תשובתו מועילה ?","209","","3079","True","True","False","","1143","194.114.146.227","0","0","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41902","41900","תשובה בודאי מועילה","23/11/15 15:16","יא כסלו","תשע"ו","15:16","אבי גרינבלט","לא מסתבר שמול כוח התשובה היכול להפוך זדונות אף לזכויות (בתשובה מאהבה) שהמים לא יבדקוה.
אפילו בתשובה מיראה , זדונות נהפכות לשגגות וגם זה לא בגדר עוון.","539","","3079","True","True","False","","109","81.218.132.64","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41911","41900","(עודכן) ונשאל את השאלה על האשה! ","23/11/15 19:59","יא כסלו","תשע"ו","19:59","אשבח","נכון שההבדל משאלת השואל הוא עצום ובכלל לא דומה - אבל משאלתו עולה בדעתי לשאול היש לסוטה אפשרות לעשות תשובה אם אכן נבעלה באיסור? כמובן לאחר שנתגרשה בלי כתובתה, נישאה למותר לה ולא לבועל וכו' וכו'.

לבעל צפויים חיים טובים אם יעשה תשובה:

1. אם נוציא את האפשרות של הבא על אשת איש, הרי התשובה ויום כפור יאפשרו לו להתחיל חיים חדשים.

2. אמנם עשה הבעל מעשה חמור שבא על אשתו לאחר הקינוי והסתירה, אך הנה כל עונשו של הבעל הוא כמה מכות טובות - עונש דרבנן (ויחסית קל לעומת מה שהיא תעבור).
השאלה האם העונש יכול להיות מדד למתן אפשרות לתשובה אינה מחוייבת להישאל כאן כי הדגש הוא שיש עונש - ולא מדאורייתא.

3. ידוע על אמוראים שחיפשו אשה ליום אחד כשהגיעו לעיר אחרת ... (למרות האיסור לעשות זאת בגלל חשש חיתון בין צאצאיו). בלי להיכנס לתירוצים המרככים את המעשה ויותר מכך.

