var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44197;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44197","0","קרבו נסכים במדבר - טבלת סיכום","17/04/16 20:20","ט ניסן","תשע"ו","20:20","amdavid","מצ"ב טבלה מקוצרת וטבלה מפורטת

מי שיכול לבדוק ולתקן במידת הצורך יבורך","175","docx","2933","True","True","False","","1000","79.181.214.114","0","0","קידושין|לז ע"ב","0-docx"),new Message("44206","44197","הערה קטנה","18/04/16 10:50","י ניסן","תשע"ו","10:50","אבי גרינבלט","נראה שאולי צריך לתקן בדעת ר"ע בנסכי יחיד במדבר , היות ונאסרו במדבר במות היחיד ממילא גם אין מנסכים היחידים ואולי כדאי לסמן X.","539","","2932","True","True","False","","120","46.19.86.73","0","44197","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44210","44197","קצת (ולא חדש..) על "מנחת נסכים" ו"נסכים"","18/04/16 12:21","י ניסן","תשע"ו","12:21","אשבח","‏‏'מנחת נסכים' היא מנחה הבאה עם קרבן עולה, עם קרבן שלמים, או עם חטאת ואשם של מצורע. שמה של המנחה, ‏‏'מנחת נסכים', בא לה משום שמביאים עמה יין לנסך על גבי המזבח. ‏

"נְסָכִים" הוא סוג של קרבן מן הצומח המובא כיין.

בעל קרבן, עוֹלָה או שלמים (בין יחיד בין ציבור), חייב להביא יחד ‏עם קרבנו גם נסכים.
כמות היין שעליו להביא נמדדת ביחידת הִין (כ 3.6 ליטר) והיא משתנה לפי סוג הבהמה ‏המוקרבת:
לפר מביא חצי הין (1.8 ליטר),
לאיל מביא שליש הין (1.2 ליטר),
לכבש או לכבשה מביא רבע הין (0.9 ‏ליטר).

אדם יכול לנדב או לנדור רק נסכים, ללא קרבן, ואז כמות היין שיביא לא תפחת מרבע הין. וכך לשון התורה ‏בספר במדבר פרק טו פסוקים ד-י: " וְהִקְרִ֛יב הַמַּקְרִ֥יב קָרְבָּנ֖וֹ לַֽיהוָ֑ה מִנְחָה֙ סֹ֣לֶת עִשָּׂר֔וֹן בָּל֕וּל בִּרְבִעִ֥ית הַהִ֖ין שָֽׁמֶן: וְיַ֤יִן ‏לַנֶּ֙סֶךְ֙ רְבִיעִ֣ית הַהִ֔ין תַּעֲשֶׂ֥ה עַל-הָעֹלָ֖ה א֣וֹ לַזָּ֑בַח לַכֶּ֖בֶשׂ הָאֶחָֽד: א֤וֹ לָאַ֙יִל֙ תַּעֲשֶׂ֣ה מִנְחָ֔ה סֹ֖לֶת שְׁנֵ֣י עֶשְׂרֹנִ֑ים בְּלוּלָ֥ה בַשֶּׁ֖מֶן ‏שְׁלִשִׁ֥ית הַהִֽין: וְיַ֥יִן לַנֶּ֖סֶךְ שְׁלִשִׁ֣ית הַהִ֑ין תַּקְרִ֥יב רֵֽיחַ-נִיחֹ֖חַ לַיהוָֽה: וְכִֽי-תַעֲשֶׂ֥ה בֶן-בָּקָ֖ר עֹלָ֣ה אוֹ-זָ֑בַח לְפַלֵּא-נֶ֥דֶר אֽוֹ-‏שְׁלָמִ֖ים לַֽיהוָֽה: וְהִקְרִ֤יב עַל-בֶּן-הַבָּקָר֙ מִנְחָ֔ה סֹ֖לֶת שְׁלֹשָׁ֣ה עֶשְׂרֹנִ֑ים בָּל֥וּל בַּשֶּׁ֖מֶן חֲצִ֥י הַהִֽין: וְיַ֛יִן תַּקְרִ֥יב לַנֶּ֖סֶךְ חֲצִ֣י הַהִ֑ין ‏אִשֵּׁ֥ה רֵֽיחַ-נִיחֹ֖חַ לַיהוָֽה:".
("ניסוך המים״ על גבי המזבח בחג הסוכות הוא סוג אחר של נסכים).

