var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43843;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43843","0","האם יש מכירה לעבד לפחות מ-6 שנים?","25/03/16 14:35","טו אדר ב","תשע"ו","14:35","זילבר פדואל","האם יש חילוק בין מוכר עצמו למכרוהו?
כמובן הכוונה לא במקרה של יובל בתוך
ה6 שנים אלא למשל אם סכום הגניבה נמוך.

הראיתי למו"ר אחי הרב עזריאל
את דברי הרמב"ם בפיהמש : "ואם היו דמיו יותר מן הסך שנשאר עליו מקרן גניבתו אינו נמכר"

אך לא מצאתי דין זה בהלכות עבדים.

אחי אמר שזה גדר של שכיר ולא של עבד.

אודה על דעתכם בענין.
בנוסף- מה הדין אם סכום הגניבה
גבוה ממחיר 6 שנות עבודה.

אולי (?) יש ראיה לענין זה מדין שיעבודא
דרבי נתן לקמן טו.
אשמח לתשובה גם בנושא זה","504","","2961","True","True","False","","967","213.151.32.163","0","0","קידושין|יד ע"ב",""),new Message("43844","43843","ראה קובץ מצורף של נתיבות הש"ס","25/03/16 15:44","טו אדר ב","תשע"ו","15:44","אשבח","הטבלה בעמוד השני.

קישור לאתר:
http://www.NetivotHashas.org.il","507","pdf","2961","True","True","False","","337","79.180.216.44","0","43843","קידושין|יד ע"ב","0-pdf"),new Message("43845","43843","הבנה אפשרית לנקודות שהעלית","25/03/16 16:01","טו אדר ב","תשע"ו","16:01","אבי גרינבלט","במקרה של גניבה , בי"ד יכולים למכור את הגנב רק כאשר אין לו לשלם את הקרן.
וכך מובא ברמב"ם בתחילת הלכות עבדים (א,א) כי יש תנאי ברור מתי מותר לאדם למכור את עצמו "אין אדם רשאי למכור את עצמו עד שלא ישאר לו כלום, ואפילו כסות לא תשאר לו. ואחר כך ימכור עצמו"

עוד מובא ברמב"ם בהלכות גניבה פרק ג,יד.
"היה קרן הגניבה שוה מאה ואין הגנב שוה אלא חמשים הרי זה נמכר ושאר הקרן עם הכפל עליו חוב עד שיצא בשביעית ויעשיר וישלם. היה הגנב שוה מאה ואחד אינו נמכר שנאמר ונמכר בגניבתו עד שיהיו דמיו כולן מובלעין בגניבתו".

ואולי בזה תשובה לשתי שאלותיך היפות.

ועוד יש להוסיף כי בתוס בדף טו,א ד"ה "ואידך"(השני) נחלקו האם הלכה כרבי נתן אם לאו היות ובגמרא משמע שלא נפסק כר"נ(לא בעניני עבדים , כן בעניני בעל חוב) היות ורבי אליעזר סובר כמותו ואין הלכה כרבי אליעזר (שמותי הוא) אלא כתנא קמא.
אמנם הרמב"ם ובעקבותיו השו"ע מביאים את דברי רבי נתן להלכה (רמב"ם הל' מלוה ולווה ב,ו ושו"ע חו"מ פו,א).","539","","2961","True","True","False","","153","95.86.70.31","0","43843","קידושין|יד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);