אז אולי מישהו יודע אם לאשה כנ"ל יש כפרה עם תשובה ויום הכפורים? שהרי כבר נאמר בלשון רבים: "מִכֹּל֙ חַטֹּ֣אתֵיכֶ֔ם לִפְנֵ֥י יְהוָ֖ה תִּטְהָֽרוּ ..." (אלא אם נפרש כאן רבים-זכר...).
האם הסוטה הנ"ל חיללה את ה' שאז תתקיים בה הלכת הרמב"ם בהלכות תשובה פרק א הלכה ד:
"אף על פי שהתשובה מכפרת על הכל ועצמו של יום הכפורים מכפר, יש עבירות שהן מתכפרים לשעתן ויש עבירות שאין מתכפרים אלא לאחר זמן, כיצד?
א. עבר אדם על מצות עשה שאין בה כרת ועשה תשובה אינו זז משם עד שמוחלין לו ובאלו נאמר שובו בנים שובבים ארפא משובותיכם וגו',
ב. עבר על מצות לא תעשה שאין בה כרת ולא מיתת בית דין ועשה תשובה, תשובה תולה ויום הכפורים מכפר ובאלו נאמר כי ביום הזה יכפר עליכם,
ג. עבר על כריתות ומיתות בית דין ועשה תשובה, תשובה ויום הכפורים תולין ויסורין הבאין עליו גומרין לו הכפרה, ולעולם אין מתכפר לו כפרה גמורה עד שיבואו עליו יסורין ובאלו נאמר ופקדתי בשבט פשעם ובנגעים עונם,
במה דברים אמורים בשלא חילל את השם בשעה שעבר אבל המחלל את השם אף על פי שעשה תשובה והגיע יום הכפורים והוא עומד בתשובתו ובאו עליו יסורין אינו מתכפר לו כפרה גמורה עד שימות, אלא תשובה, יום הכפורים ויסורין שלושתן תולין, ומיתה מכפרת שנאמר ונגלה באזני ה' צבאות אם יכופר העון הזה לכם עד תמותון".?","507","","3079","True","True","False","","171","109.64.148.217","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41924","41900","משנה למלך","24/11/15 09:08","יב כסלו","תשע"ו","09:08","שמל","המשנה למלך (סוטה פ"ב ה"ח) עמד על ספק זה האם מועיל תשובה או לא, והוא מצדד שלא מועיל תשובה. המשנה למלך מאריך מאד על דברי הרמב"ם שם, והענין הזה נמצא בקטע האחרון [על הענין הראשון ברמב"ם].
לתועלת הרבים נביא את לשונו:
ויש להסתפק אי עביד תשובה אי מהני ליה שיהיו המים בודקין אותה. והנה בעת המלחמה דאית ליה לר' יוסי דקרא דאמר מי האיש הירא הוא מעבירות שבידו היינו דוקא בשלא עשה תשובה אבל אם עשה תשובה אינו חוזר וכדאיתא בפרק משוח מלחמה (דף מ"ג) ומ"מ אין ללמוד משם לדין זה דסוטה דשאני התם דע"כ אית לן למימר דלא הקפיד הכתוב אלא כשעשה תשובה דכיון דעל כל עון אשר חטא היה חוזר וכדאמרינן אפילו סח בין תפילה לתפילה חוזר עליה מעורכי המלחמה א"כ אי אמרינן דאפילו עשה תשובה חוזר א"כ לא משכחת לה שיעשו המלחמה אלא כעין אותם הד' שמתו בעטיו של נחש וזהו דבר שלא יתכן אלא ודאי שכל שעשה תשובה חוזר אבל הכא שלא הקפיד הכתוב אלא על עון פרטי דביאה אסורה אפשר דכל שבא ביאה אסורה אפילו הושחרו שיניו מפני תעניותיו אין המים בודקין אותה דגזירת הכתוב היא שלא יעשה המקום נס זה אלא למי שלא בעל ביאה אסורה כל ימיו. ומלבד שהדברים לפי פשטן כך הם מורים נראה שיש להכריח זה מאותה דיבמות וקידושין שכתבנו דאי אמרת דמהני תשובה מה הקשו התם בגמרא אלא דקני לה כשהיא ארוסה וכו' מי בדקי לה מיא וכו'. אימא דמיירי כשאחר שידע שנסתרה לבש שק על בשרו ועשה תשובה לגמרי. אלא ודאי דאפילו על השוגג לא מהני תשובה כדי שיבדקו אותה המים. וראיתי להחכם בעל קרבן חגיגה ס"פ פ"ב שנסתפק בזה אי תשובה מועלת כדי שיהיו המים בודקין אותה ולפי הנראה מדבריו דעתו נוטה קצת שמועיל התשובה לזה ודבריו לא שרירין ול"ק:","552","","3078","True","True","False","","87","77.125.244.40","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41904","41902","תשובה אינה מועילה, והמים לא יבדקו","23/11/15 16:28","יא כסלו","תשע"ו","16:28","Almuaddib","חוששני שדבריך שכאן אינם נכונים. ראה הלכות סוטה לרמב"ם, פרק ב':

(ההדגשות אינן במקור)
כל איש שבא ביאה אסורה מימיו אחר שהגדיל--אין המים המאררים בודקין את אשתו; אפילו בא על ארוסתו בבית חמיו, שאסורה מדברי סופרים--אין המים בודקין את אשתו: שנאמר "וניקה האיש, מעוון; והאישה ההיא, תישא את עוונה" (במדבר ה,לא)--בזמן שהאיש מנוקה מעוון, האישה נושאה את עוונה.

ולא חילק הרמב"ם בין שעשה תשובה בין שלא עשה. והדגיש אפילו עבר ועשה זאת בנערותו - הרי שגם שנים אחר כך, אין המים המאררים בודקים את אשתו.","107","","3079","True","True","False","","174","209.88.198.77","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41905","41904","כוחה של התשובה","23/11/15 16:46","יא כסלו","תשע"ו","16:46","אבי גרינבלט","ראשית , זאת סברתי בלבד והכל לענ"ד.
הרמב"ם כאן דן בדיני הסוטה ולא בעניני התשובה.
מעבר לזה , רש"י אינו פוסק כרמב"ם (ראה במקום) ואם לומדים את הלכות תשובה ברמב"ם ניתן לחוש עד כמה באמת גדול ומיוחד כוחה של התשובה.
רמבם אמנם לא מציין כדבריך את נושא התשובה אך "עוון" בודאי מתייחס לפעולה במזיד.
על הפסוק "בימים ההם ובעת ההיא נאום-ה, יבוקש את-עוון ישראל ואיננו, ואת-חטאות יהודה, ולא תימצאינה: כי אסלח, לאשר אשאיר" אומר הרב חרל"פ זצ"ל כי בתשובה מאהבה יחפשו "עבירות" כדי לזכות בזכויות וזאת הוא לומד מדברי ירמיה.","539","","3079","True","True","False","","172","81.218.132.64","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41906","41904","הרמב"ם שהבאת אינו מוכיח, יש לו גם","23/11/15 18:47","יא כסלו","תשע"ו","18:47","אשבח","את הלכות התשובה בספר המדע.
כדברים שהבאת יש להרמב"ם עוד (ולהלן אני מביא ממנו עוד) אך אין בכולם קשר בין מעשי האיש המונעים את פעולת מי השוטה לחזרתו בתשובה. חיפשתי בהלכה ולא מצאתי תשובה ישירה לכך.
בכל אופן, הרי יש רמב"םים המדברים על תשובה לכל פושע, יש גם את הדפים האחרונים במסכת יומא שנותנים צ'אנס לבעל תשובה ועוד ועוד כפי הידוע (...ומשכך גם המים המרים והמועטים כן ישטפו את האהבה.. או לא...).