‏","507","","2932","True","True","False","","344","79.182.39.231","0","44197","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44209","44206","לרבי עקיבא גם נסכי יחיד קרבו","18/04/16 12:05","י ניסן","תשע"ו","12:05","אשבח","הערה תחילית:
לפני הקמת המשכן במדבר היה מותר לכל אחד להקריב קרבנות בבמות שהקים - ובכל מקום שרצה.
====================
לרבי עקיבא גם נסכי יחיד קרבו בבמה קטנה במדבר, משום שהמדבר הוא סוג של "מושבותיכם" = בכל מקום שאתם יושבים שם.
עוד לדעת רבי עקיבא, מכך שבבמה גדולה קרבו נסכים במדבר, ושלא ניתן לפרש "מושבותיכם" כבמה גדולה (משום שאינה "בכל מקום").
לכן אומר רבי עקיבא שיש נסכים בבמת יחיד.

המסקנה הנ"ל אינה נאמרת בפירוש בדף שלנו אבל מופיעה גם בזבחים דף קיא עמוד א:

"כשהוא אומר: אל ארץ מושבותיכם וגו' אשר אני נותן לכם, הרי בבמה הנוהגת לכולכם הכתוב מדבר, דברי רבי ישמעאל; ר"ע אומר: כי תבאו - להטעינה נסכים בבמה קטנה הכתוב מדבר, אתה אומר: לבמה קטנה, או אינו אלא לבמה גדולה? כשהוא אומר: אל ארץ מושבותיכם, הרי בבמה הנוהגת בכל מושבות הכתוב מדבר; כשתמצא לומר, לדברי רבי ישמעאל - לא קרבו נסכים במדבר, ולדברי ר"ע - קרבו נסכים במדבר".","507","","2932","True","True","False","","229","79.182.39.231","0","44197","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44212","44206","מצ"ב טבלה מתוקנת","18/04/16 12:32","י ניסן","תשע"ו","12:32","amdavid","ותודה רבה!","175","docx","2932","True","True","False","","349","79.177.194.214","0","44197","קידושין|לז ע"ב","0-docx"),new Message("44211","44209",""כי תבואו" - רק לאחר שתבואו לארץ","18/04/16 12:21","י ניסן","תשע"ו","12:21","אבי גרינבלט","","539","","2932","False","True","False","","100","81.218.132.64","0","44197","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44213","44211","'כי תבאו' - להטעינה נסכים בבמה קטנה","18/04/16 12:37","י ניסן","תשע"ו","12:37","אשבח","" ר"ע אומר: כי תבאו - להטעינה נסכים בבמה קטנה הכתוב מדבר" (זבחים דף קיא עמוד א).
כך רבי עקיבא לומד את 'כי תבאו'.
ז"א רבי עקיבא דורש את הכתובים ואומר שבאו ללמד שצריך נסכים בבמה קטנה. וכפי שניסיתי להביא לעיל.","507","","2932","True","True","False","","205","79.182.39.231","0","44197","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44214","44212","במת יחיד במדבר","18/04/16 12:48","י ניסן","תשע"ו","12:48","אבי גרינבלט","בזכות אשבח מצאתי את דברי תוד"ה "לדברי ר"י" בזבחים קיא,א ואלו דבריו
"ורבי עקיבא סבר קרבו נסכים ליחיד במדבר" אולם במדבר לא היו במות יחיד אלא במת ציבור - המזבח ובזה אכן דייקת בטבלה
המקור לאיסור במת יחיד במדבר ובאותן תקופות שנאסר הדבר (למעט נוב וגבעון שהותרו) מפרשת השבוע (אלמלא פסח...)
