var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43061;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43061","0","רבי יוחנן בן זכאי","08/02/16 12:52","כט שבט","תשע"ו","12:52","אבי גרינבלט","למרות שריב"ז לא ביקש על בית המקדש ומצ"ב דברי המהר"ל , יש המבארים כי לאור דברי הגמרא בברכות כח,ב "בשעת פטירתו אמר להם פנו כלים מפני הטומאה והכינו כסא לחזקיהו מלך יהודה שבא" , ככל הנראה ריב"ז אכן חש שאולי בכך שלא ביקש על בית המקדש , יש עליו קפידא ובעת ש"ראה" את חזקיה מלך יהודה אשר בא ללוותו לגנזי מרומים , הבין כי אכן לא היתה בשמים קפידא על כך שלא בחר לבקש על בית המקדש היות וחזקיהו נלחם בכל החזיתות על מנת לשמור על ירושלים (עד למעשהו על שהראה את כל נכסי המלכות וכלי המקדש וגם זאת על מנת לנסות ולהציל את ירושלים) ובכך שהגיע לקבלו ,נרמזו את הדברים.","539","docx","3003","True","True","False","","1060","81.218.132.64","0","0","גיטין|נו ע"ב","0-docx"),new Message("43062","43061","גם זה מוזר וקשה","08/02/16 13:40","כט שבט","תשע"ו","13:40","עלי","אני כותב כאן בזהירות המירבית שאני מסוגל, שאינני מבין כלל ואיני כדאי לכתוב בקורת כלשהי היות ואין לי שום הבנה ממשית לא במדרגתם ולא במעשיהם אלא כקורא בתנ"ך לתומו ואינו מבין, ובכל זאת,
כיבוש סנחריב של ארץ יהודה כמעט כולה, חוץ מירושלים, גרם בין השאר למותם ונפילתם בשבי של מאות אלפי יהודים ולחורבנה של מרבית ממלכת יהודה. הנביא ישעיה הזהיר פעמים רבות את המלך חזקיה ואת מנהיגי העם מהצפוי ולא שמעו בקולו. למרות האחריות של חזקיה וסיעתו לשואה לאומית זו נחשבים הם לצדיקים, וחזקיה - לפי חז"ל - כמעט ונעשה משיח בעקבות נס הצלת ירושלים ( בו אין להם למעשה חלק אלא הכל עשה הקב"ה ), ואני תמה הכיצד מלך שאחראי ולו באופן חלקי לשואה כזו יוצא 'כ"כ טוב' וכצדיק מהסיפור הזה, כדי כך שריב"ז רואה בחזונו שחזקיה מקבל את פניו. קיימת כאילו התעלמות של חז"ל ( גם בתנ"ך עצמו זה קיים כמובן ותמוה מאד ) משואת יהודה בגלל נס ההצלה ושיקום הממלכה, כי אמנם חזקיה היה עובד ה' ומבחינה דתית ולאומית אכן היה צדיק בסופו של דבר, אבל כיצד מתעלמים התנ"ך ובעקבותיו חז"ל מהאחריות לחורבן כמעט כל הממלכה והעם ? אשמח לקרא הסבר ראוי, ונא לא בסגנון כזה שאם התנ"ך והנביא כתבו כך סימן שכך ראוי להתייחס אלא הסבר מעמיק יותר ומתיישב על הלב התמה לקרא.","209","","3003","True","True","False","","190","164.138.114.2","0","43061","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43063","43062","חזקיהו עשה כל אשר היה לאל ידו","08/02/16 13:50","כט שבט","תשע"ו","13:50","המכריע","נכון שהנביא הזהיר ונכון שלא שמעו לו ונכון שלכן גלו, אבל חזקיהו מצידו עשה כל מאמץ, נעץ חרב, לא היה תינוק ותינוקת. לכן הוא לא אחראי, כמו שישעיהו לא אחראי. להיפל הוא האחראי על מה שכן נשאר ועל כך נשתבח.","199","","3003","True","True","False","","283","95.86.108.200","0","43061","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43064","43062","הקב"ה גזר והחריב, ואתה מאשים את המלך?","08/02/16 14:00","כט שבט","תשע"ו","14:00","Almuaddib","","107","","3003","False","True","False","","114","209.88.198.77","0","43061","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43068","43064","צ"ע בדבריך: הרי ניתן לבטל גזירה הנאמרת","08/02/16 20:04","כט שבט","תשע"ו","20:04","אשבח","על ידי נביא!
יומא דף עג עמוד ב :
"...ואף על פי ש גזירת נביא חוזרת, גזירת אורים ותומים - אינה חוזרת, שנאמר במשפט האורים ..." (1)

הנה אנו רואים שבגזירת פורענות הנאמרת על ידי נביא יש זמן להתפלל ולזעוק לפני ה' שיבטל את הגזירה, כמו בגזירת ה' להפוך את נינוה: הגזירה שנאמרה על ידי ‏הנביא יונה התבטלה בזכות התפילה ‏והחזרה בתשובה של ‏יושבי נינוה.

