var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43263;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43263","0","בבואה דבבואה","17/02/16 10:20","ח אדר א","תשע"ו","10:20","עלי","אם בבואה היא השתקפות כמו במראה, אכן אפשר בכמה מראות לראות השתקפות של השתקפות ואפילו כמה יחד. אך לא נראה שזו כוונת הדברים בגמרא אלא כמין צל. היש למי מהכותבים בפורום הסבר ראוי לתופעה. הגמרא קובעת שיש לבני אדם תופעה כזו אך לא לשדים. כיצד יש לבני אדם תופעה כזו ? מדוע לא לשדים ?
מה דעת הרמב"ם שאינו מאמין או ביטל את עניין השדים בעניין בבואה דבבואה ?","209","","2997","True","True","False","","1809","194.114.146.227","0","0","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43264","43263","לגבי תחילת דבריך","17/02/16 12:07","ח אדר א","תשע"ו","12:07","הראל","לכאורה באופן פשוט נראה לפרש שכאשר אדם עומד בחוץ ויש שמש (בתחילת/בסוף היום), אז יש צל עיקרי הנוצר ממנו על הרצפה, אך פעמים רבות ניתן לראות גם צל קלוש נוסף מסביב/בצד הצל החזק והעיקרי.","46","","2997","True","True","False","","376","84.94.81.172","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43265","43263","סח לי יונתן שידא, שאין כלל שדים בעולם","17/02/16 13:30","ח אדר א","תשע"ו","13:30","Almuaddib",".","107","","2997","True","True","False","","203","82.81.160.69","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43640","43263","ענין הצל או הצלמ","10/03/16 12:38","ל אדר א","תשע"ו","12:38","אשרי האיש","עפ"י האמור בגמ' בעירובין (יח,עב) אמר ר' ירמיה בן אלעזר על הפסוק "ויחי האדם שלושים ומאה שנה ויולד בדמותו כצלמו" שמכאן שעד עכשיו לא הוליד בצלמו. א"כ מה הוליד? הוליד רוחין ושדין ולילין. ורבו המפרשים שהתייחסו לכך (ראה ספורנו ורמב"ן בפרשת אמור, ר' בחיי פרשת בראשית, השל"ה הקדוש תחילת פרשת שמות ועוד רבים וטובים).
המהרח"ו בשער הכוונות, דרושי סוכות, דרוש ז, מסביר שהצל"מ הוא כמין כיסוי רוחני שממצע בין הגוף שלנו ולבין הנשמה שלנו. לאותם יצורים רוחניים שהוליד האדם הראשון באותם 130 שנה חסר מהצלם הזה ולכן הוא לא הוליד "בצלמו".
ומהו אותו צל"מ. המהרח"ו שם מסביר שהצל"מ שלנו מורכב משלושה שמות א-היה במילוי יודין, אלפין וההין כלומר:
אלף הי יוד הי = 161 כנגדו האות צ
אלף הא יוד הא = 143 כנגדו האות ל
אלף הה יוד הה = 151 כנגדו האות מ
לאותם יצורים חסר החלק האחרון מהצל"מ כלומר א-היה במילוי ההין ולכן אמרו שיש להם רק צ"ל (צ"ל מצל"מ) ואם נחבר 161+143 (מה שיש להם) = 304 בגימ' שד. מכאן שמם.
מענין לענין באותו ענין מצרף את הסברו של הרמד"ו (ר' משה דוד וואלי) בספר הליקוטים מדוע אנשים מפחדים בלילה","358","doc","2975","True","True","False","","254","147.237.70.107","0","43263","גיטין|סו ע"א","0-doc"),new Message("43266","43264","המצאת לנו שמש שניה, שעושה צל משני?","17/02/16 13:31","ח אדר א","תשע"ו","13:31","Almuaddib","כשיש רק מקור אור אחד - יש רק צל אחד.","107","","2997","True","True","False","","180","82.81.160.69","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43272","43265","כי עוד לא הכרת אותי... אבל האמת","17/02/16 14:44","ח אדר א","תשע"ו","14:44","אשבח","זו אחת הבעיות הקשות שלי בכל לימודי התורה: איך חכמים הכניסו לנו לחיים שדים ורוחות - דברים שלא היו ולא נבראו.
וממי שרץ להביא לי ראיות שיש שדים שידע שבזה הרגע הפכתי לרואה ואינו נראה.... אופס.... דרכתי על הזנב של חתול שחור שלא ראה אותי....","507","","2997","True","True","False","","234","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43267","43266","ממש לא","17/02/16 13:38","ח אדר א","תשע"ו","13:38","הראל","אף פעם לא ראית את הצל הכפול הזה (חזק + קלוש בקצה של החזק)?","46","","2997","True","True","False","","311","84.94.81.172","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43270","43266","אל לך! זהו עיקרון פיזיקלי: הִתְאַבְּכוּת","17/02/16 14:29","ח אדר א","תשע"ו","14:29","אשבח","יש ויש כפילות צל. בדוק המושג התאבכות.
בקצרה: זהו מצב שבו יש צירוף של שני גלים נפגשים. צירוף זה גורם להתחזקות תנודות הגל (התאבכות בּוֹנה) או להיחלשותן (התאבכות סותרת).

