var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43589;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43589","0","קידושי שטר. מקרים בהיסטוריה?","08/03/16 00:31","כח אדר א","תשע"ו","00:31","maruvka","האם ידוע לנו על מקרים כלשהו מתקופת הגאונים ואילך בהם קידשו בשטר?

כמו כן, מתי קידושי כבשו את השוק לחלוטין? המרדכי כותב שנהגו לקדש בטעת זהב. מתי זה התחיל?","93","","2975","True","True","False","","1001","160.39.173.3","0","0","קידושין|ב ע"א",""),new Message("43602","43589","ביבמות כתוב שהנפוץ היה קידושין בכסף","08/03/16 17:42","כח אדר א","תשע"ו","17:42","אבגדה","תלמוד בבלי מסכת יבמות דף לא עמוד ב

ומפני מה לא תקנו זמן בקידושין? הניחא למ"ד משום פירי, ארוסה לית לה פירי, אלא למ"ד משום בת אחותו, ליתקין זמן! משום דאיכא דמקדש בכספא ואיכא דמקדש בשטרא, לא תקון רבנן זמן. א"ל רב אחא בריה דרב יוסף לרב אשי: והא עבדא, דאיכא דקני בכספא ואיכא בשטרא, ותקון רבנן זמן! התם רובא בשטרא, הכא רובא בכספא. אב"א: משום דלא אפשר, היכי ליעביד? לינחה גבי דידה. מחקה ליה, לינחה גבי דידיה - זמנין דבת אחותו היא ומחפה עלה, לינחה גבי עדים - אי דזכירי ליתו ליסהוד, ואי לא - זמנין דחזו מכתבא ואתו מסהדי, ורחמנא אמר: מפיהם ולא מפי כתבם. אי הכי, בגירושין נמי נימא הכי! התם להצלה דידה קאתי, הכא לחובה דידה קאתי.","565","","2975","True","True","False","","134","213.151.38.126","0","43589","קידושין|ב ע"א",""),new Message("43603","43602","הרוב בכסף כלומר היה מיעוט שלא בכסף","08/03/16 17:50","כח אדר א","תשע"ו","17:50","maruvka","נראה שבתקופת הגמרא אכן היו כאלו שקידשו לא בכסף. ולאור זה שרב מנגיד אמאן דקדיש בביאה, כנראה שאלו שלא קידשו בכסף עשו זאת בשטר.

ובכל אופן, אני שואל מתי הפסיקו לחלוטין לקדש בשטר, והאם היו מקרים שכן עשו זאת?","93","","2975","True","True","False","","97","166.137.252.125","0","43589","קידושין|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);