var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42784;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","47"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42784","0","מה עם 'צדקה תציל ממות' ?","17/01/16 13:03","ז שבט","תשע"ו","13:03","עלי","היום סופר בדף היומי על האלמנה ודינר הזהב ששמרה בכד הקמח, ועל מיתת בנה לאחר שנשבעה בטעות שלא נהנתה מהדינר שבסופו של דבר התברר שנתנה לעני בצדקה. והנה החליטו בגמרא, אעפ"י שלא ברור כלל כיצד נודע להם דין שמיים ואם אמנם על זה מת בנה או מסיבה אחרת, שבגלל שבועת הטעות קרה הדבר. אך אין שם שואל את שאלת כותרת דברינו. אני יכול להבין שמטרתה החינוכית של הגמרא והסיפור היא להרתיע מלהישבע בכלל ע"י סיפור 'מפחיד' כזה, ובכל זאת, לאוזנו של אדם 'הגיוני' ומודרני הסיפור נשמע מופרך לחלוטין. ואגב גם בהמשך, הסיפור על רבה בר רב הונא וחששו מקללת האלמנה וחולשתו נראים כתגובה נפשית משום אמונה שיש בכוח דבריה להתקיים כדברי נביא ח"ו, וגם זה נשמע מופרך לגמרי לאוזן מודרנית.
ברם לו היתה הגמרא מספרת שאלמנות אלו צדקניות גמורות היו, הייתי יכול להבין ולקבל, כי 'צדיק גוזר והקב"ה מקיים' אפילו על שגגה ותנאי, הן לעצמן והן לאחרים...
ואשמח לקרא תגובת הלומדים היודעים פשר דבר יותר ממני, קטן האמונה...","209","","3027","True","True","False","","849","194.114.146.227","0","0","גיטין|לה ע"א",""),new Message("42788","42784",""צדקה וכו'"","17/01/16 14:00","ז שבט","תשע"ו","14:00","אבי גרינבלט","מי יכול לענות על השאלה שכן שאלה שכזאת תמיד תצוף מעל לכל התשובות היות והיא אכן שאלה גדולה באמונה ובודאי שהדברים הם רק בגדר מחשבה משותפת.
גבי חשבונות שמים , מי אנו שנדון בזה אבל גדולי ישראל שאין לנו בהם הבנה אמיתית העבירו לנו מסורת זאת.
"רבי אומר: בעוון נדרים בנים מתים כשהן קטנים, שנאמר (קהלת ה') 'אל תתן את פיך לחטיא את בשרך ואל תאמר לפני המלאך כי שגגה היא למה יקצף האלהים על קולך וחבל את מעשה ידיך (שלמה המלך אמר את זה וגם את הכותרת)'. איזה הן מעשה ידיו של אדם - הוי אומר: בניו ובנותיו של אדם" ובודאי ששבועות שקר אף חמורות יותר והן איסור חמור במיוחד (מכאן למד הרשב"א בשם הבה"ג ששבועה חלה אף על פחות משו"פ).
מלכתחילה העיסוק בשבועה הכוללת את שם השם היא סכנה אמיתית ומי יכול לומר שהוא זך וטהור ולכן רצוי (ואף יותר מזה) להימנע מזה .
רחל אמנו נשבעה בפני יעקב (בתרפים)ולא זכתה להגיע לארץ ומאידך ,כבשי רחמנא גלגלו שתהיה בדרך אפרתה ללמד זכות על עם ישראל.
כפי שאנו לומדים על העונש , בודאי שאנו מאמינים שבחשבונות שמים , אין הקב"ה מקפח שכר בריה ובודאי ששכר מצוות הצדקה נזקף לזכותה של אותה אלמנה.
לגבי אוזן מודרנית ,יש לא מעט פגמים במודרנה ,כדוגמא המוסר המודרני מעוות ולעיתים בצורה חולנית ואנו עדים לכך בכל יום והנושא לא יסתיים במילים מועטות אלו אבל אשריך על העלאת הרעיון .","539","","3027","True","True","False","","126","81.218.132.64","0","42784","גיטין|לה ע"א",""),new Message("42795","42784","רבים נותנים צדקה בכל יום","17/01/16 14:21","ז שבט","תשע"ו","14:21","דוד כוכב","האם לעולם אינם מתים?!

פירוש הפסוק הוא כך:
(משלי י, ב) לֹא יוֹעִילוּ אוֹצְרוֹת רֶשַׁע וּצְדָקָה תַּצִּיל מִמָּוֶת.
(משלי יא, ד) לֹא יוֹעִיל הוֹן בְּיוֹם עֶבְרָה וּצְדָקָה תַּצִּיל מִמָּוֶת.
בפני אדם עומדות שתי אפשרויות: לחסוך או לתרום.
בבואו לכלל סכנה, הונו הרב לא יסייעו. ואילו זכויות מצוותיו עשויות להצילו.","125","","3027","True","True","False","","179","95.86.113.110","0","42784","גיטין|לה ע"א",""),new Message("42806","42795","ישר כוח! ","17/01/16 20:31","ז שבט","תשע"ו","20:31","גיל ושמחה","","363","","3027","False","True","False","","154","5.22.134.236","0","42784","גיטין|לה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);