לכן אדם הנמצא בבור בהחלט יכולות להגיע לגופו קרני אור הן ישירות והן מוחזרות שיכולות ליצור כפילות צל או צבעים שונים כמו שקורה בבועת סבון.","507","","2997","True","True","False","","244","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43268","43267","יום יום אני הולך בחוץ, ואין לי מושג על","17/02/16 13:45","ח אדר א","תשע"ו","13:45","Almuaddib","מה אתה מדבר.

יש לך תמונה של אותה בבואה-דבבואה?","107","","2997","True","True","False","","168","209.88.198.77","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43269","43268","מפתיע! תופעה מוכרת מאוד","17/02/16 13:54","ח אדר א","תשע"ו","13:54","הראל","וכעת אביא דברים בשם אומרם (מקודם זה היה מזכרוני, אבל כעת פתחתי את הגמרא הישנה שלי ושם מופיע כך בכתב ידי בשולי הגליון):

הריטב"א הביא בשם הרמ"ה דר"ל צל צלו, שכשהשמש נוטה הרבה יש שני צללים אחד חזק ואחד קלוש, והקלוש נקרא בבואה דבבואה, ואח"כ הביא בשם גאון דהאידנא לא ידענו מהו הבבואה דבבואה (ישא ברכה)

אך סיום הציטוט שלעיל מפריך את מה שכתבתי בנושא הודעה זו

וכעת מצאתי גם את זה - כדאי לראות את כל האשכול.","46","","2997","True","True","False","","489","84.94.81.172","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43289","43268","צל כפול","18/02/16 10:33","ט אדר א","תשע"ו","10:33","אבי גרינבלט","","539","jpg","2996","False","True","False","","151","81.218.132.64","0","43263","גיטין|סו ע"א","0-jpg"),new Message("43271","43269","ציטוטך אינו פירכה מדבריך כי מה שנאמר","17/02/16 14:34","ח אדר א","תשע"ו","14:34","אשבח",""לא ידענו מהו הבבואה דבבואה" אינו פוסל היותה.
וראה מה שהבאתי בקצרה בהודעה הפותחת ב- "אל לך!".","507","","2997","True","True","False","","213","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43280","43270","לא רלבנטי. הלאה.","17/02/16 17:18","ח אדר א","תשע"ו","17:18","Almuaddib","","107","","2997","False","True","False","","117","209.88.198.77","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43273","43272","מדוע אתה כה נחרץ שאין ולא היו שדים?","17/02/16 15:19","ח אדר א","תשע"ו","15:19","אבינועם","מה מפריע לך?

למה זה קשה לך לקבל את הדברים הללו?
זה שאתה לא רואה/נפגש עם שדים זה לא מוכיח כלום!","45","","2997","True","True","False","","241","84.94.81.172","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43274","43273","כי אני סומך על הרמב"ם למשל.","17/02/16 15:22","ח אדר א","תשע"ו","15:22","אשבח","תן לי מקרה אחד שהרמב"ם סומך דבריו כעובדה שיש שדים ומיד אני חוזר בי! מבטיח!","507","","2997","True","True","False","","199","37.26.148.151","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43275","43274","דברי הרמב"ם ידועים","17/02/16 15:27","ח אדר א","תשע"ו","15:27","אבינועם","האם בכל המחלוקות שיש - אתה תמיד כה נחרץ ופוסק אך ורק כרמב"ם?