אבל כאן, אחרי מות יהוידע הכהן לא התבטלה הגזירה כי לא רק שהעם לא חזר בתשובה אלא : "וַיִּשְׁלַח בָּהֶם נְבִאִים לַהֲשִׁיבָם אֶל יְהוָה וַיָּעִידוּ בָם וְלֹא הֶאֱזִינוּ" (דברי הימים ב, כד, יט),
ובהמשך אף רצחו את זכריה בנו של יהוידע הכהן - (וברור שאין זה הנביא זכריה מימי דריוש) - שהיה אחד הנביאים שקרא לעם לשוב אל ה':
"וְרוּחַ אֱלֹהִים לָבְשָׁה אֶת זְכַרְיָה בֶּן יְהוֹיָדָע הַכֹּהֵן וַיַּעֲמֹד מֵעַל לָעָם וַיֹּאמֶר לָהֶם כֹּה אָמַר הָאֱלֹהִים לָמָה אַתֶּם עֹבְרִים אֶת מִצְוֹת יְהוָה וְלֹא תַצְלִיחוּ כִּי עֲזַבְתֶּם אֶת יְהוָה וַיַּעֲזֹב אֶתְכֶם: וַיִּקְשְׁרוּ עָלָיו וַיִּרְגְּמֻהוּ אֶבֶן בְּמִצְוַת הַמֶּלֶךְ בַּחֲצַר בֵּית יְהוָה: וְלֹא זָכַר יוֹאָשׁ הַמֶּלֶךְ הַחֶסֶד אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוֹיָדָע אָבִיו עִמּוֹ וַיַּהֲרֹג אֶת בְּנוֹ וּכְמוֹתוֹ אָמַר יֵרֶא יְהוָה וְיִדְרֹשׁ (שם כ-כב).

ולגבי חזקיהו המלך, כבר כתב הרב המכריע את אמיתת הדברים שלפי הנראה לי אתה מסכים להם.

(1) וְלִפְנֵ֨י אֶלְעָזָ֤ר הַכֹּהֵן֙ יַעֲמֹ֔ד וְשָׁ֥אַל ל֛וֹ בְּמִשְׁפַּ֥ט הָאוּרִ֖ים לִפְנֵ֣י יְהֹוָ֑ה עַל־פִּ֨יו יֵצְא֜וּ וְעַל־פִּ֣יו יָבֹ֗אוּ ה֛וּא וְכָל־בְּנֵי־יִשְׂרָאֵ֥ל אִתּ֖וֹ וְכָל־הָעֵדָֽה:‏ (במדבר, פרק כז פסוק כא).

‏","507","","3003","True","True","False","","199","79.179.143.90","0","43061","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43070","43068","זכריה","08/02/16 21:52","כט שבט","תשע"ו","21:52","אבי גרינבלט","ודאי שאינו הנביא , זה זכריה שדמו רתח כפי המופיע בנז,ב. רצח מחריד שאירע בעיצומו של יום הכיפורים בו זכריה ששימש כ"ג תחת יהוידע אביו ונרצח ולגודל הזוועה , הרוצח היה יואש בן אחזיה שהיה חייב את חייו ליהוידע שהצילו בכך שהחביאו בבית קודש הקודשים (מל"ב ,יא וברש"י על "כי יצפנני")מפני עתליה אשר אותה יהוידע ביקש להוציא מן המקדש לפני שהמיתוה מה שיואש גם את זה לא עשה ועל זה נאמר "אם יהרג במקדש השם כהן ונביא" וזהו החסד שהוזכר בפסוקים שהבאת.","539","","3003","True","True","False","","169","95.86.70.31","0","43061","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43072","43070","ציינתי שאין זה זכריה הנביא מתרי עשר","08/02/16 23:01","כט שבט","תשע"ו","23:01","אשבח","כי גם זכריה בן יהוידע נקרא נביא.
...ולפעמים טוב לרשום בהרחבה למען חברים חדשים המצטרפים כל יום לפורטל...","507","","3003","True","True","False","","170","79.179.143.90","0","43061","גיטין|נו ע"ב",""),new Message("43077","43072","אכן חיזקתי דבריך המדויקים","09/02/16 08:31","ל שבט","תשע"ו","08:31","אבי גרינבלט","","539","","3002","False","True","False","","103","95.86.70.31","0","43061","גיטין|נו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);