var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44121;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44121","0","כמה הערות בדף היומי","13/04/16 05:26","ה ניסן","תשע"ו","05:26","שמואל ד","ל. מדוע ספרו הסופרים רק תיבות שבספר תורה ותהילים?

לא: כגון אנא וברש"י אהוב לאבי ויקיר לאמי ...
מדוע שינה בלשונו.

לב. משל מי וברש"י מאכילו ומשקהו ומכבדו. לכאורה הול"ל מכבדו, ותו לא, שכולל הכל וצ"ע.

לב. פודין זה לזה וברש"י אם יש "לאביו" מעשר עני כו' ובד"ה ומאכילין "אם אביו עני וכן כולם" ...מדוע לא כתב וכן כולם לעיל..

לב. דמחיל ליה ליקריה.. א) סוכ"ס כעס נמי עבירה היא.. ב) מה הכוונה שעבד כן בשעת ריתחא...

לב. בסוגיא דנסקלין ונשרפין ...וברש"י דאם כן אזלת לך בתר "מיעוטא" לכאורה הול"ל "בתר רובא" כמו שאיתא בגמרא וברש"י ד"ה התם ומדוע נקט מיעוטא ובלשון שלילה..

לב. ברש"י אבא אומר כו' כגון לקבור את המת או לויה...
מדוע נקט שתי דוגמאות של מיתה ופורעניות...וצ"ב","575","","2942","True","True","False","","847","63.143.227.46","0","0","קידושין|לג ע"א",""),new Message("44129","44121","תשובות","13/04/16 18:42","ה ניסן","תשע"ו","18:42","דוד כוכב","ל. הובאה דוגמא מהתורה שהיא ניתנה מסיני, והובאו גם ספרים שמנין פסוקיהם תלויים במספר פסוקי התורה - יתר ח' או חסר ח', וראה בהגהת הגר"א.

לא: כלשון מפרשי המקרא: "כפל הענין במלות שונות", לצורך יופי המליצה.

לב. הזכיר אכילה ושתיה שיש בהם הוצאה, וביאר שהוא משום מצוות כיבוד אב.

לב. המילים "וכן כולם" איירי על כל הדיבורים. ברש"י המקורי לא היה הפסק בדיבור המתחיל.

לב. א) איסור לפני עיוור קיים רק אם מכשילו בלאו גמור, ובזה אין היתר. ולא חשש שיכשל במידות, כי אדרבה, בנסותו אותו חישל אותו להיות יחיד בסבלנותו וענוותנותו, וכך היה - כדברי רבא במסכת מועד קטן דף כח ע"א. ב) אדם כעסן אינו מבחין בשעת כעסו היכן נעשתה קריעת הבגד (מפירוש חברותא).

לב. לתוספת ביאור.

לב. אלו דוגמות שכיחות למצוה עוברת.","125","","2942","True","True","False","","137","212.76.123.9","0","44121","קידושין|לג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);