זה נראה שיש משהו עמוק - אולי פסיכולוגי - שמפריע לך לקבל גם עולמות לא רציונאליים.","45","","2997","True","True","False","","502","84.94.81.172","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43281","43274","בענין שיטת הרמב"ם והגר"א בנושא שדים","17/02/16 18:51","ח אדר א","תשע"ו","18:51","הראל","ראה אשר ליקטתי פה","46","","2997","True","True","False","","336","84.94.81.172","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43317","43274","חובת מחאה!גילגולו של שד-מיהו שד (יהודי)","19/02/16 04:34","י אדר א","תשע"ו","04:34","אלף בית רשי","התאפקתי מאוד אבל אני חייב למחות על סגנון הכתיבה אף כשניתלים ברמב"ם,

על המגיב אשבח = ר"ת אני שד בפורום חבר, אולי זה ר"ת של משהו אחר, ואולי זה גילגול, משום מה עולה לי זכרונות שדברים דומים כבר קראתי כאן, והטיעונים נגד ר"ת שדים זוהר וכל מה שמעבר לגשמי לא נקלטים במוח של אלו שאינם לומדים תורה בטהרה,

לעצם הענין אכן אני לא יודע מה זה שד ואני לומד פשטות הגמרא ואני מצייר לעצמי מין שד דמיוני, כמו גם להבדיל כשכתוב תיאור עצם וקומה להקב"ה, כשבוודאי זה לא שייך, ואם אנקוט בכלליהם של אשבח ואלמואדיב, כי מה שלא רואים לא קיים גם ה........ לא קיים ר"ל, על כן נחזור להסבר שאין בהכרח מהרמב"ם ראיה מוחלטת שאין שדים מזה שקורא לענין מחלה, רוח רעה, או אם נקרא לזה שד.","278","","2995","True","True","False","","245","24.201.226.110","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43276","43275","אני מציע שתשמור למחר כוחות להתמודד עם","17/02/16 15:49","ח אדר א","תשע"ו","15:49","אשבח","השידא קורדייקוס הנכנסת במי ששותה הרבה יין מגיתו ...
האם השידא קורדייקוס קיימת לדעתך? ואל תשיב כן בגלל שכך רש"י אומר, אלא נא הסבר, באופן פסיכולוגי עמוק כמובן, כיצד אדם מאבד חלק משפיותו בגלל שתיית יין מרובה/מגיתו ומה קורה עם גיטו עקב כך.

גילוי נאות: מחר אני מוכר קמיעות בהנחת ענק לסילוק השידא קורדייקוס. יין מהגת אפשר לקנות בחנות הסמוכה ~של סבתא שלי.","507","","2997","True","True","False","","240","37.26.148.151","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43277","43275","תשובה לשאלתך הראשונה: כן!","17/02/16 16:00","ח אדר א","תשע"ו","16:00","אשבח","להוציא כמה עניינים אסטרונומיים ורפואיים וכדו'","507","","2997","True","True","False","","150","37.26.148.151","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43278","43276","הרמב"ם איזכר קורדייקוס בלשון "רוח רעה"","17/02/16 16:12","ח אדר א","תשע"ו","16:12","דוד כוכב","רמב"ם הלכות גירושין ב, יד:
"מי שהיתה רוח רעה מבעתת אותו ואמר כשהתחיל בו החולי כתבו גט לאשתי לא אמר כלום מפני שאין דעתו נכונה ומיושבת".","125","","2997","True","True","False","","184","37.60.40.110","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43283","43276","כיצד הרמב"ם יבאר את כל הסוגיה שלפנינו?","17/02/16 22:35","ח אדר א","תשע"ו","22:35","אבינועם","וליחוש שמא שד הוא א''ר יהודה כשראו לו דמות אדם אינהו נמי אידמויי אידמו דחזו ליה בבואה אינהו נמי אית להו בבואה דחזו ליה בבואה דבבואה ודלמא אינהו נמי אית להו א''ר חנינא לימדני יונתן בני בבואה אית להו בבואה דבבואה לית להו ...

