var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44439;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44439","0","מה קדם למה ה"יע"ל קג"מ" או הלכתא כאביי?","02/05/16 20:55","כד ניסן","תשע"ו","20:55","אליצפן","התוספות מוצאים עוד דוגמאות של הלכה כאביי המתאימות ל"ל" של יע"ל קג"מ.

ומכאן השאלה: .מה קדם למה ה"יע"ל קג"מ" או הלכתא כאביי?","502","","2919","True","True","False","","1051","85.64.155.28","0","0","קידושין|נב ע"א",""),new Message("44441","44439","מאמרו של הרב יוסף שמשי","02/05/16 23:24","כד ניסן","תשע"ו","23:24","אבי גרינבלט","נראה שתוכל לקבל הארה על הנושא במאמרו המאיר של בעל הגמראור שמתייחס לענ"ד לשאלתך המעניינת.
משמע שיע"ל קג"ם הינו סימן למה שקדם והן 428 המחלוקות בין רבא לאביי ורק ב 6 מהן נפסק להלכה כאביי כאשר ישנן סברות מדוע דווקא אלו.

כתובות אינטרנט נלוות:
יע"ל קג"ם","539","","2919","True","True","False","","193","46.19.86.224","0","44439","קידושין|נב ע"א",""),new Message("44442","44439","המשותף ליע"ל קג"ם","03/05/16 08:33","כה ניסן","תשע"ו","08:33","לינקוש","ממליץ בחום לשמוע את 2 ההסברים שבאחרונים שהביא דובי שחור בתקציר המוקלט כאן (בחצי השני) - בהם מבואר באר היטב מה המשותף דוקא לכל ההלכות של יעל קג"ם, ומדוע הסימן יע"ל קג"ם ניתן באופן זה ולא על פי סדר ההלכות שבש"ס.","58","","2918","True","True","False","","832","46.121.40.253","0","44439","קידושין|נב ע"א",""),new Message("44454","44441","בסוף המאמר יש הפנייה לספר רבנן סבוראי.","04/05/16 08:28","כו ניסן","תשע"ו","08:28","אליצפן","ראה גם בספר "רבנן סבוראי" – הרב זיני – על הכלל של "יעל קגם".

מעיון במאמר מתברר שיש עוד סוגיות (מעבר ל-6) בהם נפסקה ההלכה כמו אביי.

ועוד יותר, בגלל הכלל הזה התהפכו פסיקות קדומות של הגאונים מהלכה כאביי להלכה כרבא בגלל שהם לא רמוזות ב"יעל קגם".

המאמר גם מראה כי הפסיקה בתקופת התלמוד והגאונים כלל לא התייחסה לכלל הזה אלא פסקו את ההלכות בכל סוגיא לגופא. הכלל הזה מאוחר מאד ויש מראשוני הגאונים שבעת פסיקתם כאביי או כרבא כלל לא מזכירים את הכלל הזה אלא מנמקים לכאן או לכאן בהתאם למסקנת התלמוד בכל מקום.","502","","2917","True","True","False","","234","85.64.155.28","0","44439","קידושין|נב ע"א",""),new Message("44444","44442","גם על כך","03/05/16 10:31","כה ניסן","תשע"ו","10:31","דוד כוכב","כאן ובקישורים שם.","125","","2918","True","True","False","","186","213.151.56.48","0","44439","קידושין|נב ע"א",""),new Message("44445","44442","לפני כל שעור של הרב דובי שחור צריך","03/05/16 10:46","כה ניסן","תשע"ו","10:46","אשבח","לברך על לימוד תורה ואחרי השעור צריך לעשות לו מי שברך גדול.
וברור שאני מתכוון לכל שיעוריו של הרב דובי שחור ולא רק לשעור על לג"ק יע"מ שהביא לנו המקשר הלאומי.","507","","2918","True","True","False","","266","37.26.148.196","0","44439","קידושין|נב ע"א",""),new Message("44469","44442","הסברו של הרלי"צ זצ"ל למחלוקות יע"ל קג"ם","04/05/16 15:24","כו ניסן","תשע"ו","15:24","אבי גרינבלט","דובי שחור הזכיר בסיכומו כי לאביו של האדמו"ר האחרון - הרלי"צ זצ"ל יש הסבר ע"ד הקבלה למחלוקות בין אביי ורבא.

מצרף כאן ,לרשות קהילת קודש של הפורטל, את מאמרו של הרב יואל כהן מגדולי המשפיעים בחב"ד (אני רק העליתי את הדברים למסמך וורד עם עיצובים קלים...).
הדברים בהחלט עמוקים ונפלאים כאחד.

קיבלתי חיזוק לדברים לאחר בירורם מפי בן דודי הרב אברהם מנחם מנדל וכטר שליט"א שגם הוא מגדולי המשפיעים בחב"ד.

יהיו הדברים לע"נ נשמת קדושי עליון סבי וסבתי שנרצחו בשואה (ובמיוחד בשואת יהודי הונגריה).","539","docx","2917","True","True","False","","345","81.218.132.64","0","44439","קידושין|נב ע"א","0-docx"),new Message("44462","44454","עוד בדומה לזה....","04/05/16 11:00","כו ניסן","תשע"ו","11:00","אבי גרינבלט","מזכיר מעט את מנין המצוות עפ"י רבי שימלאי
"דרש רבי שמלאי: שש מאות ושלש עשרה מצוות נאמרו לו למשה - שלוש מאות וששים וחמש לאווין כמניין ימות החמה, ומאתים וארבעים ושמונה עשה כנגד איבריו של אדם.
אמר רב המנונא: מאי קרא ? 'תורה צוה לנו משה מורשה' (דברים לג,ד). 'תורה' בגימטריא שית מאה וחד סרי הוי ,'אנכי' ו'לא יהיה לך' מפי הגבורה שמענום".

וכבר השיג הרמב"ן בהקדמתו לסהמ"צ של הרמב"ם על עצם המנין ועל כך שהתקבל על כולם בחינת "כזה ראה וקדש" ולמרות החילוקים בין מוני המצוות , המספר 613 נותר באיתנו.","539","","2917","True","True","False","","186","81.218.132.64","0","44439","קידושין|נב ע"א",""),new Message("44471","44462","עוד בענין זה","04/05/16 16:59","כו ניסן","תשע"ו","16:59","דוד כוכב","בהודעה זו ובכל האשכול.
(בספרים יסוד מורא ומעלות התורה).","125","","2917","True","True","False","","159","213.151.56.48","0","44439","קידושין|נב ע"א",""),new Message("44472","44471","אשרינו שזוכים ללמוד תורת אמת","04/05/16 17:03","כו ניסן","תשע"ו","17:03","אבי גרינבלט","ובכל מילת לימוד, יש בזה מצווה !
ממש להצמיד לגמרא בכל לימוד את הדברים
יש"כ על הדברים","539","","2917","True","True","False","","122","81.218.132.64","0","44439","קידושין|נב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);