var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42625;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","58"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42625","0","עבד מקבל גט לחבירו מיד רבו של חבירו וכו'","04/01/16 12:49","כג טבת","תשע"ו","12:49","אבי גרינבלט","הובאו הדברים בשם רבי יוחנן
עבד יכול לקבל גט שיחרור עבור עבד אחר מיד רבו של האחר אך אינו יכול לקבל גט שיחרור עבור חבירו אם שניהם של אותו האדון.
רש"י במקום מבאר את ההבחנה בין 2 המקרים ובכל אופן , כיצד יובן ההבדל בין המקרים שהרי בשני המקרים העבד אינו מקבל גט שיחרור לעצמו אלא להעבירו לעבד אחר ומדוע בשני עבדים לאותו האדון הדימוי שרש"י מביא - כאילו האדון העביר את הגט מידו האחת לאחרת והעבד המקבל לא יכול למסור הלאה (כאילו העביר מיד ימין ליד שמאל ושמאל ביצעה את המסירה הסופית) ?
האם נכון להבין כי ברגע שלאדון אין כלל כוונה לשחרר את עבדו (השליח) שממילא אין לו שליטה בענין זה , באותו הרגע מתבטלת יכולתו להיות שליח בכה"ג (כמו בגיטין וקידושין) ?","539","","3040","True","True","False","","852","81.218.132.64","0","0","גיטין|כג ע"ב",""),new Message("42639","42625","העיקרון נמצא במשנה במסכת עירובין דף עט:","04/01/16 22:27","כג טבת","תשע"ו","22:27","דוד כוכב",""מזכה להן על ידי בנו ובתו הגדולים, ועל ידי עבדו ושפחתו העברים, ועל ידי אשתו. אבל אינו מזכה לא על ידי בנו ובתו הקטנים, ולא על ידי עבדו ושפחתו הכנענים, מפני שידן כידו".","125","","3040","True","True","False","","147","164.138.114.136","0","42625","גיטין|כג ע"ב",""),new Message("42644","42639","דיני שליחות בעבד כנעני","05/01/16 10:25","כד טבת","תשע"ו","10:25","אבי גרינבלט","עבד כנעני יכול להיות שליח בדברים שהוא שייך בהם כגון הפרשת תרומה.
אם בעה"ב ממנה את עבדו להפריש עבורו תרומה , העבד יכול לבצע את שליחותו של בעה"ב בכה"ג.
מה ההבנה בדברי רש"י ובדין כולו , שעבד כנעני יכול לבצע שליחות עבור עבד של בעלים אחרים ואינו יכול לבצע שליחות של עבד מקביל תחת אותו האדון (לענ"ד העבד כאן הוא דליח קבלה של העבד המקביל , הלא כן?) ?","539","","3039","True","True","False","","250","81.218.132.64","0","42625","גיטין|כג ע"ב",""),new Message("42645","42644","כאשר האדון הוא של שני העבדים","05/01/16 11:11","כד טבת","תשע"ו","11:11","אשבח","אף לא אחד משני העבדים יכול להיות לחברו שליח לעניין הגט.
נצייר מצב בו האדון שם גט שחרור בידי עבד א' כדי שיתנו לעבד ב'.
עבד א' הרי הוא כידו של אדונו - בדיוק כמו שכתבת: "...כאילו העביר מיד ימין ליד שמאל ושמאל ..." - כלומר, הגט כאילו נשאר 'בידו' של האדון ומעולם לא הגיע אל עבד ב'.","507","","3039","True","True","False","","159","79.181.190.141","0","42625","גיטין|כג ע"ב",""),new Message("42646","42645",""סיום השליחות"","05/01/16 11:25","כד טבת","תשע"ו","11:25","אבי גרינבלט","ואז למעשה , כאילו הסתיימה פעולת השליחות ותמיד תחזור הפעולה לאדון וחוזר חלילה וממילא לא יוצא מיד העבד הראשון לשני.","539","","3039","True","True","False","","105","81.218.132.64","0","42625","גיטין|כג ע"ב",""),new Message("42647","42646","ומה כאשר האדון משחרר ישירות את העבד","05/01/16 11:37","כד טבת","תשע"ו","11:37","אשבח","בנתינת הגט ליד העבד? האם גם כאן נאמר 'הרי הוא כידו של אדונו - והגט כאילו נשאר 'בידו' של האדון?
התשובה היא לא!
ברגע שהעבד קבל את הגט לידו - ידו המקבלת הוקנתה לו וקנייה זו מאפשרת לו לקבל את הגט ולהשתחרר..


במקרה של אדון לשני עבדים לא רק שהנ"ל לא קיים אלא יש שאלה אם בכלל התחילה פעולת שליחות.","507","","3039","True","True","False","","182","79.181.190.141","0","42625","גיטין|כג ע"ב",""),new Message("42648","42647","לזה כיוונתי","05/01/16 11:53","כד טבת","תשע"ו","11:53","אבי גרינבלט","","539","","3039","False","True","False","","87","81.218.132.64","0","42625","גיטין|כג ע"ב",""),new Message("42649","42648","ב"ה. המקור לדבריי נמצא בדף עז:","05/01/16 12:00","כד טבת","תשע"ו","12:00","אשבח",""...אמר לי': רבא, יד העבד קא קשיא לי', למ"ד בשטר על ידי עצמו, יד עבד כיד רבו דמיא! אלא גטו וידו באין כאחד".","507","","3039","True","True","False","","159","79.181.190.141","0","42625","גיטין|כג ע"ב",""),new Message("42650","42649","מובא ברש"י בסוגיא אצלנו","05/01/16 12:20","כד טבת","תשע"ו","12:20","אבי גרינבלט",""אם שניהם של איש אחד דיד עבד כיד רבו דמי וכשמסרו גט בידו לא יצא גט מרשותו ואע"ג דעבד מקבל גט לעצמו התם הוא דגיטו וידו באים כאחד דשיחרורא דידיה הוא אבל לאחרינא לא"","539","","3039","True","True","False","","89","81.218.132.64","0","42625","גיטין|כג ע"ב",""),new Message("42652","42650","ומניין לשחרור עבד בגט ע"י ידו/עצמו?","05/01/16 13:04","כד טבת","תשע"ו","13:04","אשבח","או בלשון רש"י כאן בסוגיא אצלנו : מניין לנו "...דגיטו וידו באים כאחד דשיחרורא דידיה הוא..."?

בדף עז: לומדים זאת מהידוע לנו מכבר: בגזירה שווה מ"לה לה" בגט אשה, וכן
מוכח שגיטו וידו באין כאחד, אח"כ לומדים מהעבד לאשה ש"‏גיטה וחצרה באין כאחת".","507","","3039","True","True","False","","160","79.181.190.141","0","42625","גיטין|כג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);