var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44344;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44344","0","המלווה את חברו בעדים","25/04/16 07:55","יז ניסן","תשע"ו","07:55","יאירלבני","בדיון בגמרא על הדין של שליח נעשה עד,
בהוכחת/קושית הגמרא מדברת על מצב שהשליחים של הלווה, שחוזרים אל הלווה וטוענים שפרעו למלווה או שהחזירו ללוה,
כל יכולת השליחים לומר ללוה פרענו למלוה (ללא עדים), הוא מתוך הדין של המלווה את חברו בעדים אין צריך לפורעו בעדים,
אבל לכאורה דין זה נאמר על היחס בין המלווה ללוה, זאת אומרת כאשר יבוא המלוה ללווה, יטען שיביא עדים שהשליח פרע את החוב,
אבל כאן הדין הוא בין השליח ללוה, האם השליח יכול לטעון ללוה שהוא פרע את החוב, ואולי יש להקשות שדין זה לא קשור ל"מלוה את חברו בעדים אין צריך וכו'", כי אולי גם אם לא צריך עדים בין המלוה ללוה, עדיין בין השליח ללוה כן צריך עדים?
או לצד שני, גם אם צריך עדים בין הלווה למלוה, בין השליח ללוה לא צריך עדים כי חזקה על שליח שעושה שליחותו?

יאיר","557","","2931","True","True","False","","1086","212.76.100.38","0","0","קידושין|מג ע"ב",""),new Message("44346","44344","לאו דוקא מלוה ולוה","25/04/16 17:11","יז ניסן","תשע"ו","17:11","דוד כוכב","הוא הדין מפקיד ונפקד, משאיל ושואל, וכדומה.
לענין "המלוה את חברו בעדים": במסירת הלוה לשלוחים - הלוה נחשב למלוה והעדים נחשבים ללוה.

באשר לשאלה למה לא אומרים כאן: "חזקה על שליח שעושה שליחותו".
הגמרא שואלת במסכת גיטין דף סד ע"א: "ולימא: חזקה שליח עושה שליחותו", ומשיבה: "הני מילי לחומרא, אבל לקולא לא". וגם כאן לא יכולים השלוחים להקל עליהם ולהפטר משבועה בטענה זו.
ועוד, שכל טענתם היא מתוך מיגו שהחזירו ללוה, ובזה אדרבה - לא קיימו השלוחים את שליחותם.","125","","2931","True","True","False","","216","212.76.123.9","0","44344","קידושין|מג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);