למשל:

הרמב"ם בהלכות תשובה פרק א הלכה ג פוסק:
"בזמן הזה שאין בית המקדש קיים ואין לנו מזבח כפרה - אין שם אלא תשובה, התשובה מכפרת על כל העבירות, אפילו רשע כל ימיו ועשה תשובה באחרונה אין מזכירין לו שום דבר מרשעו שנאמר רשעת הרשע לא יכשל בה ביום שובו מרשעו, ועצמו של יום הכפורים מכפר לשבים שנאמר כי ביום הזה יכפר עליכם".
אמנם יש עברות חמורות המתכפרות רק עם יום הכפורים או עם מיתה.
יומא פה: במשנה:
הַתְּשׁוּבָה מְכַפֶּרֶת עַל עֲבֵרוֹת קַלּוֹת עַל עֲשֵׂה וְעַל לֹא תַעֲשֶׂה. וְעַל הַחֲמוּרוֹת הִיא תוֹלָה עַד שֶׁיָּבֹא יוֹם הַכִּפּוּרִים וִיכַפֵּר

למרות שהבטחתי להביא עוד רמב"םים כמו שהבאת - אני מקיים:

רמב"ם הלכות סוטה פרק ב הלכה ח
כל איש שבא ביאה אסורה מימיו אחר שהגדיל אין המים המאררים בודקין את אשתו, ואפילו בא על ארוסתו בבית חמיו שאסורה מדברי סופרים אין המים בודקין את אשתו שנ' (במדבר ה' ל"א) וְנִקָּה הָאִישׁ מֵעָוֹן וְהָאִשָּׁה הַהִוא תִּשָּׂא אֶת עֲוֹנָהּ, בזמן שהאיש מנוקה מעון האשה נושאה את עונה.

רמב"ם הלכות סוטה פרק ג הלכה יז
באותה שעה שתמות היא ימות הנואף שהשקה על ידו בכל מקום שהוא ויארע לו מאורעות שאירעו לה לצבות בטן ולנפיל ירך, וכל הדברים האלו בשלא חטא הבעל מעולם אבל אם בעל בעילה של איסור אין המים בודקין את אשתו כמו שבארנו.

רמב"ם הלכות סוטה פרק ג הלכה יח
ואם עבר והשקה את אשתו הרי זה מוסיף על חטאתו פשע שגורם לשם המפורש שימחה במים לבטלה ומוציא לעז על מי שוטה שאשתו אומרת לאחרות שזינת ולא בדקו בה המים והיא לא תדע שמעשי הבעל גרמו.

אם תביא מקורות שתשובה לא עושה ריסט לבעל כזה, כפי שנראה מתשובתך, זה יהיה נאה דורש.","507","","3079","True","True","False","","171","109.64.148.217","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41922","41905","לסברתך, האם תשובה תועיל גם לאשה?","24/11/15 09:00","יב כסלו","תשע"ו","09:00","דוד כוכב","הרי לשון הברייתא:
"תניא: ונקה האיש מעון - והאשה ההיא תשא את עונה,
בזמן שהאיש מנוקה מעון - המים בודקין את אשתו,
אין האיש מנוקה מעון - אין המים בודקין את אשתו".

קיימת הקבלה בין עוון האיש לעוון האשה. היתכן שלאיש תועיל תשובה והאשה תיבדק גם אם חזרה בתשובה גמורה מאהבה ויראה? והרי כיון שנאסרה לבעלה (ולבועל) תשובה אינה מועילה להתירה, והבעל צריך לדעת אם אסורה היא לו.

