var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42888;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42888","0","אשמח לעזרה בנוגע לבדיקה בפירוש שטיינזלץ","26/01/16 10:34","טז שבט","תשע"ו","10:34","שמואל","אני צריך לדעת האם לשון רש"י "זיבנן - קנה אותי לעבד, ונכרי היה" הוא תיקון של מהדורת שטיינזלץ.
בדפוס וילנא [ובכל הקודמים לו ובכתבי היד] כתוב "וכנעני היה".
אם כנים הדברים הרי שכאן 'תיקון יתר' של שטיינזלץ שסברו לתומם שנכתב כאן כנעני במקום גוי, כדרך מקומות רבים בתלמוד שצונזרו, וטעות היתה בידם, כי כאן 'כנעני' הוא מקורי, כמו 'עבד כנעני' שבכל מקום בספרות חז"ל","164","","3017","True","True","False","","787","84.94.81.172","0","0","בבא מציעא|ס ע"ב",""),new Message("42890","42888","כל נכרי שנקנה ע"י ישראלי לעבד קרוי","26/01/16 11:41","טז שבט","תשע"ו","11:41","אשבח","'עבד כנעני', וכך אפשרי החילוף לענ"ד בכל מקום, ולכן לא נראה לענ"ד שהייתה "התערבות יתר".

ברש"י במהדורת שוטנשטיין מופיע - "וכנעני היה".

בשו"ת בר-אילן מופיע "ונכרי היה".

ברשותי ש"ס וילנא שהודפס בפולין בשנת 1931 ושם כתוב: 'וכנעני היה' -
שים לב שבמהדורת וילנא שצירפתי מופיע הצירוף חסר המשמעות: "מכור לאחר חורבן" ולא "אסור לאחר חורבן" (וכן.. זה האחים ראם...).

וכן גם בידי ש"ס, עתיק יחסית, בהוצאת "חורב" וגם שם 'כנעני הי' '

מצורף צילומי רש"י שם.","507","pdf","3017","True","True","False","","244","79.179.143.90","0","42888","בבא מציעא|ס ע"ב","0-pdf"),new Message("42892","42888","ראה למשל הדילוג על דף ס: בבבא מציעא","26/01/16 12:48","טז שבט","תשע"ו","12:48","אשבח","המופיע ב "תיקוני טעויות דפוס בספרות התורנית, שיבושי צנזורה בתלמוד"

נח: תוס' ד"ה חוץ - דלא חשיב מינים ואפיקורסים... הבא על הכותית... אבל הבא על הכותית - צ"ל דלא חשיב מינים ומשומדים... הבא על הגויה... אבל הבא על הגויה
סא. תוס' ד"ה לעבור - דגזל הכנעני מותר ודריש רעך ולא כנעני... דטרח כנעני נמי אסור... למימר דגזל הכנעני שרי... למימר דגז
בדוגמאות המובאות שם 'מחזירים עטרה ליושנה' - מכנעני לגוי אך לא במובן המקרה שהעלית.","507","","3017","True","True","False","","255","79.179.143.90","0","42888","בבא מציעא|ס ע"ב",""),new Message("42891","42890","ונכרי היה","26/01/16 11:58","טז שבט","תשע"ו","11:58","שמואל","תודה
את הטקסט 'ונכרי היה' ראיתי כמובן ברש"י שבפרוייקט השו"ת, שכחתי לציין זאת בהודעה הראשונה. ומכיון שידוע לי כי פרוייקט השו"ת לקחו את הטקסט שלהם בסדר מועד משטיינזלץ, חשבתי שאולי גם כאן זו הסיבה. לכן אני שואל אם מישהו יודע כיצד כתוב בשטיינזלץ.","164","","3017","True","True","False","","161","87.68.41.8","0","42888","בבא מציעא|ס ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);