אשמח לדעת איך מי שסובר שאין כזה דבר שדים מבאר את הסוגיה הזו.
תודה

לא הבנתי מה מפריע לך לגבי קורדייקוס.
אדרבה, כך לשון הגמרא (ולא רק רש"י): הא קמ''ל דהא רוחא קורדייקוס שמה.

ומה תאמר לגבי הסוגיה להלן (בדף של מחרתיים) עם שלמה המלך ואשמדאי מלך השדים?
וכי דפים שלמים אתה מוחק מהתלמוד?
והרמב"ם? האם באמת לכך התכוון? או שמא כוונה אחרת היתה לו?


בנוגע לגילוי נאות: נראה לי ממש לא מכובד ולא לענין הציניות הזו. לא זה המקום לכך.","45","","2997","True","True","False","","528","84.94.81.172","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43279","43278","שים לב הרמב"ם מגדיר "חולי" את מצב רוחו","17/02/16 16:18","ח אדר א","תשע"ו","16:18","אשבח","הרע של האדם ולא רוח רעה במובן שאתה מכוין אליו, לכן הוא גם מסביר שהשהיית מאכל מתחת המיטה בלילה יכול להזיק בגלל מזיקים שנכנסו במאכל ולא רוח רעה ודע שרוח רעה נפסל כקיים ע"י תוספות וגאוני עולם .","507","","2997","True","True","False","","189","37.26.148.223","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43282","43280","צֵל : מתוך 'לכסיקון המדעים המדוייקים'","17/02/16 20:33","ח אדר א","תשע"ו","20:33","אשבח",""צל —‏ מונח באופטיקה: איזור בלתי מואר, ‏הנוצר מאחורי גוף אטום לאור.

אם מקור האור הוא נקודתי - הצל של הגוף הוא מלא. ‏
אם מקור האור אינו נקודתי - מתקבלים שני אזורים אפלים -
אזור אליו אינן מגיעות קרניים - צל מלא
ואיזור המוסתר רק בחלקו על־ידי הגוף - צל חלקי.

צורת הצל נקבעת על-ידי הצורה הגיאומטרית של הנוף
האטום המטיל אותו. תופעות ליקוי המאורות הן צללים
מלאים או חלקיים, המוטלים על־ידי הגופים השמימיים".‏","507","","2997","True","True","False","","216","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43316","43281","קטונתי מכל החכמים","19/02/16 03:07","י אדר א","תשע"ו","03:07","עם הארץ","אולי הרב אלמואדיב יסביר לי פשט של הרב עובדיה מברטנורא על משנה
אבות פרק ה משנה ו
בבאורו למלה ״אף המזיקין״
אף המזיקין - אלו השדים. שלאחר שברא הקב"ה אדם וחוה היה מתעסק בבריאתן, וכשברא רוחותיהן לא הספיק לברוא
גופותן עד שקדש היום, ונשארו רוחות בלא גוף:

ועוד, למה נפסק בשולחן ערוך :(סי' תקנא סע' יח) 'צריך להיזהר מי"ז בתמוז עד ט' באב שלא לילך יחידי מד' שעות עד ט' שעות משום שבהם קטב מרירי שולט ולא יכו התלמידים בימים ההם'

והלכה זו נפסקה גם לדעת הרמ״א .

אז מה אתה אומר לי אלמואדיב הכל ״חרטה״?","248","","2995","True","True","False","","340","107.143.89.119","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43287","43283","כיצד *אתה* תבאר את הסוגיא הזו?","18/02/16 09:49","ט אדר א","תשע"ו","09:49","Almuaddib","לאן נעלם אשמדאי מלך השדים? מדוע איננו מכירים ולו אחד שראהו מזה דורות רבים?


מדוע אמר לי קטב מרירי כי יונתן שידא לא היה ולא נברא, וכי כלל אין שדים?

מי יסביר מי הכה על קדקדו של מי, בין הרמב"ם, הגר"א, הרמב"ן ושאר נושאי הכלים?