ועוד, ששנינו: "רבי שמעון אומר: אין זכות תולה במים המרים, ואם אתה אומר הזכות תולה במים המאררין, מדהה אתה את המים בפני כל הנשים השותות, ומוציא אתה שם רע על הטהורות ששתו, שאומרים טמאות הן אלא שתלתה להן זכות".
וחכמים ודאי סוברים שאין חוששין לזמן קצר כזה, ולבסוף יווכחו כולם בכח המים.
ואם תאמר שמועילה תשובה, "מדהה אתה את המים בפני כל הנשים השותות" לכולי עלמא! ותאמר כל סוטה: "אחטא ואשוב"!","125","","3078","True","True","False","","174","164.138.117.106","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41907","41906",""בזמן הזה שאין בית המקדש קיים"","23/11/15 19:01","יא כסלו","תשע"ו","19:01","Almuaddib","אם אין בית מקדש - גם אין פרשת סוטה.

תשובה מכפרת על הכל רק כאשר אין מקדש - פרשיית הסוטה היתה כאשר בית המקדש קיים, ואז התשובה לא מכפרת על הכל.","107","","3079","True","True","False","","129","84.228.233.48","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41908","41907","תשובה היא חלק מהכפרה","23/11/15 19:10","יא כסלו","תשע"ו","19:10","אבי גרינבלט","תשובה מחוייבת גם כאשר בית המקדש קיים.
רמב"ם הל' תשובה א,א
כל המצוות שבתורה, בין עשה בין לא תעשה, אם עבר אדם על אחת מהן, בין בזדון בין בשגגה - כשיעשה תשובה וישוב מחטאו, חייב להתוודות לפני הא-ל ברוך הוא, שנאמר: "איש או אשה כי יעשו מכל חטאת האדם... והתודו את חטאתם אשר עשו" (במדבר ה:ו-ז) - זה וידוי דברים. וידוי זה מצוות עשה. כיצד מתוודה? אומר: "אנא השם! חטאתי עויתי פשעתי לפניך ועשיתי כך וכך, והרי נחמתי ובושתי במעשי, ולעולם איני חוזר לדבר זה". וזהו עיקרו של וידוי. וכל המרבה להתוודות ומאריך בעניין זה - הרי זה משובח. וכן בעלי חטאות ואשמות, בעת שמביאים קרבנותיהם על שגגתם, או על זדונם, אין מתכפר להם בקרבנם, עד שיעשו תשובה ויתוודו וידוי דברים, שנאמר: "והתודה אשר חטא עליה" (ויקרא ה:ה). וכן כל מחויבי מיתות בית-דין ומחויבי מלקות אין מתכפר להם במיתתם או בלקייתן, עד שיעשו תשובה ויתוודו. וכן החובל בחברו והמזיק ממונו, אף על פי ששילם לו מה שהוא חייב לו, אינו מתכפר עד שיתוודה וישוב מלעשות כזה לעולם, שנאמר: "מכל חטאת האדם" (במדבר ה:ו).","539","","3079","True","True","False","","137","95.86.70.47","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41909","41907","ההדגש של דבריך כל כך חזק עד ש...","23/11/15 19:14","יא כסלו","תשע"ו","19:14","אשבח","עד שגם אתה נכשל בו:

הרי אם בית המקדש קיים - יש מזבח כפרה !!!
וכשאין בית המקדש קיים - יש לנו תשובה !!!

מה לי כך ומה לי כך בכל מקרה.!

וכי יום הכפורים לא נהג כשבית המקדש היה קיים?
יבוא הבעל ויעשה תשובה גם בזמן הבית.

