var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43686;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","46"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43686","0","האם בעלי התוספות חולקים על הגמרא???","13/03/16 09:59","ג אדר ב","תשע"ו","09:59","Almuaddib","גמרא:

"...ואיבעית אימא: אי תנא "קונה" הוה אמינא אפילו בעל כרחה.
תנא "האשה נקנית", דמדעתה - אין, שלא מדעתה - לא
"



תוספות על אתר:

"...הא דקתני "היבמה נקנית" ולא קתני "היבם קונה" - בעל כרחה, איידי דקתני "האשה נקנית", תני נמי סיפא "היבמה נקנית"; דנקנית משמע מדעתה ומשמע בעל כרחה".


ממה נפשך? הגמרא קבעה, במפורש, כי התנא נקט בלשון "האשה נקנית", כדי שנדע שזה רק מדעתה, שאינה נקנית בעל כרחה. באים בעלי התוספות וכותבים לנו כי "האשה נקנית" משמעותו גם בעל כרחה???","107","","2969","True","True","False","","989","209.88.198.77","0","0","קידושין|ב ע"ב",""),new Message("43688","43686","מפורט בחידושי הריטב"א:","13/03/16 12:14","ג אדר ב","תשע"ו","12:14","דוד כוכב",""ומפרקי לה דקונה משמע בעל כרחה דוקא אבל נקנית משמע מדעתה ומשמע בעל כרחה, ובאשה דהוי תחלת קנין משמע מדעת [ו]סיפא דיבמה דזקוקה ועומדת משמע בעל כרחה".","125","","2969","True","True","False","","186","164.138.126.232","0","43686","קידושין|ב ע"ב",""),new Message("43690","43686","'דנקנית' בתוס' מוסב רק על היבמה","13/03/16 16:54","ג אדר ב","תשע"ו","16:54","אשבח","היבמה נקנית בע"כ - האשה לא! וכפי שאמרה הגמרא.

וגם כך אפשר להבין מהתוס' עליהם אתה שואל:
"...תני נמי סיפא "היבמה נקנית"; דנקנית [ 'דנקנית' - מוסב רק על היבמה ולא גם על האשה!, אשבח] משמע מדעתה [של היבמה] ומשמע בעל כרחה [של היבמה]".

והדברים ידועים שבביאת היבם על היבמה, אף בע"כ, היא נקנית לו סופית, ואין אשה שאינה יבמה מתקדשת בביאה בע"כ.

ואפשר גם "דנקנית' קיים רק באשה ושלא בע"כ - אבל אצל יבמה 'דנקנית' קיים גם מדעתה וגם בע"כ.

כך נלענ"ד.","507","","2969","True","True","False","","219","79.183.10.125","0","43686","קידושין|ב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);