var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42095;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42095","0","בענין יתובי דעתא ובענין הודאה","06/12/15 10:38","כד כסלו","תשע"ו","10:38","המכריע","מ.

ואפילו הכי לא איתותב דעתיה. כך לשון הגמרא לאחר שמספרת שרחב"א חלשה דעתיה משום רבי אבהו, ור"א עשה כל מה שיכול היה לעשות כדי לפייסו, שאמר לו המשל וליווהו, ובכל זאת לא נתיישבה דעתו. ולכאורה צ"ב תינח תחילת המעשה מלמדנו על ענותו של ר"א שזה הנושא, ויש ללמוד מכך, או שמלמדת גם כמה יש להשתדל להניח דעת של אדם שחלשה. אבל מה יתן ומה יוסיף לנו אם בסופו של דבר נחה דעתו של רחב"א או לא.

וכמדומה שרצו בזה ללמדנו כמה יש להשתדל שלא להחליש דעתו של אדם, ולא יסמוך על כך שיוכל אח"כ לפייסו, שהרי ראינו שלפעמים כל המאמצים שבעולם אינן מניחים את הדעת, ומזה כדאי ללמוד כמה כדאי להשתדל שמלכתחילה זה לא יקרה.


בזמן ששליח ציבור אומר מודים העם מה הם אומרים. בכל התפילה לא הוקשה להם כן, משמע שלבקשה אפשר למנות שליח שיבקש עבור כולם, אבל להודאה צריך כל אחד להודות בעצמו.

היות שבערב חנוכה אנו, יש לרמז כאן מה שאמרו על השאלה הידועה מדוע בברכת מעין ג', יש הזכרה לשבת ויו"ט ור"ח לא לחנוכה ופורים. וכבר נאמרו בזה דברים רבים. העולם אומר בדרך הלצה, שמכאן שתודה אי אפשר לקצר.

אגב. גם הביטוי הנאמר כאן "לחצרות קדשך" הוא ביטוי מעניין ונדיר שנאמר גם בעל הניסים דחנוכה.","199","","3070","True","True","False","","1134","164.138.122.101","0","0","סוטה|מ ע"א",""),new Message("42097","42095","שתי הערות","06/12/15 10:56","כד כסלו","תשע"ו","10:56","כדי","בעניין מודים שא"א להתקיים ע"י שליח - כ"כ האבודרהם. ומפורסם המעשה שהיה בזה עם הגרי"ש אלישיב זצ"ל בערוב ימיו.

בעניין 'בחצרות קדשך' של חנוכה - ידוע חידושו של החת"ס בזה (בדרשותיו) שבאמת הדליקו נרות בעזרה ולא בתוך ההיכל עצמו שהיה מלא גילולים. וע"ע במה שביאר בזה הרוגאצ'בי בשו"ת צפנת פענח (וורשא) סי' נב.","249","","3070","True","True","False","","308","109.66.10.218","0","42095","סוטה|מ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);