איזה שד נכנס במי שמאמין בקיומם של שדים?","107","","2996","True","True","False","","211","209.88.198.77","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43288","43287","השאלה שלי יותר חשובה ויותר חזקה","18/02/16 10:13","ט אדר א","תשע"ו","10:13","אבינועם","ולצערי כל הקטע הציני לא מכובד ולא מכבד אף אחד.

תנסה להיות ענייני.

אני מבין שאתה (כמו אשבח) להוטים על כך שאין שדים ואין דברים שאנחנו (הקטנים) לא רואים בעיניים, ואתם נאחזים בדברי הרמב"ם (בהנחה שאכן כך הרמב"ם סבור, הרי יש כמה נושאים בהם הרמב"ם התבטא באופנים סותרים וייתכן שמתוך מגמה מסויימת).

לשאלתך:
אני לא יודע להיכן נעלם אשמדאי מלך השדים ואינני יודע מדוע איננו מכירים מישהו שראהו מזה דורות רבים.
אעפ"כ זו לא קושיה חד משמעית. "לא ראינו אינה ראיה".

אבקש רק שוב - כיצד תבאר את הגמרא - גם של אתמול וגם של מחר.
אתה הרי מגיד שיעור בדף היומי. מה אתה עושה בשיעור כזה? מלמד את הפשט ואז מעיר הערה שהכל עורבא פרח, או שאתה מעיר הערה אחרת (אותה אני מחפש), כמו לדוגמא: זה משל למשהו אחר (כדרכו של המהר"ל).
אני מבקש פשוט שתכתוב לי מה תאמר לחבר השיעור שלך שישאל שאלת תם: "האם זה היה באמת?" והרי כנראה שתשיב לו ש"לא", ואז מה תאמר לו? כיצד תבאר את הגמרא?

כל עוד אינני מוצא פשט אחר (מניח את הדעת) - אעדיף להאמין לגמרא מאשר לדברי הרמב"ם הללו.

לפני שאתה מגיב - אנא חזור לקטע הראשון בהודעתי. תודה.","45","","2996","True","True","False","","464","84.94.81.172","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43303","43287","אני ממתין למענה (השיעור מתקרב...)","18/02/16 15:06","ט אדר א","תשע"ו","15:06","אבינועם","","45","","2996","False","True","False","","429","84.94.81.172","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43314","43288","מסקנתך שאם אני לא מאמין שיש שדים אז","18/02/16 22:23","ט אדר א","תשע"ו","22:23","אשבח","בהכרח אני לא מאמין בדברים ש"לא רואים בעיניים" היא מסקנה שגויה.
אם אני לא אוהב קשאים אז בהכרח אני לא אוהב ירקות?

(בחרתי דווקא בקשואים וכתבתי בלי האות וו - ואתה יודע למה...).","507","","2996","True","True","False","","202","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43291","43289","שנובע מקיום שני מקורות אור","18/02/16 12:24","ט אדר א","תשע"ו","12:24","Almuaddib","","107","","2996","False","True","False","","134","209.88.198.77","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43313","43291","בהחלט ייתכן, אך גם ייתכן שהמקור השני","18/02/16 20:49","ט אדר א","תשע"ו","20:49","אשבח","הוא החזר קרני האור מפני הים.
נחשוב על מַרְאָה הנצבת ביום שמש בגינה ומחזירה את קרני השמש, הנשברות עליה, אל עבר גוף הנמצא בגינה. לגוף זה יהא צל כפול, אחד בגלל השמש והשני בגלל המראה - ממש כמו העוף בתמונה שצירף אבי .
עכשיו נחשוב על דופן הבור המבריקה בגלל מים שעליה או כל דבר דומה אחר המחזיר את קרני השמש אל גוף האדם בבור, התוצאה גם כאן תהא צל כפול.
וביחס לתמונת העוף:
שים לב לזוויות הכיפוף (הפיתולים) של צוואר העוף ואורכו (גם לאחר שלקחנו בחשבון שצל העוף מוטל על שיפוע) - מאוד ייתכן שמקורם מכיוון הים.
אין ספק שחסרים לתמונה זו נתונים הכרחיים לעניינינו.

