var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44337;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44337","0","מה התשובה לשאלת התוספות רי"ד","24/04/16 00:37","טז ניסן","תשע"ו","00:37","זילבר פדואל","בשוטנשטיין מביא השאלה
מדוע לא יכול שליח לקיים מצות
תפילין או סוכה ע"י שליח
אך לא מביא את התשובה.

אודה למי שיוכל להביא את תשובת
התוס' ריד","504","","2932","True","True","False","","1062","213.151.32.163","0","0","קידושין|מב ע"א",""),new Message("44339","44337","תוספות רי"ד מסכת קידושין דף מב ע"ב","24/04/16 07:57","טז ניסן","תשע"ו","07:57","דוד כוכב",""שאני התם דאין שליח לדבר עבירה. יש מקשים אם כן לכל דבר מצוה יועיל השליח ויאמר אדם לחבירו שב בסוכה בעבורי הנח תפילין בעבורי?
ולאו מילתא היא, שהמצוה שחייבו המקום לעשות בגופו האיך יפטר הוא על ידי שלוחו והוא לא יעשה כלום?! בודאי בגירושין ובקדושין מהני כי הוא המגרש ולא השליח, שמה כתב בגט - אנא פלוני פטרית פלונית. וכן נמי האשה למי היא מקודשת כי אם לו והיא אשתו. וכן בתרומה - הוא נותן התרומה מפירותיו. וכן בפסח הוא אוכלו ועל שמו ישחט ויזרק הדם. אבל בסוכה הכי נמי יכול לומר לשליחו עשה לי סוכה והוא יושב בה, אבל אם ישב בה חבירו לא קיים הוא כלום, וכן לולב וציצית וכל המצות".

לענ"ד הדברים הם הרחבה של דברי רבא בדף מג ע"א: "שלא מצינו בכל התורה כולה זה נהנה וזה מתחייב".","125","","2932","True","True","False","","233","212.76.123.9","0","44337","קידושין|מב ע"א",""),new Message("44340","44339","^^^","24/04/16 09:55","טז ניסן","תשע"ו","09:55","Almuaddib","","107","","2932","False","True","False","","107","77.125.98.84","0","44337","קידושין|מב ע"א",""),new Message("44343","44339","איך אפשר שדברי רבא הם "הרחבה"? הרי","24/04/16 23:25","טז ניסן","תשע"ו","23:25","אשבח","דברי רבא בדף מג. עניינם שליחות לדבר עבירה?
הרי שם רבא אומר שלא מצינו בכל התורה שאדם יתחייב על עבירה שאדם אחר עבר ונהנה ממנה (בא על הערוה למשל),
ואילו כאן מדובר שראובן נשלח לקיים מצווה ששייכת וחובה בגוף שמעון, המשלח?
ואולי המילה 'הרחבה' כפי שמצאת לנכון להוסיף אחר דברי תוס' רי"ד היא המקשה עלי, ולא רק בגלל שה"הרחבה" (לדעתך) באה, שלא כרגיל, לפני שהנושא נדון (שהרי לדעתך ההרחבה בדף מב: היא הרחבה של הדברים הבאים אח"כ בדף מג.).","507","","2932","True","True","False","","200","37.26.147.250","0","44337","קידושין|מב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);