var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43039;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43039","0","רבן גמליאל דיבנה - כיצד נעלם מפרקי אבות?","07/02/16 09:53","כח שבט","תשע"ו","09:53","זילבר פדואל","בהקשר ל"שושילתא דרבן גמליאל"
ראו מאמרי בנושא הנ"ל","504","doc","3004","True","True","False","","1289","213.151.40.11","0","0","גיטין|נו ע"ב","0-doc"),new Message("43041","43039","הסבר נוסף","07/02/16 11:46","כח שבט","תשע"ו","11:46","דוד כוכב","רבן גמליאל דיבנה עסק בפעילות ציבורית רבה מאוד, הוא ייסד וביצר את מעמד הנשיאות המחודשת, ובית הדין המחודש של יבנה וחכמיה. משום כך עסק פחות באימרות ואמירות.

דוגמה נוספת:
המהר"ם הרוטנבורג לא הותיר כתבים רבים ומרכזיים. אבל חכמים גדולים רבים מאוד היו תלמידיו, והוא היה גדול הדור ומנהיגו ללא עוררין בסדר גודל שלא היה מצוי בדורות שלפניו ושלאחריו.","125","","3004","True","True","False","","171","95.86.89.112","0","43039","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43053","43041","השוואה לא מוצלחת","08/02/16 00:01","כט שבט","תשע"ו","00:01","אור חדש","המהר"ם היה כלוא שנים רבות בכלא ונמנעה ממנו האפשרות לפרסם דבריו באופן מסודר יותר ובכ"ז:

ישנו שו"ת המהרם שאצל הראשונים היה נחשב לספר יסוד
תלמידיו מזכירים אימרותיו בשמו למאות ואלפים","458","","3003","True","True","False","","139","77.125.91.6","0","43039","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43078","43041","אכן נראים הדברים מאוד. שהרי הכינוי","09/02/16 09:48","ל שבט","תשע"ו","09:48","אשבח",""דיבנה", בצירוף "רבן גמליאל דיבנה", אומר שרבן גמליאל ויבנה - עם כל התורה שבה - חד הם!
צירוף זה,"רבן גמליאל דיבנה", מוכיח את מה שכתב שרבן גמליאל "עסק בפעילות ציבורית רבה מאוד, הוא ייסד וביצר את מעמד הנשיאות המחודשת, ובית הדין המחודש של יבנה וחכמיה" - וכדבריו.

די אם נחשוב רק על הזמן הנדרש לעסוק בחישובי קביעת ר"ח והמועדים, בחקירת עדי הָרְאִיָּה וכו' - כדי שנבין ש"משום כך עסק פחות באימרות ואמירות".
ומה עם הזמן הנדרש ללמוד קודם את מהלך השמש, את מהלך הירח, את יחס הילוכם ואסטרונומיה בכלל? - הרי כל אחריות קיום מועדי ה' היא באחריותו.

ועוד שבין כל "עיסוקיו" ותיקון תקנות רבן גמליאל היה צריך גם לטפל ב:

הכנת "דְּמוּת צוּרוֹת לְבָנוֹת הָיוּ לוֹ לְרַבָּן גַּמְלִיאֵל בַּטַּבְלָא וּבַכֹּתֶל בַּעֲלִיָּתוֹ, שֶׁבָּהֶן מַרְאֶה אֶת הַהֶדְיוֹטוֹת וְאוֹמֵר, הֲכָזֶה רָאִיתָ אוֹ כָזֶה..." ((משנה ראש השנה ב, ח).

וב:
"מַעֲשֶׂה שֶׁעָבְרוּ יוֹתֵר מֵאַרְבָּעִים זוּג, וְעִכְּבָן רַבִּי עֲקִיבָא בְלוּד. שָׁלַח לוֹ רַבָּן גַּמְלִיאֵל, אִם מְעַכֵּב אַתָּה אֶת הָרַבִּים, נִמְצֵאתָ מַכְשִׁילָן לֶעָתִיד לָבֹא" (משנה ראש השנה א, ו).

וב:
"... שָׁלַח לוֹ [לרבי יהושע] רַבָּן גַּמְלִיאֵל, גּוֹזְרַנִי עָלֶיךָ שֶׁתָּבֹא אֶצְלִי בְּמַקֶּלְךָ וּבִמְעוֹתֶיךָ בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים שֶׁחָל לִהְיוֹת בְּחֶשְׁבּוֹנְךָ. ..." (משנה ראש השנה ב, ט).

