var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42335;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42335","0","מהו "קן"?","20/12/15 12:18","ח טבת","תשע"ו","12:18","אור חדש","לאחר העיון ברש"י תוס' והרא"ש אציע הסבר נוסף:
הגמ' אומרת שהראיה לשיטת רב אשי הינה מהבריתא המכשירה מקרה שהסופר בעליה והשליח בבית, לדברי הגמ' זה מובן אם שמע" קן קולמוסא"

נ"ל שהמילה הארמית הקרובה ביותר לקן זה שרש קנה שמשמעותו קניין ובהטייה של קן הכוונה קניתי או קנינו ובהשלמת המשפט שמע כך "קנינו קולמוס ומגילה לכתיבת הגט לפלונית" ולאחר זמן ירד הסופר והביא לו הגט, לדברי רב אשי כיוון שהוזכר שבשעת הקנייה כבר נעשה לשמה הרי שסומכים שגם כל שלב הכתיבה נעשה לשמה וכשר.","458","","3054","True","True","False","","1211","37.26.147.235","0","0","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42339","42335","גן נעול אחותי כלה, גל נעול מעין חתום","20/12/15 14:53","ח טבת","תשע"ו","14:53","Almuaddib","אם שמע קול קולמוס.","107","","3054","True","True","False","","295","82.81.160.69","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42346","42335","קל קול-מוס קל קל-ף הגירסה השנייה ברש"י","21/12/15 06:25","ט טבת","תשע"ו","06:25","אלף בית רשי","ההסבר: בקבוק נקרא בקבוק כי משמיע קול בוק בוק , קנקן נקרא בגלל שעושה קול קן קן כמו שרש"י מתאר את קול הכתיבה,
על כן אני חושב שלא לחינם גם המילה קולמוס מתחילה באותיות קול וגם הקלף, וכסופר סת"ם וסופר גיטין כאן בקנדה אני יכול לומר שאף הקולמוס משמיע הרבה פעמים קול והן הקלף כשהוא יבש משמיע קול (נ.ב. גט כותבים על ניר כך שקולותיו נמוכים יותר אבל הוא לא שקט לגמרי. ","278","","3053","True","True","False","","289","24.201.226.110","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42356","42335","קנה הקולמוס","21/12/15 14:59","ט טבת","תשע"ו","14:59","אבי גרינבלט","כך נקרא החלק בנוצה שבו כותבים.

כתובות אינטרנט נלוות:
קולמוס","539","","3053","True","True","False","","115","81.218.132.64","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42340","42339","גם זה פירוש אפשרי כמובן","20/12/15 15:05","ח טבת","תשע"ו","15:05","אור חדש","אומנם לדעתי קשה לשמוע קול קולמוס בהפרש של קומה וכן מי ערב לו שרשרוש זה אכן מיוחס "לשמה"?
ע"כ נ"ל שאין צורך לשבש הגרסא וקן הינו קן כפי שאכן קיבלו הראשונים במסורת המקורית","458","","3054","True","True","False","","114","77.127.89.37","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42341","42339","כעת בדקתי ומצאתי שכיוונתי לדעת קודמים","20/12/15 16:35","ח טבת","תשע"ו","16:35","Almuaddib","במילון של יאסטרוב, מופיעה האפשרות לפירוש זה, על הדף שלנו. יש לציין שזו לא האפשרות הראשונה שהוא מציג.","107","","3054","True","True","False","","149","82.81.160.69","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42342","42341","יש לך תרוצים לקושיותיי?","20/12/15 16:42","ח טבת","תשע"ו","16:42","אור חדש","","458","","3054","False","True","False","","91","77.127.89.37","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42343","42342","יש לך הסבר מה הקשר בין "שמע" לבין קניין?","20/12/15 16:45","ח טבת","תשע"ו","16:45","Almuaddib","","107","","3054","False","True","False","","88","82.81.160.69","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42344","42343","בוודאי","20/12/15 18:16","ח טבת","תשע"ו","18:16","אור חדש","המילה "קניתי" שנאמרה ע"י הבעל בחלל הבית טרם כתיבת הגט ובהקשר של הכנת ציוד הכתיבה לשם יצירת הגט "לשם גירושה של פלונית" היא הסימן היסודי והמוקדם ביותר שאח"כ הכל נעשה לשמה והגט כשר גם בלא שהשליח ראה את כתיבתו לשמה ממש.

