var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42850;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42850","0","דאמימר קשיא","21/01/16 12:27","יא שבט","תשע"ו","12:27","אבי גרינבלט","האם קשה על אמימר ? נוכל אולי לומר שזאת מחלוקת אמוראים .
האם קשה מדברי אמימר על עולא , שוב מחלוקת אמוראים.
גם מדברי תוס' שרבי יוחנן היה רבו , עדיין יכול לחלוק על רבו.
אולי הלשון קשיא במקרה זה מבטאת מחלוקת ?
כיצד מובנת המילה "קשיא" ?","539","","3021","True","True","False","","866","81.218.132.64","0","0","גיטין|לט ע"א",""),new Message("42852","42850","דאמימר קשיא","21/01/16 14:34","יא שבט","תשע"ו","14:34","דוד כוכב","אמנם קשיא אינו תיובתא, ויתכן תירוץ דחוק.
ואולם, הברייתא דלעיל "היו בהן עבדים, בין גדולים ובין קטנים - קנו עצמן בני חורין" - אינה כאמימר.
שמואל ודאי שאינו כאמימר.
אפילו רב ורבי יוחנן אינם כאמימר.
אז אמימר כמאן? וכי דרך אמורא בדור חמישי לחלוק על כל גדולי אמוראי דור הראשון?
ודאי דמידי 'קשיא' לא נפקא.","125","","3021","True","True","False","","187","164.138.117.52","0","42850","גיטין|לט ע"א",""),new Message("42854","42852","שאלה","21/01/16 14:52","יא שבט","תשע"ו","14:52","אבי גרינבלט","הברייתא שציינת מדברת על גר שמת ולא הפקיר נכסיו קודם לכן.
אמימר דן באדם המפקיר עבדו ואז מת.
אין הבדל בין המקרים ?
לגבי היכולת לחלוק מדור חמישי לדורות ראשונים , לא נמצא כזה בכל הש"ס ?","539","","3021","True","True","False","","106","81.218.132.64","0","42850","גיטין|לט ע"א",""),new Message("42855","42854","תשובות","21/01/16 15:18","יא שבט","תשע"ו","15:18","דוד כוכב","לשאלה הראשונה:
הגמרא משווה מסברה בין שני המקרים, בשניהם פקע הקניין הממוני, ונותרה שאלה אם עדיין נשתיירה מציאות של איסורא. ניתן עדיין להתעקש שאולי קיים איזה חילוק, זה נכלל ברמיזת הגמרא בביטוי "קשיא".

לשאלה השניה:
כרגע זכור לי שרבא בדור רביעי חולק על רב שבדור הראשון ("מסתברא מילתיה דרב וכו").
לעיל בדף לה ע"ב חלק רב פפא בדור חמישי על רב נחמן שבדור השני, ומסתברת יותר הגירסא רב ששת.
לא זכורה לי מחלוקת בין דור ראשון לדור חמישי, ובודאי לא בין אמורא בדור חמישי לבין רב ושמואל ורבי יוחנן גם יחד.","125","","3021","True","True","False","","168","164.138.117.52","0","42850","גיטין|לט ע"א",""),new Message("42856","42855","ישר כח","21/01/16 15:20","יא שבט","תשע"ו","15:20","אבי גרינבלט","","539","","3021","False","True","False","","83","81.218.132.64","0","42850","גיטין|לט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);