var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42735;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","62"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","42"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42735","0","אחרון","12/01/16 22:40","ב שבט","תשע"ו","22:40","דוד כוכב",""מדקתני אין השליח האחרון", אבל הרי גם "האחרון" משמעו כמו השני!

על כך כאן.","125","","3031","True","True","False","","864","95.86.113.110","0","0","גיטין|כט ע"ב",""),new Message("42741","42735","עוד הוכחה","13/01/16 10:59","ג שבט","תשע"ו","10:59","אבי גרינבלט","אם יורשה להוסיף ,
מובא ברבי משה זכות בקול הרמ"ז שלמעשה המשנה כלל לא היתה צריכה לציין "האחרון" ודי אם היתה כותבת "ואינו צריך לומר" היות ובכל מקרה לא מדובר בשליח ראשון ומכך שבכ"ז ציינה זאת המשנה , משמע שיתכן גם בשלישי וכן הלאה.","539","","3030","True","True","False","","120","81.218.132.64","0","42735","גיטין|כט ע"ב",""),new Message("42745","42735","ההשערה שהמעתיקים טעו ושלדעתך","13/01/16 15:25","ג שבט","תשע"ו","15:25","אשבח",""אפשר שגירסת הגמרא היתה "דלא קתני אין השליח האחרון", ובהמשך: "דלא תנן אין השליח האחרון", והדיוק כנ"ל מחסרון הא הידיעה." - מעניינת מאוד, ואשמח לדעת האם זו סברא או לימוד הנסמך על כתבי יד או דפוסים המוכיחים לימודך.

‏","507","","3030","True","True","False","","147","79.176.81.249","0","42735","גיטין|כט ע"ב",""),new Message("42746","42735","לא הצלחתי להבין מהתוספות יום טוב מה","13/01/16 15:29","ג שבט","תשע"ו","15:29","אשבח","שהבנת והבאת.

כתבת שהתוספות יום טוב בדמאי מקשה "שמצינו שגם מילת האחרון משמעה כמו השני" וכו'.‏
לא הצלחתי להבין זאת מהתוספות יום טוב, ואני נוטה אפילו להבנה אחרת: ש'האחרון' (עפ"י התוספות יום טוב בדמאי) משמעו ‏כמו "בסוף" או א"ת "בסוף יחסית לקודם". שכן כך הם דברי התוספות יום טוב:

"ומעשר שני באחרונה - אבל ל' התוספתא הבאות אחריהן. וזה יותר נכון. וכן יש לפרש באחרונה. ‏מה שאחרי אלו העשר ולא מה שהוא באחרונה לכל הגרוגרות כולן שאין לו טעם שיאחרם עד ‏לאחרונה. ונמצא בכתוב כיוצא בזה שנאמר (בראשית לג) וישם את השפחות וילדיהן ראשונה ואת ‏לאה וילדיה אחרונים ואת רחל ואת יוסף אחרונים ולא נמנע לקרוא אחרונים לאמצעיים אף על פי ‏שיש עוד אחרים אחריהם והיינו דכלפי הקודמים אליהם קרויים אחרונים. "‏.


כאמור לא הצלחתי להבין איך יש בדבריו שאחרון זה "שני".","507","","3030","True","True","False","","192","79.176.81.249","0","42735","גיטין|כט ע"ב",""),new Message("42835","42735","הגר"א","19/01/16 16:22","ט שבט","תשע"ו","16:22","זילבר פדואל","אולי הדברים ידועים כל כך לחברי בית המדרש דנן, שאף אחד לא הזכיר את זה עדיין,
ובכל זאת, גם בשל הסמיכות לפרשת בא , רק נזכיר,
שהגר"א אומר שיש לזה עוד רמז מכך שכתוב "והיה הדם לכם לאותו על הבתים" – כלומר, מכת הדם (האות השלישי, שמראה ש"אחרון" לא משמעותו ממש "אחרון") הוא יהיה הוכחה ניצחת על הבתים, על בית ראשון ובית שני, שגם שם אין משמעות המילה "אחרון" כפשוטה, ויש לפנינו עוד את הבית השלישי, במהרה בימינו אמן.","504","","3024","True","True","False","","180","213.151.40.11","0","42735","גיטין|כט ע"ב",""),new Message("42753","42745","לא, לא מצאתי סמך","13/01/16 23:06","ג שבט","תשע"ו","23:06","דוד כוכב","","125","","3030","False","True","False","","135","95.86.113.110","0","42735","גיטין|כט ע"ב",""),new Message("42747","42746",""גדול יהיה...."","13/01/16 16:00","ג שבט","תשע"ו","16:00","אבי גרינבלט",""....כבוד הבית הזה האחרון מהראשון" ואחרון אצל חגי הנביא הוא בית שני","539","","3030","True","True","False","","101","81.218.132.64","0","42735","גיטין|כט ע"ב",""),new Message("42754","42746","נכון, השני הוא אחר הראשון = אחרון","13/01/16 23:08","ג שבט","תשע"ו","23:08","דוד כוכב","","125","","3030","False","True","False","","138","95.86.113.110","0","42735","גיטין|כט ע"ב",""),new Message("42749","42747","אין דבריך פשוטים לקבלה כראיה ש"האחרון"","13/01/16 16:57","ג שבט","תשע"ו","16:57","אשבח","פירושו "שני" - כי לצערנו אנו רואים כעובדה שבית"שני" אינו "האחרון" (1) !!!
כמו כן, שים לב שהתוספות יום טוב דוחה בפירוש את האפשרות שאתה מציע, הנה כך הוא כותב שם:
"...ושמעתי שמן הכתוב הזה תשובה לשואל בפ' (חגי ב) גדול יהיה כבוד הבית האחרון שעל בית שני נאמר. ונמצא שאין עוד שלישי! [בתמיהה... אשבח] והתשובה: שפירושו כמו אחרונים דלאה שיש עוד יוסף ורחל אחרונים לה כן בית שלעתיד שיבנה במהרה בימינו יהיה אחרון לזה השני. "
רואה אתה ש"אחרון" הוא יחסי לקודם לו !!!

ו(1)
אולי בשל כך רש"י על הפסוק רק מצטט : "גדול יהיה - רב ושמואל חד אמר בבנין וחד אמר בשנים ששני בית ראשון ארבע מאות ועשר ובית שני ארבע מאות ועשרים:" - ולא נקט פירוש מהו "האחרון".","507","","3030","True","True","False","","175","79.176.81.249","0","42735","גיטין|כט ע"ב",""),new Message("42750","42749","בית שני","13/01/16 18:56","ג שבט","תשע"ו","18:56","אבי גרינבלט","מקריאת הפרק מובן שחגי הנביא מתייחס לבנין שעתיד להיבנות עפי הנבואה והכוונה לבית שני ביחס לבנין שלמה.
בהמשך הפרק מובא המבחן שעשה חגי לכהנים לקראת חזרת בית שני לקדושתו.","539","","3030","True","True","False","","108","46.19.85.101","0","42735","גיטין|כט ע"ב",""),new Message("42751","42750","בשביל חגי הבית הנבנה היה אחרון","13/01/16 20:18","ג שבט","תשע"ו","20:18","אשבח","על השלישי נתפלל ונקווה שיהא האחרון כדי שנאמר שאחרון פירושו שלישי.","507","","3030","True","True","False","","146","37.26.147.160","0","42735","גיטין|כט ע"ב",""),new Message("42752","42751","אמן","13/01/16 21:27","ג שבט","תשע"ו","21:27","אבי גרינבלט","","539","","3030","False","True","False","","72","46.19.85.220","0","42735","גיטין|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);