ואפשר כמו שכתוב בלכסיקון המדעים המדוייקים שמדובר במקור אור שאינו נקודתי - שאז מתקבלים שני אזורים אפלים.

ברור שאיני שולל כלל שבתמונה זו יש שני מקורות אור שונים, אך בהחלט גם ‏ייתכן שיש רק אחד והשני הוא החזר אור מפני המים.‏","507","","2996","True","True","False","","230","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43304","43303","בשיעור תענה כך:","18/02/16 15:16","ט אדר א","תשע"ו","15:16","דוד כוכב","אמור שהמאירי וסיעתו שלהדיא אינם מאמינים בשדים מבארים את הגמרא כך:
המקשן שהקשה: "וליחוש שמא שד הוא" סבר על פי ידיעותיו המדעיות שיתכן מלאך או שד או חייזר (או השד יודע מי), שיתחזה לבעל וירמה, ואין זה אומר שכולם מסכימים עמו מבחינה מדעית.
ומסקנת הגמרא היא שהחשש לתעלול כזה קיים בעיקר מצד צרה, ואעפ"כ בשעת הדחק אין חוששים לכלום.","125","","2996","True","True","False","","194","37.60.40.110","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43306","43303","ואיך ביארת זאת ביבמות ?","18/02/16 15:22","ט אדר א","תשע"ו","15:22","Almuaddib","אותו הסיפור - כמעט מלה במלה - נמצא גם בסוף יבמות.

וההסבר כל כך פשוט, שלא ברור לי מה השאלה.

הדיון הוא, כידוע, לגבי קול שנשמע, ואין רואים את המשמיע אותו. אין השאלה כאשר בעל הקול - קולו מזוהה, שאז סומכים על כך שזה הוא. השאלה היא כשאין בעל הקול ידוע, והחשש הוא מפני תקלה. כך - כשאומרים שאולי זה שד, כך כאשר חוששים כי זוהי הצרה, וכו'.

והאמונה בשדים היתה נפוצה עד מאד בבבל, כמו גם דברים אחרים שאין להם בסיס - וכי לא ראית מה כתבו הגאונים על התרופות המופיעות בגמרא, גם בדף שלנו?","107","","2996","True","True","False","","132","82.81.160.69","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43309","43306","[ללא נושא]","18/02/16 17:10","ט אדר א","תשע"ו","17:10","אבינועם","תודה

ולגבי המשך הגמרא איך תבאר? (בבואה... בבואה דבבואה... - הרי הגמרא מתייחסת לשדים)

ואיך תבאר את שלמה המלך ואשמדאי??","45","","2996","True","True","False","","465","84.94.81.172","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43321","43314","אנסה שוב","19/02/16 09:02","י אדר א","תשע"ו","09:02","אבינועם","ראשית - אנא נסה להיות ענייני ולא ציני וכעוס וכדומה. זה מקשה להתייחס לדבריך המחכימים והחשובים כאשר אתה מגיב בבוטות שכזו (כנ"ל לגבי אלמואדיב).
שוב - זה לא מכובד, אנחנו לא בשוק.

(ולא הבנתי מה כתבת לגבי קשאים)

לגופו של ענין:
לשיטתך, שאין כזה דבר שדים, אנא, בשעה טובה, תן ביאור לסוגייה הארוכה בנוגע לאשמדאי. האם זה חלום? משל? או מה?
אני מבין שקשה לך לקבל משהו שאתה לא רואה בעיניים, והשאלה כמובן זה היכן הגבול? הרי מלאכים ושרפים אתה מקבל שיש, שדים אתה לא מקבל שיש - מדוע? היכן הגבול?

תודה","45","","2995","True","True","False","","499","84.94.81.172","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43318","43317","השוואתך בין האמונה בה' לאמונה בשדים","19/02/16 05:48","י אדר א","תשע"ו","05:48","אשבח","מחרידה, מזוויעה ומטלטלת.

