var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4437;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","31"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","10")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4437","0","רש"י:מפני אמרה תורה כו'","16/10/10 21:48","ח חשון","תשע"א","21:48","גיא","בבבא מציעא דף ג' עמוד א'(למטה),מפרט רבה את הכוונה של "שלא תהא הודעת פיו גדולה מהעדאת עדים" ומסביר את הטעם למה קבעו שבועה על מודה במקצת.

רש"י בדיבורו המתחיל "מפני מה אמרה תורה" מפרש ושואל מדוע לא החשיבו את אותו מודה במקצת כמשיב אבידה?

באלו מקרים יחשב אותו אחד כמשיב אבידה ובאלו מקרים יחשב כמודה במקצת?","174","","4943","True","True","False","","939","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("4439","4437","משיב אבידה","16/10/10 22:02","ח חשון","תשע"א","22:02","דוד כוכב","הוא נחשב כמשיב אבידה אם לא היתה סיבה לתבוע אותו, והוא מעצמו הודה במקצת.
אך אם תובעים אותו והוא מודה במקצת מפני בושתו (כך חושדים לפחות) אין זה משיב אבידה.","125","","4943","True","True","False","","138","212.76.121.128","0","4437","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("4450","4437","בכל המקרים","16/10/10 23:25","ח חשון","תשע"א","23:25","משיב מאורות דף היומי","כוונת הגמ' להקשות שבכל המקרים ייחשב כמשיב אבידה ואם כן למה חיבה אותו התורה שבועה?

אין כאן מקום לחשדות. אנחנו לא בבית משפט.","142","","4943","True","True","False","","201","85.130.130.141","0","4437","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("4455","4439","ז"א אם זוהי יוזמה שלו","17/10/10 10:19","ט חשון","תשע"א","10:19","גיא","נחשב כמשיבה אבידה ואינו חייב בשבועה כלל.אך אם בעל האבידה בא ותובע אותו והוא מודה במקצת אז נוהגים כדין מודה במקצת.

אז האם המוציא מחבירו עליו הראיה בא במקרה אך ורק כשהנתבע כופר בכל?","174","","4942","True","True","False","","65","84.108.221.200","0","4437","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("4458","4455","אכן כן.","17/10/10 13:41","ט חשון","תשע"א","13:41","דוד כוכב","","125","","4942","False","True","False","","99","212.76.121.128","0","4437","בבא מציעא|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);