var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42261;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42261","0",""רוב בקיאין הן" - שאלה/קושיה על רש"י","15/12/15 00:41","ג טבת","תשע"ו","00:41","חננאל","לשאלת הגמ' איך עד אחד נאמן באיסורין במקרה שלנו, הרי איתחזק איסורא, עונה הגמ' "רוב בקיאין הן" ומפרש רש"י: "ואין לחושדן".

וזה טעון בירור: מה עניין "ואין לחושדן" לכאן? וכי עד אחד נאמן באיסורין נאמר רק במקום שאין מקום לחשד?

ואף אם נאמר שכן, איך העובדה שהרוב בקיאין, מובילה לכך שאין לחושדן?

ובפשט היה נראה לי להבין שרוב בקיאין, ולכן לא איתחזק איסורא ואין כל קושי. אך לא כך פירש רש"י.

ואולי רש"י פירש כרבינו תם (בתוס' בד"ה לפי הראשון), שמה שבחו"ל אינם בקיאים אין הכוונה שאינם יודעים את ההלכה, אלא שאינם מקבלים את הדרשה הזו של חז"ל. ולפי זה הדברים מסתדרים שאין לחושדן שאינם מקיימים את ההלכה של "לשמה". אך לפי זה הרעיון אינו של ר"ת אלא של רש"י?","81","","3061","True","True","False","","1003","87.69.129.36","0","0","גיטין|ב ע"ב",""),new Message("42263","42261","אזלינן בתר רובא ואין כלל ספק","15/12/15 01:27","ג טבת","תשע"ו","01:27","דוד כוכב","כיון שרוב בקיאין, אין לחושדן - כלומר שאין לחשוש שמה לא עשו לשמה, אלא ברי שהגט נעשה כדין. ולכן חזקת איסור אינה גורעת מאום, כי ענין חזקה שייך רק בספק.","125","","3061","True","True","False","","165","95.86.92.222","0","42261","גיטין|ב ע"ב",""),new Message("42269","42261","נכתב בגליון שלי:","15/12/15 11:00","ג טבת","תשע"ו","11:00","כדי","בא לתרץ מה שקשה, שהרי גם בתרומה ושחיטה וכיוצ"ב רוב בקיאים (עי' חולין ג:) ואפ"ה ילפינן מינה (כשיטתו לעיל בד"ה עד אחד) דע"א נאמן, ש"מ דבכל זאת בעינן עדות ולא סגי ברוב. ולהכי מתרץ דשאני התם שהחשש הוא לא שמא לא ידע, אלא שמא ידע ואפ"ה לא יעשה משום הפסד ממון וכד', אבל הכא מאי פסידא איכא ואין לחוש אלא שמא לא ידע. כנ"ל פירוש דבריו.","249","","3061","True","True","False","","434","79.178.59.154","0","42261","גיטין|ב ע"ב",""),new Message("42272","42261","מצאתי תשובה בחת"ס:","15/12/15 11:21","ג טבת","תשע"ו","11:21","חננאל","חתם סופר (ב:) בד"ה שאין:

ואמנם בתוס' ומהרש"א משמע משו"ה שיילינן לי לרש"י משום דלא בקיאין בשום דבר מהל' גיטין ואיכא כמה חששות אחרים ג"כ מלבד חששא דשלא לשמה. וע"פ ד"ז ג"כ י"ל סתירת רש"י הנ"ל דהנה רש"י ד"ה רוב בקיאי' הם ואין לחושדן עכ"ל לשון זה צ"ע דמשמע דס"ל כר"ת דלאו משום שלא למדו אלא שלא קבלו דרש זה וחשודים על ככה ונ"ל דהנה קיי"ל בשו"ע יו"ד סי' קי"ח כר"מ דמס' בכורות דהחשוד על הדבר לא דנו ולא מעידו וא"כ הוה קשה לרש"י להס"ד דרוב אינן בקיאין אי ס"ד די"ל רוב חשודים וכפי' ר"ת איך נאמין להשליח שהוא מאנשי חו"ל החשודים וכשם שאין עם הארץ נאמן על דמאי ועל טהרות ועל שביעית החשודין עליהן ג"כ אין להאמינו על לשמה אע"כ בהס"ד אין בקיאין ר"ל שהם עמי הארץ ולא חשודים וא"כ כיון שלא למדו הדינים ה"ה שיש לחוש למחובר ונכתב ביום ונחתם בלילה ושינה שמו ושמה וכמה חששות וע"כ שיילינן לי' וכל זה להס"ד דרוב אינן בקיאין אך להמסקנא דרוב בקיאי' י"ל חששא דמיעוט דאינם בקיאים ה"ל לא קיבלו עליהם אבל רוב אינם חשודים רק חיישינן שהבעל יהיה מהמיעוט ואשכח גט ששמו כשמו אבל השליח אינו חשוד ומאמינים לו עדותו. ולפ"ז לא שייך חששא אלא דרשה דלשמה לא קבלו אבל בשארי דינים בקיאין הם ולא צריך למשיילי' דסתמא לשמה קמסהיד וא"ש.","81","","3061","True","True","False","","462","31.44.138.31","0","42261","גיטין|ב ע"ב",""),new Message("42267","42263","לא נכנס במילים","15/12/15 01:59","ג טבת","תשע"ו","01:59","חננאל","כיון שלשון 'חשד' שייך רק בחוטא במודע.","81","","3061","True","True","False","","178","87.69.129.36","0","42261","גיטין|ב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);