var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43868;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","59"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","51")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43868","0","הרב שמחל על גרעונו - אין גרעונו מחול","28/03/16 11:13","יח אדר ב","תשע"ו","11:13","רחל","בגרעון כסף - שואלים שטר למה לי לימא ליה באפי תרי וכו'.
התשובה "עבד עברי גופו קנוי והרב שמחל על גרעונו אין גרעונו מחול".
לא מספיק הבנתי מה זה אומר 'מחל על גרעונו' ו'גרעונו מחול',
וכן -
אם אין גרעונו מחול - מדוע שטר עוזר?
ואם גרעונו מחול - אז למה לא להסתפק באפי תרי או באפי בי דינא?

תודה","573","","2956","True","True","False","","975","62.90.88.104","0","0","קידושין|טז ע"א",""),new Message("43873","43868","יש הבדל בין נתינה לבין מחילה","29/03/16 00:38","יט אדר ב","תשע"ו","00:38","דוד כוכב","לצורך נתינה אין די באמירה, נחוץ מעשה של קנין מתנה. למשל שדה ועבד נקנים בקנין שטר, כלומר מסירת שטר שבו רשום הקנין.
אבל לצורך מחילת חוב מספיקה אמירה. אם מישהו חייב לי כסף, מספיק שאומר שאני מוותר והחוב יפקע, גם בלי שום מעשה וקנין.

לדעת אביי - עבד עברי רק חייב לאדון את עבודתו עד לסוף תקופת העבדות. לכן יכול האדון לוותר על החוב של העבודה בדיבור בלבד.
לדעת רבא - עבד עברי "גופו קנוי" לכן שחרורו תלוי בקניין מעשי שבו האדון יַקְנֶה ויתן לעבדו את עצמו.","125","","2955","True","True","False","","161","95.86.87.9","0","43868","קידושין|טז ע"א",""),new Message("43874","43868","בקיצור","29/03/16 04:55","יט אדר ב","תשע"ו","04:55","עם הארץ","מחל על גרעונו אין גרעונו מחול״
לדעת רבא העבד קנוי בקניין גוף, ולא שייך אם האדון מחל על יתרת כסף מקנתו(מחל על גרעונו)
ולכן גם אם האדון מחל על יתרת הכסף (אין גרעונו מחול) הוא יכול לחזור ולהשתעבד בעבד כי צריך שטר להפקיע את הקנין.","248","","2955","True","True","False","","285","107.143.89.119","0","43868","קידושין|טז ע"א",""),new Message("43875","43868",""גופו קנוי"","29/03/16 09:26","יט אדר ב","תשע"ו","09:26","אבי גרינבלט","אכן ביטוי זה , חייב להישאר בתוך מרכאות היות ואינו באמת קנוי לאדון בגופו ואכן קיימות מספר הבנות במה הוא קנוי , האם למעשי ידיו או דעת הרמב"ן המחדש כאן חידוש גדול ומגדיר זאת "קנין איסור"(כעין קנין קידושי אשה האוסרה על אחרים וכאן העיקרון שונה עפ"י הרמב"ן) וראו בתוך דבריו את חידושו הגדול.","539","","2955","True","True","False","","131","81.218.132.64","0","43868","קידושין|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);