"אִישׁ אִישׁ מִבֵּית יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יִשְׁחַט שׁוֹר אוֹ כֶשֶׂב אוֹ עֵז בַּמַּחֲנֶה, אוֹ אֲשֶׁר יִשְׁחַט מִחוּץ לַמַּחֲנֶה, וְאֶל פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד לֹא הֱבִיאוֹ לְהַקְרִיב קָרְבָּן לַה' לִפְנֵי מִשְׁכַּן ה' - דָּם יֵחָשֵׁב לָאִישׁ הַהוּא, דָּם שָׁפָךְ, וְנִכְרַת הָאִישׁ הַהוּא מִקֶּרֶב עַמּוֹ. לְמַעַן אֲשֶׁר יָבִיאוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת זִבְחֵיהֶם אֲשֶׁר הֵם זֹבְחִים עַל פְּנֵי הַשָּׂדֶה וֶהֱבִיאֻם לַה' אֶל פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד אֶל הַכֹּהֵן, וְזָבְחוּ זִבְחֵי שְׁלָמִים לַה' אוֹתָם. וְזָרַק הַכֹּהֵן אֶת הַדָּם עַל מִזְבַּח ה' פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד, וְהִקְטִיר הַחֵלֶב לְרֵיחַ נִיחֹחַ לה'. וְלֹא יִזְבְּחוּ עוֹד אֶת זִבְחֵיהֶם לַשְּׂעִירִם אֲשֶׁר הֵם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם, חֻקַּת עוֹלָם תִּהְיֶה זֹּאת לָהֶם לְדֹרֹתָם. וַאֲלֵהֶם תֹּאמַר: אִישׁ אִישׁ מִבֵּית יִשְׂרָאֵל וּמִן הַגֵּר אֲשֶׁר יָגוּר בְּתוֹכָם אֲשֶׁר יַעֲלֶה עֹלָה אוֹ זָבַח. וְאֶל פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד לֹא יְבִיאֶנּוּ לַעֲשׂוֹת אֹתוֹ לַה' - וְנִכְרַת הָאִישׁ הַהוּא מֵעַמָּיו".","539","","2932","True","True","False","","113","81.218.132.64","0","44197","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44215","44213","אבל לא במדבר רק לאחר הכניסה לארץ","18/04/16 12:50","י ניסן","תשע"ו","12:50","אבי גרינבלט","החידוש של ר"ע וכך גם רואים יפה בטבלה המושקעת , שגם לפני שהסתיימה תקופת ירושה וישיבה , הותרו במות היחד וממילא נסכי היחיד בשונה מדברי ר"י","539","","2932","True","True","False","","143","81.218.132.64","0","44197","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44216","44215","אם כדבריך עלינו לעיין מדוע נאמר בפירוש:","18/04/16 13:03","י ניסן","תשע"ו","13:03","אשבח",""לדברי ר"ע - קרבו נסכים במדבר" בזבחים קיא. וכן אצלנו.
בע"ה אלמד ואשוב.","507","","2932","True","True","False","","225","79.182.39.231","0","44197","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44217","44216","קרבו נסכים במדבר","18/04/16 13:08","י ניסן","תשע"ו","13:08","אבי גרינבלט","על במת ציבור ע"י יחיד ולא על במת יחיד ע"י יחיד שכמובן לא היתה קיימת במדבר.","539","","2932","True","True","False","","132","81.218.132.64","0","44197","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44218","44217","צודק. רש"י מפורש. אני נשארתי לפני הקמת","18/04/16 13:12","י ניסן","תשע"ו","13:12","אשבח","המשכן....
רש"י מסכת קידושין דף לז עמוד ב

ור"ע סבר קירבו נסכים - ליחיד במדבר משקרבו לרבים הלכך על כרחך אי להטעינה נסכים לבמה גדולה לא אצטריך קרא שכבר טעונה ועומדת וביאה האמורה כאן לא הוזכרה אלא מפני במת יחיד שהותרה בביאתן לגלגל כל י"ד שנה ובא הכתוב להטעינם נסכים.

עם זאת עדיין יש לי ליישב את הלימוד.","507","","2932","True","True","False","","253","79.182.39.231","0","44197","קידושין|לז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);