המילים הנוספות ששמע, "לשם גירושה של פלונית" הנן מילים שיש צורך להוסיף לפי כל הפירושים ל"קן" דידן ואינן המצאה שלי בלבד.","458","","3054","True","True","False","","132","77.127.89.37","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42348","42346","האם ניתן לשמוע רעש זה מחוץ לחדר?","21/12/15 08:28","ט טבת","תשע"ו","08:28","אור חדש","אצלינו מדובר ששמע קומה מתחת את אותו קול של "קן"
האם זה אפשרי בקולות שעליהם דיברת?","458","","3053","True","True","False","","83","77.127.89.37","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42352","42346","אתה מערב דבר אחד נכון בשטויות אחרות","21/12/15 10:11","ט טבת","תשע"ו","10:11","Almuaddib","בקבוק - זו אכן אונומטופיאה - תצליל. הבקבוק נקרא כך בגלל הקול שמשמיעים המים כשנמזגים ממנו החוצה.

קולמוס אינו כך. הקולמוס נקרא כך - כי כך הוא נקרא ביוונית. זו לא מלה עברית, ואין לה שום קשר ל"קול", או לכל מלה עברית אחרת.

המקור ביוונית הוא משום שהעטים נעשו מקנה, ושמו של הצמח ממנו הם נעשו - קנה מצוי - הוא kalamos ביוונית.



המלה קנקן - איני יודע מדוע אתה סובר שהיא אונומטופיאה - לא ברור לי איזה קול אתה חושב שקנקנים משמיעים - ודאי שאינו קול של חריקת הציפורן על גבי הקלף. מדובר במלה אכדית במקורה - ואני לא מכיר מילון שחושב שמדובר באונומטופיאה - אשמח לגלות שיש כזה.


ואחרונה חביבה - המלה קלף. גם הקלף אינה קשורה כלל לקול, אלא לקילוף. השורש הוא קל"ף, והואיל וכולנו יודעים כיצד מייצרים את הקלף מעור הבהמה, ברור מדוע נקרא שמו קלף. אתה מוזמן לחפש את קולו של הקלף גם בגוויל ובדוכסוסתוס - או לדרוש דרשה אחרת על הסוס שחבר לקולו של הגוויל.","107","","3053","True","True","False","","297","209.88.198.77","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42349","42348","קן כן ","21/12/15 09:14","ט טבת","תשע"ו","09:14","אלף בית רשי","","278","","3053","False","True","False","","173","24.201.226.110","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42351","42349","וכיצד יודע שהרישרוש לשמה?","21/12/15 09:52","ט טבת","תשע"ו","09:52","אור חדש","וודאי גם לרש"י ושאר הראשונים העיקר שישמע דיבורו של הבעל שיובן מזה שכתיבת הגט נעשית לשמה
לפי דברי הראשונים הגמ' במקום לדון בשמיעה המשמעותית להכשר הגט (דברי הבעל או הסופר) מזכירה קול שכשלעצמו הינו חסר משמעות בברור כשרות הגט.
לפי הצעתי מובן גם למה ר"א הוא המקל הגדול וזאת כיוון שנותן את הזמן היותר מוקדם שממנו ניתן להכשיר הגט ע"י גילוי דעת הבעל
וכן השמיעה הינה בעניין אחד הקשור לעניין- ששמע הבעל מכריז שקנה כלי כתיבה לשם גרוש אשתו הכרזה שללא ספק יכולה להשמע ממרחק של מספרחדרים","458","","3053","True","True","False","","137","37.26.147.240","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42355","42352","גם לוויכוח צריך להיות תרבות!!!!","21/12/15 14:47","ט טבת","תשע"ו","14:47","אלף בית רשי",""לא התבקשת לתת ציון לדברי ולהגדירם שטויות כשם שאני לא מגדיר את דבריך אף שאני חושב עליהם שהם הרבה פעמים הבל וגסות רוח הנובעים מגירסת ינקותך!!!!!! ומהירות תגובתך על דברי מוכיחה זאת,
קרא שוב את דברי וראה האם כתבתי "שזאת הסיבה" של השם קולמוס או קלף שהם אכן כמו שכתבת ואינני חולק על הדברים הידועים והפשוטים המופיעים גם בויקפדיה ובויקמילון, אלא שהוספתי "שלא לחינם" זה יצא כך שאפשר לראות בכך היבט נוסף מעניין כדרך שמוצאים הרבה פעמים במילים שאומצו על ידי חכמינו ללשה"ק ולהבדיל מהמחדשים האחרונים, (עוד היבט נוסף היכול להתפרש במיל זו על ידי כתיבת הקול-מוס מושמע גם קול-הלב
הרעיון לחשוב שקנקן הוא ע"ש הצליל הגיע מרש"י שהוא מושא דברינו (ומאחר שבקבוק נקרא כך "גם" מסיבה זו אמנם גם בגלל שהוא פקוק בפקק והצלילים מתחלפים, וכן בוקקין המופיע במשנה לסתימת חור.[עריכה]
המילה היא מילה אונומטופאית המחקה את הקול שנשמע בעת שפיכת הנוזל מן הבקבוק. השווה למילה המקבילה בארמית־סורית: bagbūg. לדעת אחרים המילה נוצרה על־ידי גזירה מרובעת מהשורש ב־ק־ק. ציטוט מויק )","278","","3053","True","True","False","","290","24.201.226.110","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42357","42355","לא לחינם הלך זרזיר אצל העורב","21/12/15 16:15","ט טבת","תשע"ו","16:15","Almuaddib","חוששני שחוסר שליטתך בעברית הוא הגורם לטעויות למעלה, כמו גם לכעסך שכאן.

