var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42960;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42960","0",""והשתא דאמר רב חסדא וכו'"","31/01/16 12:01","כא שבט","תשע"ו","12:01","אבי גרינבלט","לאחר שהגמרא מביאה 2 משניות שלכאורה חולקות על דעת ר"ל ועונה שבשתיהן מדובר בזמן שאין היובל נוהג ולכן קנין פירות כקנין הגוף דמי וקורא מקרא ביכורים ואין קשיא על ר"ל , בוחרת הגמרא להביא תירוץ נוסף ובכך להתאים את דברי ר"ל לברייתות אלו ומבארת כי ברייתות אלו מתייחסות ליובל הראשון שהיה בעם ישראל (הרמב"ם גם מביא זאת להלכה).
רק כדי לוודא שההבנה נכונה , מדובר בשתי ברייתות שנכתבו לצורך יובל אחד בלבד כאשר אין להן כל משמעות לדורות הבאים , האם נכון ?
אמנם ישנן משניות אשר הובאו ע"י רבי ומוגדרות "ומשנה ראשונה לא זזה ממקומה" והשאלה האם ההבנה נכונה ?","539","","3016","True","True","False","","850","81.218.132.64","0","0","גיטין|מח ע"א",""),new Message("42962","42960","ההבנה נכונה","31/01/16 14:25","כא שבט","תשע"ו","14:25","המכריע","רק כמה הערות קטנות

אלו משניות במסכת ביכורים, לא ברייתות.

כשאין היובל נוהג, אין הכוונה שממילא ק"פ כקה"ג כאשר כתבת, אלא שאז מקנים את הגוף כיון שאינו חוזר. ולכן קורא.

הבנתך כאמור נכונה, והמשניות הללו מדברות על יובל ראשון. תמיהתך אכן במקומה, אתה יכול אף לחזק אותה בכך שכאוקימתא, הרבה יותר טובה הדרך הראשונה שמשניות אלו נשנו בזמן שהיובל לא נהג, במיוחד שהן אכן נשנו בפועל בזמן זה. התירוץ האחרון, מה ערך לו אם הוא "חלש" יותר מהתירוץ שכבר נאמר.

יש כמובן מקום לבאר, שסוד הדבר הוא בבדיקת גבולות ההלכה. מהלך שגור במשנה ובגמרא. אלא שאין כאן מקומו. ולצורך זה יש מקום לבאר מדוע הלכת היובל הראשון מלמדת את יסודי הדין יותר מאשר הלכה למצב בו יובל בטל בכלל.","199","","3016","True","True","False","","258","164.138.117.99","0","42960","גיטין|מח ע"א",""),new Message("42964","42962","ישר כח","31/01/16 14:45","כא שבט","תשע"ו","14:45","אבי גרינבלט","","539","","3016","False","True","False","","85","81.218.132.64","0","42960","גיטין|מח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);