לעיתים אמירה איכותית אחת מהווה חומר למחשבה וללמוד בכל מובן, כך היא אמירת רבן גמליאל בהמשך המשנה שם:
"אמר לו: בוא בשלום רבי ותלמידי! רבי - בחכמה, ותלמידי - שקבלת את דברי" :

"...הלך ומצאו [את רבי יהושע] רבי עקיבא מיצר. אמר לו: יש לי ללמוד שכל מה שעשה רבן גמליאל עשוי, שנאמר אלה מועדי ה' מקראי קדש אשר תקראו אתם - בין בזמנן בין שלא בזמנן, אין לי מועדות אלא אלו. בא לו אצל רבי דוסא בן הורכינס, אמר לו: אם באין אנו לדון אחר בית דינו של רבן גמליאל - צריכין אנו לדון אחר כל בית דין ובית דין שעמד מימות משה ועד עכשיו, שנאמר ויעל משה ואהרן נדב ואביהוא ושבעים מזקני ישראל, ולמה לא נתפרשו שמותן של זקנים - אלא ללמד שכל שלשה ושלשה שעמדו בית דין על ישראל הרי הוא כבית דינו של משה. נטל מקלו ומעותיו בידו, והלך ליבנה אצל רבן גמליאל ביום שחל יום הכפורים להיות בחשבונו. עמד רבן גמליאל ונשקו על ראשו, אמר לו: בוא בשלום רבי ותלמידי! רבי - בחכמה, ותלמידי - שקבלת את דברי"
.","507","","3002","True","True","False","","195","79.179.143.90","0","43039","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43056","43053","אינך צודק","08/02/16 05:25","כט שבט","תשע"ו","05:25","דוד כוכב","רוב חייו הוא לא היה כלוא.
ואף בהיותו כלוא כתב ככל רצונו ואף השיב תשובה ארוכה ומנומקת לרשב"א ואישר לו לבצע דין מוסר.","125","","3003","True","True","False","","166","95.86.89.112","0","43039","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43066","43056","במה טעיתי?","08/02/16 18:59","כט שבט","תשע"ו","18:59","אור חדש","לא כתבתי רוב לגבי כליאתו אלא רק "הרבה"
עיקר הטענה היתה שלמרות צרותיו אכן פרסם בשמו הוראות רבות ואף כדבריך מתוך הכלא (שזה לכאו' פחות קשה מאשר מתוך בית הנשיאות.","458","","3003","True","True","False","","158","77.125.91.6","0","43039","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43073","43066","משום כך כתיבתו לא הופרעה","09/02/16 00:09","ל שבט","תשע"ו","00:09","דוד כוכב","","125","","3002","False","True","False","","130","95.86.89.112","0","43039","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43075","43073","ולכן הדוגמה לא טובה","09/02/16 00:23","ל שבט","תשע"ו","00:23","אור חדש","וכן בשל ההבדל בשאלה העיקרית הנדונה באשכול- האם דבריו הובאו בשמו בפי תלמידיו","458","","3002","True","True","False","","97","77.125.91.6","0","43039","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43079","43075","אין פגם בדוגמה","09/02/16 10:01","ל שבט","תשע"ו","10:01","דוד כוכב","אני חוזר שוב.
גם ר"ג וגם המהר"ם עסקו בעיקר בהנהגת הדור ובהעמדת תלמידים, ולכן פחות בניסוחי אמרות ופתגמים.
טענתך שהמהר"ם לא כתב רק משום שלא יכל, נדחתה.","125","","3002","True","True","False","","139","95.86.89.112","0","43039","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43091","43079","לא קראת טענתי כראוי","09/02/16 15:26","ל שבט","תשע"ו","15:26","אור חדש","הרי כתבתי ש"למרות" שהיה כלוא בכ"ז פירסם כתבים ואימרות בשמו
וזאת בניגוד לדוגמא שאמורה להביא מנהיג גדול שבגלל עיסוקו בענייני ציבור לא התפסמו ממנו פסקים ואימרות","458","","3002","True","True","False","","129","77.125.91.6","0","43039","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43095","43091","ראה שוב","09/02/16 20:55","ל שבט","תשע"ו","20:55","דוד כוכב","כתבתי: "לא הותיר כתבים רבים ומרכזיים".
הוא לא השקיע את זמנו בכתיבת חיבור דוגמת משנה תורה או טור או תוספות על כל הש"ס או פירוש, וגם לא חיבור ענק כאור זרוע או ראבי"ה.
הוא התמקד בשו"תים שנצרכים מעכשיו לעכשיו לצורך שעה.
על מה הויכוח?","125","","3002","True","True","False","","175","95.86.89.112","0","43039","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43096","43095","כנראה שגם אני לא עיינתי כראוי בדבריך","09/02/16 21:11","ל שבט","תשע"ו","21:11","אור חדש","סליחה על בזבוז הזמן
ומקבל ע"ע בלנ"ד לקרוא פעמיים הודעה שבדעתי להגיב לה
הערה- שו"ת המהרם היה בהחלט מרכזי בפסיקת אשכנז","458","","3002","True","True","False","","132","77.125.91.6","0","43039","גיטין|נו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);