ודוק, שלוט בכך, שאם אתה לא ניצול ממידת הכעס, אינך ניצול מדברים רעים בהרבה.


למרות הניסוח המסורבל של הדברים שכאן, אני מבין שאתה טוען כי דבריך למעלה "שלא לחינם", משמעותם שונה מאשר שזו הסיבה.

חוששני שחוסר שליטתך בעברית וגו'.

וראה דברי התנא:

"לא לחנם הלך זרזיר אצל עורב אלא מפני שהוא מינו "


ובעברית בת ימינו:

הסיבה שהלך הזרזיר אל העורב, היא מפני שהם בני אותו המין.


וכעת הבחירה בידך, אם לאחוז בטעותך ולנסות להמציא לה דקדוקי דקדוקים כדי לנסות לטעון שכתבת משהו אחר ממה שכתבת, או ללמוד מיהודה אבינו, ולהודות בטעותך.","107","","3053","True","True","False","","175","209.88.198.77","0","42335","גיטין|ו ע"א",""),new Message("42362","42357","לו "תוספות" היו חברים בפורום הייתי מינם","22/12/15 02:13","י טבת","תשע"ו","02:13","אלף בית רשי","שוב הינך מעוות את מה שאני כותב כרצונך אני כתבתי שאתה צודק! על הפירוש והנגזרות של המילה קלף וקולמוס, אלא שכתבתי שאפשר למצוא משמעות נוספת ושלא לחינם זה יצא כך וכו',
וכעת אסביר את שורת הכותרת (ואגב אני ישראלי יליד הארץ וגרתי בה עד גיל 40 והשפה היחידה שדיברתי עד גיל זה הייתה עברית בלבד!!!!!!)
ובכן כוונתי לתוספות הפותח את מסכתינו:
וכך היה נראה השירשור -
*גט - גימטריה י"ב ולכן כותבים 12 שורות -תוספות
י''ב שורות בגט אומר ר''ת משום דגט גימטריא י''ב ור''י שמע בשם רב האי גאון ובשם רבינו סעדיה משום דכתיב ספר כריתות כשיעור י''ב שיטין המפסיקין בין ארבעה חומשי ספר תורה כדאמר בבבא בתרא (דף יג:) שצריך להניח ארבעה שיטין בין כל ספר וספר והפסק שבין וידבר למשנה תורה לא חשיב שאינו אלא חוזר ושונה מה שלמעלה:
*שטויות ואם היו קוראים לגט שטר אז היו כותבים 509 שורות? -אלמואדיב
*גט לשון שבר-לבוש הבוץ והארגמן
יש אומרים שגט הוא לשו שבר , כדאמרינן בירושלמי הני עכברי רשיעי לא
דיי דאכלי אלא דגייטי , פירוש לא די להני עכברי שאוכלי אלא שג ם שוברי ם , לכן קראו שטר זה גט מפני שהוא כורת ושובר בין האיש והאשה
*גם כל שטר נקרא גט אלמואדיב
מתוך הערך בויקמילון המילה גט מציינת בארמית גם שטר כללי. או נזכרתי גם תוספות כותבים זאת בתחילת דבריהם
*גט - אין רצף של אותיות אלו בלשון הקודש אליהו בן וילנא
משו ם שאין בלשון הקודש שו ם תיבה שתהיינה שתי אותיות אלו רצופות
בתוכה , להראות כי נתפרד הזוג כמו שנאמר וכתב לה ספר כריתות
*לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב וכו' אלמואדיב
שוב הינכם כותבים דברי שטות הרי גט הוא בארמית שטר ומה קשור הוא לרצף אותיות בלשון הקודש, ולמה לא קראו לזה גק או סץ גם אלו רצפים שאין אותם בלשון הקודש, לכן תודו בטעות ותמחקו את כל מה שכתבתם
כעת בדקתי במילון של יאסטרובאלמואדיב
engraving","278","","3052","True","True","False","","562","24.201.226.110","0","42335","גיטין|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);