var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43647;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43647","0","גלות החרש והמסגר","10/03/16 21:33","ל אדר א","תשע"ו","21:33","עלי","בימי יכניה הוא יהויכין, נזכרת גם בסדר עולם רבה. בפרק כד מובא שם מהירושלמי שיאשיהו גנז את הארון ואילו בפרק כ"ה מובא שארון גלה לבבל כמובא גם ביומא, עיי"ש בפרשנים, בגירסאות, וכו'. סתירה לכאורה זו נוספת על אי האפשרות למצוא קשר בין גלות החרש והמסגר אשר לפי מסורת חז"ל אין מדובר בבעלי מלאכה אלא בלומדי התורה ( כמו בימינו היו מגזרים בעם, ואולם אז הרבה יותר מאשר בימינו הם היו האליטה ) לעניין הארון הנזכר.
לשיטת רש"י, לשיטת רבי יהודה בן לקיש בירושלמי שקלים, היו שני ארונות, באחד היו הלוחות השלמים וספר התורה ( ארון בצלאל ) ובשני שברי הלוחות. הארון העיקרי נגנז ולפי זה הארון שגלה היו בו שברי הלוחות, ולא ברור מדוע לקחוהו ומה קרה לו שם.
במאמר שכתבתי בשעתו הראיתי שאפשר להציע הצעה חלופית, לפיה בארון האחד היו כל הלוחות ( בצלאל ) ובשני היה ספר התורה ( הצעה שמתבססת על מחלוקת הרמב"ן ואברבנאל על רש"י בעניין ) . לפי הצעה זו הארון שגלה היה עם ספר התורה ואזי ברור גם מדוע, כי הוא גלה עם החרש והמסגר שהם לומדי התורה. ארוכים הדברים ואין באפשרותי להאריך יותר כאן, ( אולם אם אמנם כן ניתן להבין גם מדוע עזרא הסופר יכול היה לשנות את הכתב ולשמר את הנוסח המובא ארצה בעלותו לא"י, אכמ"ל ).","209","","2972","True","True","False","","1033","164.138.115.107","0","0","גיטין|פח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);