בנוסף השוואתך זו היא גם המוכיחה שאין להתייחס לכל שאר דבריך שכתבת ואני משליכם לכל השדים והרוחות.","507","","2995","True","True","False","","175","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43320","43317","אני מקווה שעדיין אינך זובח לשעירים כי","19/02/16 08:58","י אדר א","תשע"ו","08:58","אשבח","בלהט המעוות שלך זה יכול לקרות.","507","","2995","True","True","False","","154","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43340","43317","חוששני שכתבת דבריך אלו, כשאתה יושב בגת,","21/02/16 08:17","יב אדר א","תשע"ו","08:17","Almuaddib","ושותה יין חדש.","107","","2993","True","True","False","","148","87.68.53.160","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43372","43317","יש משהו מוזר קמעא, במי שקובל על סגנון","21/02/16 16:00","יב אדר א","תשע"ו","16:00","Almuaddib","כתיבתו של מישהו, תוך שהוא דורש-מפרש את הכינוי בו הוא כותב כאן.

אתה יודע, אפשר לעשות מדרשים רבים כגון אלו גם על הכינוי בו אתה כותב.

ניסיתי פעם, למשל, לראות איזה גימטריאות על הכינוי שלך ניתן לעשות? זה יכול לנוע בין משעשע לבין מביך מאד.","107","","2993","True","True","False","","138","82.81.160.69","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43327","43320","ברוך ה' פגעתי בול! יש סיכוי שתשוב בתשובה","19/02/16 14:40","י אדר א","תשע"ו","14:40","אלף בית רשי","הסגנון שאתה עונה על ידי עיוות מה שכתבתי והכנסה של דברים שלא כתבתי על אמונה בשדים, תוך שאני מציין "להבדיל" כך שבוודאי אין שום השוואה ואין עולה מדברי שום חובה להאמין בשדים שיש להם רגל של תרנוגלת,
כתיבתך האמוציונלית מראה שעליתי על גילגולך בניקך הקודם והכותרת התכוונה לרמוז לכך בלבד ללא קשר אמיתי בין מיהו למיהו, ודוק ואשבח
אני מחיתי על הסגנון המתנשא השם כאילו גם את רש"י במקום שלא יודע מה שמדבר ויש "כאן" חכמים יותר ממנו, ויש כאן חכמים משלמה,
אני שוב אומר שאין בהכרח ראיה מהרמב"ם השוללת את ענינם של השדים ורוחות רעות ואין גם ציור וקומה להם, ודבר זה הוא מושג שאינו נתפס בגשמיות, והסיבות שרש"י גם פתר את עניין הקרודייקוס והחליפו במושג שד לא בא לבאר שעכשיו אנו מבינים יותר אלא שלח את ענין זה למושג הנמצא מעבר כך הקודייקוס וכך גם השד,
אוסיף ואציין שהחברים כאן שלחו לי באישי חיזוקים לדברי וחבל שאין להם אומץ לצאת בגלוי נגד אנשים המסתתרים כשדים תחת שמות מפוצצים, אני לא מתחבא שמי לאחרונה ידוע לכל הגולשים באתר","278","","2995","True","True","False","","211","24.201.226.110","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43322","43321","קיבלתי. 1. כל המסופר על אשמדאי והשדים","19/02/16 10:19","י אדר א","תשע"ו","10:19","אשבח","זו דרך חכמים להנחיל לנו דבקות בה' ובתורתו.
בא נחשוב: איך אפשר לחבר לבני דורם שאינם מחובשי בית המדרש במקרה הטוב לעולם התורה?
בני דורם חיו את התרבות שמסביבם וקל יותר להעניק להם את מתיקות התורה דרך סיפורי שדים ורוחות האופפים אותם ו"מופיעים" עם כל תופעת טבע וכדו' שלא ניתנת להסבר - במקום לעקור מהם את השדים והרוחות.
ודאי וודאי שחכמים לא אמרו לנו להאמין בשדים, שהרי זה איסור מהתורה וזה גם מוכיח שהשדים שימשו כלי בידי חכמים רק להמוני העם ובבית המדרש ענו היטב לשאלה " ולנו מה אתה אומר".","507","","2995","True","True","False","","194","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43323","43321","2, לא קשה לי בכלל לקבל משהו שאיני רואה","19/02/16 10:53","י אדר א","תשע"ו","10:53","אשבח","בעיניים.

