var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44133;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44133","0","ולימדתם אותם את בניכם לדבר בם","14/04/16 06:38","ו ניסן","תשע"ו","06:38","הודו_כי_טוב","רש"י מפרש שמכאן לומדים שזה רק לבנים ולא לבנות חיוב בלימוד התורה
1. מופיעה המילה 'את' וכשהיא מופיעה זה אומר לרבות משהוא
אם זה לא את הבנות אז את מי ?
2. וגם אם האב חייב ללמד את הבן האם זה אומר שהבן חייב ללמוד?
3. וגם אם האב לא חייב ללמד את הבנות זה פוטר אותה מללמוד ?","207","","2945","True","True","False","","853","46.19.85.87","0","0","קידושין|לד ע"א",""),new Message("44135","44133","מענה אפשרי","14/04/16 09:16","ו ניסן","תשע"ו","09:16","אבי גרינבלט","שאלה 2 - אם התכוונת בשאלתך כאשר האב אינו מלמדו , להלן דברי הרמב"ם :"וחייב לשכור מלמד לבנו ללמדו ואינו חייב ללמד בן חבירו אלא בחנם מי שלא למדו אביו חייב ללמד את עצמו כשיכיר שנאמר ולמדתם אותם ושמרתם לעשותם וכן אתה מוצא בכל מקום שהתלמוד קודם למעשה מפני שהתלמוד מביא לידי מעשה ואין המעשה מביא לידי תלמוד.
שאלה 1 - בספרי בדברים פיסקא ל"ד וברמב"ם בהלכות תלמוד תורה פרק א' ובטור ביורה דעה בסימן רמ"ה ובשולחן ערוך שם כתבו שמכלל מצוה זו הוא ללמד לא רק את בניו שלו אלא מצוה על כל חכם מישראל ללמד תלמידים שגם התלמידים נקראים בנים ורק שמצוה להקדים בניו לילדים אחרים עכ"ד וכן הביא ברש"י על התורה שם בפרשת ואתחנן דבר זה","539","","2945","True","True","False","","113","81.218.132.64","0","44133","קידושין|לד ע"א",""),new Message("44136","44133","אפשר שכאן המילה 'את' משמשת כאות 'ל'","14/04/16 11:18","ו ניסן","תשע"ו","11:18","אשבח","כאילו נאמר: וְלִמַּדְתֶּם אֹתָם לִבְנֵיכֶם ,

כשאתה אומר: אני מלמד את הילד את פרק א, אתה בעצם אומר אני גורם שהילד ידע את פרק א = אני מעביר לילד ידע על פרק א.

עכ"פ, לענ"ד, אין כאן ריבוי. זו לא 'את' שמרבה שני דברים זהים.","507","","2945","True","True","False","","228","79.182.39.231","0","44133","קידושין|לד ע"א",""),new Message("44137","44133","תשובות","14/04/16 16:07","ו ניסן","תשע"ו","16:07","דוד כוכב","1. נכדים. והביאו פסוק מפורש שמגלה את זה.
במסכת קידושין דף ל ע"א: "דתניא: ולמדתם אותם את בניכם - אין לי אלא בניכם, בני בניכם מנין? ת"ל: והודעתם לבניך ולבני בניך".

2. כן. זה נלמד בגזירה שוה.
במסכת קידושין דף כט ע"ב: "ללמדו תורה. מנלן? דכתיב: (דברים יא, יט) וְלִמַּדְתֶּם אֹתָם אֶת בְּנֵיכֶם . והיכא דלא אגמריה אבוה - מיחייב איהו למיגמר נפשיה, דכתיב: (דברים ה, א) וּלְמַדְתֶּם [אֹתָם וּשְׁמַרְתֶּם לַעֲשֹׂתָם]".

3. כן. זה נלמד בגזירה שוה.
במסכת קידושין דף כט ע"ב: "וכל שאין אחרים מצווין ללמדו - אין מצווה ללמד את עצמו. ומנין שאין אחרים מצווין ללמדה? דאמר קרא: ולמדתם אותם את בניכם - ולא בנותיכם".","125","","2945","True","True","False","","180","212.76.123.9","0","44133","קידושין|לד ע"א",""),new Message("44139","44137","ל-1: אינך עונה על השאלה שנשאלה:","14/04/16 17:45","ו ניסן","תשע"ו","17:45","אשבח","גם הודו_כי_טוב ודאי וודאי למד ויודע את חלק זה של הגמרא שכתבת (שהלימוד לנכדים נלמד מ"והודעתם לבניך וכו'),
שאלתו היא מה באה המילה 'את' לרבות? (ריבוי שלא נלמד כאן בגמרא).

שהרי למדנו שאתין וגמין באים לרבות, כגון: "את ה' אלהיך תירא" - לרבות תלמידי חכמים, "ולא יאכל את בשרו" - לרבות את הטפל לבשרו, כלומר שלא רק בשרו של שור הנסקל אסור בהנאה אלא אף עורו "הטפל לבשרו" אסור בהנאה ועוד.

שאלת הודו_כי_טוב על ריבויים הנלמדים מהמילה 'את' היא שאלה טבעית ולמדנית כאן, ותבוא בע"ה בדפים נו נז במסכתנו.

המילה 'את' לא נדרשת כאן כריבוי ללימוד הנכדים - ולכן אינך משיב לשאלת הכ"ט. פשוט הבאת חלק אחר מהגמרא שממנו לומדים משהו שלא קשור לשאלה.
=======================
וכך יגיד וילמד אותנו שמעון העמסוני בדף נז. במסכתנו: "כשם שקיבלתי שכר על הדרישה, כך אני מקבל שכר על הפרישה...".","507","","2945","True","True","False","","232","79.182.39.231","0","44133","קידושין|לד ע"א",""),new Message("44141","44139","הסבר דברי","15/04/16 00:32","ז ניסן","תשע"ו","00:32","דוד כוכב","לא כתבתי שהגמרא היא שאמרה מה דורשים מהמילה את.
הצעתי כך: הרי קי"ל שצריך ללמד גם נכדים, אם כן י"ל ש'את' כולל את הנכדים.
קושיה שרמזתי לה: למה אם כן הגמרא לומדת נכדים מפסוק אחר?
תירוץ שכתבתי: כי בפסוק שהביאה הגמרא הנכדים מוזכרים יותר במפורש.

ניתן להוסיף ולהקשות: אם כן, חוזרת השאלה לשם מה נצרכת תוספת המילה את?
תירוץ: הרי הגמרא דחתה את הלימוד מהפסוק ההוא ואמרה שניתן להסביר את הפסוק באופן אחר - כפי שפירש החולק. אם כן נחוצה המילה 'את' לרבות ולגלות שאין זה פירוש הפסוק ההוא.","125","","2944","True","True","False","","176","212.76.123.9","0","44133","קידושין|לד ע"א",""),new Message("44142","44141","והמשכיל בעת כזו לא יגיב למה שאתה","15/04/16 06:13","ז ניסן","תשע"ו","06:13","אשבח","כותב.","507","","2944","True","True","False","","192","79.182.39.231","0","44133","קידושין|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);