אני בטוח שהדיון הזה הוא לימודי גרידא כי בבית השלישי לא תהיינה סוטות ....","507","","3079","True","True","False","","155","109.64.148.217","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41939","41922","תשובה ומי הסוטה","25/11/15 10:53","יג כסלו","תשע"ו","10:53","אבי גרינבלט","מי הסוטה כמו נגע הצרעת "אות ופלא הוא בישראל" (הרמב"ם אמנם לא מציין זאת לגבי מי הסוטה , אך הדברים פשוטים) ושם (הל' צרעת טז,י) הרמב"ם מבאר בפירוש שמטרת הצרעת היא תיקון החברה ואם חזר בו יטהר.
מי הסוטה נועדו ,כך עפ"י הרמב"ם, לתקן את החברה (מו"נ ג,מט) "ומפני שהחשדות בזנות והספקות שיארעו [שצד] בכך מרובים מאוד ביחס לאשה, לפיכך נצטווינו בדיני הסוטה, שאותה הפרשה גורמת לכל אשה בעולת בעל להיות צנועה בתכלית הצניעות, ותגדור עצמה בתכלית, כדי שלא יחלה לב בעלה ממנה, מחשש מורא מי סוטה".
מצד האשה , אם מודה ואפילו שבה בתשובה , המים אכן לא שייכים והבית מתפרק עפ"י דין תורה היות ומודה שזינתה מרצונה.
אם הבעל אכן שב בתשובה שלימה וזאת כאמור חלק ממטרת המים בתיקון העולם, מדוע שלא נסבור שהמים כן יבדקו שכן עדיין צריך לבדוק את האשה שכן היא אינה מודה ?
(יש לזכור את דברי רש"י במקום המהדהדים בניגוד גמור לדברי הרמב"ם).","539","","3077","True","True","False","","126","81.218.132.64","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41943","41939","טעמי מים המרים אינם ענין לכאן","25/11/15 11:29","יג כסלו","תשע"ו","11:29","דוד כוכב","שאלת כך: אם הבעל שב בתשובה שלימה מדוע שלא יבדקו המים, הרי עדיין צריך לבדוק את האשה?
כאותה שאלה ניתן לשאול: אם אין האיש מנוקה מעון מדוע שלא יבדקו המים, הרי עדיין קיים צורך תיקון העולם לבדוק את האשה שלא זינתה עם אחר ונאסרה לבעלה, ומה בכך שהאיש עבר על לאו הקל של פרישה מאשתו לאחר שהתרה בה?

אלא שבלי קשר ישיר לעצם הצורך בתיקון העולם, קיימת הדדיות של צדק, האיש אינו יכול לבוא כלפי מעלה בדרישה שיגלו את נסתרות אשתו, כאשר הוא עצמו יש לו מה להסתיר. ובמסגרת הדדיות זו, כיון שתשובת האשה עם כל מעלתה, אין בה כדי לכפר ולהתירה, כך תשובת האיש אינה מספקת לצורך ענין זה.","125","","3077","True","True","False","","186","164.138.117.106","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41946","41943","טעמי המים וכו'","25/11/15 12:37","יג כסלו","תשע"ו","12:37","אבי גרינבלט","הנקודה אינה כמובן מה שעשה האיש לאחר שנסתרה אשתו אלא מה שעשה במהלך חייו עוד קודם לנישואיו. ואם בא על אשתו לאחר שנסתרה , לית מאן דפליג שהמים אינם בודקים ואין השקיית הסוטה ואין עוד מה לבדוק והבית מתפרק , השאלה כמובן ובכך נחלקו רש"י והרמב"ם מעבר לביאת האיסור שבא הבעל על אשתו לאחר סתירתה.
טעם המים נראה לענ"ד שייך מאד לעניין ואם עשה תשובה , הוא כבר לא במעמד שיש לו מה להסתיר , מעשי האיש אינם בכל מקרה ברי השוואה לאשה שהרי אם האיש "מזנה" עם פנויה בעוד הוא נשוי , אינו נידון כלל בידי אדם בעוד שהאשה עלולה להגיע עד לכדי מיתת בי"ד ח"ו והיכן ההדדיות ? אלא כך גזרה חכמתו יתברך.","539","","3077","True","True","False","","125","81.218.132.64","0","41900","סוטה|כח ע"א",""),new Message("41947","41946","קיימת הדדיות","25/11/15 13:10","יג כסלו","תשע"ו","13:10","דוד כוכב","גם אם האיש חטא משכבר, עדין 'יש לו מה להסתיר' לכן אין לו מה להלין ולתבוע כלפי אשתו. וגם אם עשה תשובה, הוא עדין מסתיר את עוונותיו, כדברי הגמרא בענין בעל תשובה במסכת יומא דף פו ע"ב: "אַשְׁרֵי נְשׂוּי פֶּשַׁע כְּסוּי חֲטָאָה... כאן בעבירות שבין אדם למקום... עבירות שהתודה עליהן יום הכפורים זה... יתודה עליהן יום הכפורים אחר... כל שכן שהוא משובח, שנאמר כי פשעי אני אדע וחטאתי נגדי תמיד".

לא נכון להשוות זנות של נשוי עם פנויה לזנות של אשת איש עם פנוי. כן נכון להשוות בין איסור האיש לאיסור האשה בזנות עם אשת איש, או להשוותם כאשר שניהם פנויים.","125","","3077","True","True","False","","141","164.138.117.106","0","41900","סוטה|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);