var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42818;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42818","0",""ור"נ אמר אקיימנה וכו'"","18/01/16 12:28","ח שבט","תשע"ו","12:28","אבי גרינבלט","דברי ר"נ ביחס לתקנת הלל מיד מעוררים בגמרא שאלה על סמכותו ,מתשובת הגמרא ורש"י במקום לכארה משמע שלו יכול היה (אם היה גדול מבי"ד של הלל) היה מתקן (כך מבאר מהר"ם שיף) אבל בפועל אולי באמת לא תיקן.
הרא"ש מבאר שאכן תיקן והוסיף כפי שניתן לראות בלז,א כאשר אמוראים היו מוסרים את חובם גם ללא כתיבת פרוזבול ובחו"מ (סז,כג) וגם ברמב"ם (שמיטה ויובל ט,כז) פסק שזה רק בת"ח והרמ"א במקום מרחיב זאת לכל אדם והקולא הזאת נובעת מהעובדה שהחובה היא רק מדרבנן.
האם ניתן להבין שכל זה היה כלול בכוונת רש"י הקדוש (גם בלז,א)ולעת"ל כאשר החובה תחזור להיות מדאורייתא תחזור החובה לכתב פרוזבול(עפ"י רבא שנתן לתקנה זו כוח גם כנגד התורה - מחלוקת רמב"ם - ראב"ד שו"י ט,טז))?","539","","3024","True","True","False","","840","81.218.132.64","0","0","גיטין|לו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);