אנסה להסביר ומקווה שבכך אוציא מדעת הטוענים כלפיי את טענתם: "שקשה לך לקבל משהו שאתה לא רואה בעיניים".

ובכן, עולם המדע בכלל - ועולם המתימטיקה והפיסיקה בפרט, רָווּי במושגים ועצמים בלתי נראים. אני מאמין באמונה שלמה ומוחלטת שהקב"ה בראם ומימלא אני מאמין בקיומם (כל אחד יכול להתחיל לחשוב על פרוטון או וירוס וכו') - אני בא מעולם זה! עשרות שנים חייתי בעולם המתימטיקה והמדע וגם בדרג אקדמי (לצערי אני נאלץ לומר זאת כאן - ומקווה שהינך מבין את סיבת הדבר).
לענ"ד, הטוענים כטענה לעיל, מנסים להקל על עצמם את הקושי שלהם להתמודד עם נושא השדים, הרוחות וכו' כשהוא יוצא מפי חכמים והקושי גדול עשרת מונים כשהוא מופיע בגמרא.","507","","2995","True","True","False","","198","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43326","43321","3. על הקישואין ששאלת ראה סנהדרין סח.","19/02/16 13:46","י אדר א","תשע"ו","13:46","אשבח","ובמפרשים.","507","","2995","True","True","False","","136","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43368","43327","אֲשַׁבֵּחַ- זהו ר"ת שמי המלא בעליה לתורה","21/02/16 15:03","יב אדר א","תשע"ו","15:03","אשבח","אני רואה שיחידת המודיעין שלך ("אוסיף ואציין שהחברים כאן שלחו לי באישי") מסרה לך מידע שגוי " נגד אנשים המסתתרים כשדים תחת שמות מפוצצים".","507","","2993","True","True","False","","199","79.179.143.90","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43344","43340","ראו את מאמרו הנפלא של הרב נחום רבינוביץ","21/02/16 08:51","יב אדר א","תשע"ו","08:51","אבגדה","מדובר במשל.

למאמר","565","","2993","True","True","False","","107","213.151.38.126","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43348","43344","[ללא נושא]","21/02/16 09:13","יב אדר א","תשע"ו","09:13","אבגדה","הרב מעמיד את כל הסיפור כמשל לשתי דמויות באישיותו של שלמה המלך - מלך ישראל צדיק וחכם, אך גם אדם בשר ודם, שלא עמד בפני יצרו וחשב שיוכל להגיע ל"השגת המושכלות" תוך כדי ויתור על מצוות חשובות. חשב שיוכל לעמוד בפני יצרו ונכשל. בבחינת "כפאו שד" - השתלט עליו שד והכשיל אותו.","565","","2993","True","True","False","","117","213.151.38.126","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43373","43368","ידעתי בדיוק מה הר"ת ותמהתי איך אתה משתמש","21/02/16 16:22","יב אדר א","תשע"ו","16:22","אלף בית רשי","ברמז: המבשר והנביא תולדות החי
מקום מגורים: יתוש ......
צריך רמזים נוספים?
ואכן בדקתי עכשיו בניקך הקודם ולא מצאתי שהתנגדת לר"ת והחלפתיך עם אחר על כך סליחה, ולהיפך מצאתי שהבאת ר"ת","278","","2993","True","True","False","","223","24.201.226.110","0","43263","גיטין|סו ע"א",""),new Message("43374","43372","צודק! אני מקבל את הסיפא של דבריך","21/02/16 16:28","יב אדר א","תשע"ו","16:28","אלף בית רשי","אבל טול קורא מבין עיניך וחבוש משקפיים וראה מה אתה בעצמך מגיב, שזה לא רק על מה שרואים אלא אפילו מתיימר לדעת באיזה מצב היה הכותב בשעת כתיבתו וכמה יין הוא שתה, אז בא נהיה קצת רציניים למרות שחודש אדר היום,
הכתיבה שכותבים כאן בהתייחסות לגדולי עולם צריכה להיות בצורה מכובדת מאוד וגם אם מוצאים אילנות לתלות בהם,
שאלות ותמיהות יכולים להישאל, ויש גם תשובות בדר"כ","278","","2993","True","True","False","","217","24.201.226.110","0","43263","גיטין|סו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);