var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42878;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","50"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42878","0","מימרא לרבא לא סבירא ליה - מדוע?","24/01/16 21:45","יד שבט","תשע"ו","21:45","הראל","ר' אלחנן וסרמן (קובץ שיעורים, בבא-בתרא, אות תרל"ג):

וחידוש גדול נמצא בחידושי הרמב"ן - ב"ב קל"א - דהא דמותבינן תיובתא מתנא לאמורא הוא רק אם דברי התנא נשנו במשנה או בברייתא, אבל אם הן בלשון מימרא אפשר לחלוק על דברי התנא,

וכן כתב שם בשיטה בשם רבינו יונה "ואף על פי שאין דרך האמוראין לחלוק על התנאים, הני מילי בדבר שסיימו אותו במשנה או בברייתא"

וכן נראה מלשון הגמ' גיטין דף מ"ב, מימרא הוא ומימרא לרבא לא ס"ל, ופירש רש"י מימרא בעלמא היא ואינה לא משנה ולא ברייתא.

ונראה טעם החילוק הזה, משום דמשניות וברייתות נסדרו בהסכם כל חכמי הדור, [וזהו טעם מ"ש בתוס' דדין מחלוקת ואח"כ סתם אינו תלוי בסידור המשנה שסידר רבי אלא לפי הסדר ששנה לתלמידיו, היינו דכח סתם משנה אינו מפני הכרעתו של רבי דמאי אולמא דרבי משאר תנאי אלא מפני הסכמת כל חכמי הדור שלמד עמהן] אבל מימרא נאמרה על דעת עצמו של התנא שאמרה, ולפי"ז נמצא דהחילוק אינו בין תנאי לאמוראי אלא בין משנה וברייתא למימרא.



וכדאי גם להכיר את דבריו במקום נוסף:

ר' אלחנן וסרמן (קובץ שיעורים, בבא-בתרא, אות תרל"ג):

שאלתי מכ' מו"ר הגר"ח הלוי זצ"ל מבריסק, והשיב, דבאמת גם אמורא יש בכוחו לחלוק על תנא, והא דמותבינן תיובתא מתנאי לאמוראי, הוא משום דאמורא אינו חולק על תנא, ואילו ידע דברי התנא לא היה חולק עליו, אבל במקום שחולק להדיא, אפשר להיות הלכה כמותו עכ"ד, ונראה מוכח כן ממה שנמצא בגמ' בכמה מקומות שאמרו האמוראים על משנה זו אינה משנה.","46","","3018","True","True","False","","1186","84.94.81.172","0","0","גיטין|מב ע"ב",""),new Message("42880","42878","הערות","25/01/16 08:45","טו שבט","תשע"ו","08:45","דוד כוכב","לא מצאתי את הדברים בחידושי הרמב"ן שם.
בשיטה מקובצת מצאתי. אבל שם מדובר במחלוקת תנאים.
ובסוגייתנו מנין שאלו דברי תנא? אפשר שלא הקידומת ת"ר או תניא היא שחסרה, אלא הקידומת 'איתמר' המצויה לעיל בדף מא ע"א.

מכל מקום במסכת בבא מציעא דף קב ע"ב חלק רב נחמן על כל התנאים שהוזכרו במשנה והלכה כמותו.","125","","3017","True","True","False","","195","95.86.65.175","0","42878","גיטין|מב ע"ב",""),new Message("42885","42880","להלכה היחידים שא"א לחלוק עליהם","25/01/16 20:39","טו שבט","תשע"ו","20:39","אור חדש","הם סנהדרין גדולה במושבם בלשכת הגזית
בכל מקרה אחר יכול ת"ח להורות בתורה כפי שמחייבו שכלו ולימודו הוא
וכך מבואר ברמב"ם בהלכות ממרים
אלא שבהקדמה למשנה תורה כתב שגם על התלמוד א"א לחלוק כיוון ש"קיבלו אותו כל ישראל"
אומנם ברור שפרט נוסף זה שונה מהותית מהראשון שהרי הכרעה של הסנהדרין הינה ברורה לחלוטין ואילו בתלמוד אין כמעט הכרעות (ומה שיש זה מהדורות המאוחרים יותר בד"כ)","458","","3017","True","True","False","","123","84.228.35.24","0","42878","גיטין|מב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);