var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=441;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("441","0","...רבא חייבינהו... איכסיף לסוף איגלאי...","01/08/09 21:56","יא אב","תשס"ט","21:56","לינקוש",""מרימר בר חנינא אוגר כודנייתא בי חוזאי, נפק לדלויי טעונה בהדייהו, פשעו בה ומית.
אתו לקמיה דרבא, חייבינהו.
אמרו ליה רבנן לרבא: פשיעה בבעלים היא!
איכסיף.
לסוף איגלאי מילתא דלמיסר טעונה הוא דנפק
.

הניחא למאן דאמר פשיעה בבעלים פטור - משום הכי איכסיף,
אלא למאן דאמר חייב - אמאי איכסיף?

- לא מיפשע פשעו בה, אלא איגנובי איגנוב, ומתה כדרכה בי גנב הוי.
ואתו לקמיה דרבא וחייבינהו,
אמרו ליה רבנן לרבא: גניבה בבעלים היא!
אכסיף.
לסוף איגלאי מילתא דלמיסר טעונה הוא דנפק
".

מצורף קטע מעניין מיוסף דעת (מדף פא ע"ב) המבאר את הנושא.","58","pdf","5385","True","True","False","","1918","77.126.185.39","0","0","בבא מציעא|צז ע"א","0-pdf"),new Message("47388","441","ביאור איסור דין בפני עכו"ם נראה לא נכון","02/01/17 12:20","ד טבת","תשע"ז","12:20","אור חדש","אין שום הכרח שהדין יהיה מכוון לאמת, אדרבה מוכח מההשגחה הנפלאה על רבא ותלמידו שבסתמא גם בדייני ישראל עלולים לטעות בדין וממילא אין לזה שום שייכות לאיסור הדין בפני עכו"ם.","458","","2674","True","True","False","","125","213.151.53.59","0","441","בבא מציעא|צז ע"א",""),new Message("47412","47388","לפי הבנתי","03/01/17 01:39","ה טבת","תשע"ז","01:39","שמעיה","הוא בא לבאר את האיסור לדון לפני עכו''ם על פי כללי הפסיקה התורניים. מאחר ובאמת אף אם הדיין ינהוג כפי שעיניו רואות בהלכה - יש צורך בסייעתא דשמיא שיכוון אף למציאות הנכונה והאמיתית, והואיל ואם הדיין הוא גוי אין זכות לסייעתא זו, על כן לא מספיק שהשופט הנכרי ידון לפי המקורות ההלכתיות בלבד, אלא יש צורך אף לגיירו.","593","","2673","True","True","False","","72","195.60.235.5","0","441","בבא מציעא|צז ע"א",""),new Message("47414","47412","זאת בדיוק דחיתי","03/01/17 08:33","ה טבת","תשע"ז","08:33","אור חדש","מכך שגם בדייני ישראל אין הכרח להשראת שכינה ושיגיעו לאמת, אדרבה רק מעטים בלבד מתועדים בהשגחה כזו, מוכח שאין לזה שייכות לשאלה אם לדון בפני דיין כזה או לא.
ממילא אין זה הטעם לאיסור לדון בפני עכום הדן בדיני ישראל, שהרי בזה שלא בהכרח יגיע לאמת לא שונה הוא מרוב דייני ישראל.","458","","2673","True","True","False","","106","87.70.35.166","0","441","בבא מציעא|צז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);